آشنایی با پکیج تور پاتایا

به گزارش مجله باهام، همانطور که میدانید، کشور تایلند و تور پاتایا نوروز جاذبه های فراوانی دارد. از جمله این جاذبه های می توان به شهر ساحلی پاتایا اشاره نمود که در جنوب شرق پایتخت کشور تایلند، بانکوک واقع شده است. این شهر بر ساحل شرقی خلیج تایلند قرار داشته و تا بانکوک 150 کیلومتر فاصله دارد.

آشنایی با پکیج تور پاتایا

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

کوشش هایی که از طرف مسئولان پاتایا اجرا شده، منجر به بهبود کیفیت ساحل های این شهر شده، هرچند همچنان از زرق و برق ساحل های تایلند فاصله دارند و ساخت و ساز بیش از حد باعث از بین رفتن منابع طبیعی پاتایا شده اند.

با این وجود فراوانی هتل ها و مسافرخانه های پاتایا و همچنین نزدیکی این شهر به بانکوک، باعث شده که این شهر مقصدی ایده آل برای گذراندن ایم تعطیل، هم گردشگران خارجی و هم مسافران داخلی باشد. بطور متوسط سالانه نزدیک به 5 میلیون نفر از این شهر ساحلی بازدید می نمایند. با توجه به نزدیک بودن پاتایا به بانکوک، اغلب ترانسفر زمینی را برای ورود به پاتایا پیشنهاد مینمایند. این روش البته ارزان تر نیز هست.

گشت وگذار در شهر پاتایا بسیار ساده است. خیابان ساحلی پاتایا که اغلب آن را به نام بیچ رود میشناسند، خیابانی است که در امتداد ساحل، از شمال تا جنوب شهر کشیده شده است. به موازات این خیابان، دو خیابان اصلی دیگر وجود دارد که خیابان دوم و خیابان سوم نامیده می شوند.

خیابان ساحلی پاتایا، یک خیابان یکرفه رو به جنوب بوده، در حالیکه خیابان دوم این شهر، یکرفه رو به شمال است. این خیابان با سه خیابان اصلی دیگر که از شرق به غرب پاتایا کشیده شده اند، بهم مرتبط می شوند. این خیابان ها عبارتند از خیابان شمالی پاتایا، خیابان مرکزی و خیابان جنوبی پاتایا.

البته خیابان های ساحلی و دوم پاتایا، با تعداد زیادی از خیابان های باریک تر نیز به هم متصل می شوند. اکثر هتل های شهر پاتایا در این خیابان های باریک واقع شده اند تا دسترسی مسافران تور پاتایا به خط ساحلی شهر راحت تر باشد. سه خیابان ساحلی، دوم و شمالی پاتایا در میدان دلفین پاتایا بهم میرسند.

اما نکته جالب توجه برای مسافران تور پاتایا ، میتواند این باشد که بخش جنوبی خیابان ساحلی و همچنین خیابان جنوبی پاتایا، در هنگام عصر به روی وسایل نقلیه بسته می شوند. این منطقه Walking Street نامیده می گردد و اصلی ترین منطقه گردشگری شهر پاتایا، هم از نظر خرید و هم از نظر زندگی شبانه آن است.

برای وارد شدن به شهر پاتایا، میتوان راه زمینی و خودرو را در نظر گرفت. میتوان با یک رانندگی دو ساعته به پاتایا که در 150 کیلومتری جنوب شرق بانکوک واقع شده رسید. اغلب بازدیدنمایندگان شهر پاتایا ترجیح میدهند با خودرو به این شهر بیایند.

اما اگر فاصله بیشتری تا پاتایا داشته باشید، برای مثال اگر به تور ترکیبی تایلند بروید و در تایلند مقاصد مختلفی را برای ماندن انتخاب بکنید، برای ورود به پاتایا می توانید به راه های هوایی و دریایی نیز فکر کنید که با توجه به امنیت و سرعت انتقال مسافران با هواپیما، بیشتر توصیه می گردد که مسیرهای هوایی را انتخاب کنید.

اما به صرفه ترین روش برای سفر میان بانکوک و پاتایا بوسیله قطار است. بطوریکه قیمت بلیط یکرفه آن تنها 31 بَت تایلند است. سفر با قطارهای درجه سه تایلندی خود تجربه جدیدی خواهد بود. البته می توانید درجات کیفی بالاتر قطارها را نیز با پرداخت مبلغی نه چندان بیشتر تهیه کنید.

با توجه به اینکه شهر ساحلی پاتایا، شهر یبسیار گردشگرپذیر است، جای تعجب ندارد که مراکز تفریحی، مراکز خرید، تفریحات شبانه و هتل های مختلفی در این شهر وجود داشته باشند. اگر قصد رفتن به تور پاتایا یا تور پاتایا نوروز را دارید، ادامه متن را از دست ندهید.

از جذاب ترین ویژگی های پاتایا، بازار روی آب (بازار شناور) این شهر است. این بازار مساحتی برابر با 100000 متر مربع را پوشش میدهد و از چهار بخش مجزا تشکیل شده است. این بازار دارای 114 فروشگاه و دستفروشان روی آب است که به فروش اجناس مختلف نظیر غذاهای تایلندی، کارت پستال، صنایع دستی و اسباب بازی هاس دست ساز چوبی میپردازند. ساعات کار بازار شناور از 10:00 تا 23:00 است.

از دیگر جاذبه های شهر پاتایا، پارک های آبی متعدد این شهر است. بهترین و بزرگترین پارک آبی پاتایا، پارک آبی رامایانا و پس از آن پارک آبی آمازون هستند که تنها بیست دقیقه از شهر پاتایا فاصله دارند. تمامی پارک ها دارای رستوران و امکانات متنوع درون پارک بسیار هستند. ساعات کاری این پارک ها معمولاً از 10:00 تا 18:00 می باشد.

پاتایا برای خرید نیز بسیار مناسب است. مجموعه ای از مراکز خرید بزرگ و کوچک، سنتی و مدرن در پاتایا وجود دارد که تنوع بالای اجناس را در اختیار مسافران تور پاتایا نوروز خواهد گذاشت. از جمله مهم ترین این مراکز خرید می توان به مرکز خرید سنترال فستیوال پاتایا، واقع در خیابان ساحلی اشاره نمود. این مرکز خرید، خانه برندهای برتر جهان است و ساعات کاری آن از 11:00 تا 23:00 است.

محال است حین گشت و گذار در پاتایا متوجه بازار میموسا، که در واقع بازسازی شده شهر فرانسوی کولمار است نشوید. در این بازار که ساختمان های آن از دوره رنسانس الهام گرفته شده اند، حدود 300 فروشگاه وجود دارد که به فروش انواع سوغات، لباس ها، جواهرات و صنایع دستی تایلندی میپردازند.

برای رفتن به تور پاتایا یا تور پاتایا نوروز میبایست اطلاعاتی در خصوص هتل های شهر پاتایا داشته باشید. انواع هتل ها با درجه های کیفی مختلف در این شهر وجود دارند که با توجه به سلیقه و بودجه تان از میان آنها انتخاب کنید.

از جمله هتل های پرطرفدار شهر پاتایا میتوان به هتل سنتارا گرند اشاره نمود. این هتل پنج ستاره، هتلی لوکس و گرانقیمت در شمال پاتایا است. این هتل 555 اتاقه، دسترسی مستقیم به ساحل طلایی و یکی از بزرگترین استخرهای پاتایا دارد.

یکی دیگر از هتل های پنج ستاره پاتایا، هتل ساحلی اینترکانتیننتال است. این هتل در جنوب پاتایا و لب ساحل ساخته شده است که از آن میتوانید نمایی بینظیر از خلیج تایلند را ببینید. محل قرار گیری این هتل نزدیک به مراکز توریستی شهر پاتایا نظیر ساحل طلایی و Walking Street است. به همین دلیل هتلی بسیار مناسب برای اقامت در پاتایا محسوب می گردد.

منبع: مرجع تایلند
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 241

به "آشنایی با پکیج تور پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پکیج تور پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید