جلد هفتم دائرة المعارف صحابه پیامبر منتشر می گردد

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران : مدیر گروه دانشنامه صحابه پیامبر اعظم پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از چاپ هفتمین جلد این مجموعه از سوی این پژوهشکده اطلاع داد.

جلد هفتم دائرة المعارف صحابه پیامبر منتشر می گردد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، عبدالرضا عسکری مدیر گروه دانشنامه صحابه پیامبر اعظم پژوهشکده باقرالعلوم(ع) اظهار کرد: تدوین مقالات گروه دائرة المعارف صحابه پیامبر(ص)به اتمام رسیده و جلد هفتم آن به زودی از سوی این پیوهشکده منتشر خواهد شد.

وی اضافه نمود: این مجلد 52 نفر از صحابه پیامبر اعظم(ص) را شامل می گردد که حروف قاف تا یاء را دربر دارد. این مجلد از شماره 245 (قتاده بن نعمان) شروع و به شماره 296 (یعلی بن امیه التمیمی) ختم می گردد.

مدیر گروه دانشنامه صحابه تاکید نمود: این جلد شامل 544 صفحه بوده و ویراستاری و صفحه بندی آن به اتمام رسید و در اختیار انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برای چاپ قرار گرفته است.

این مدیر پژوهشی ادامه داد: در مجموع این هفت جلد به آنالیز 300 نفر از صحابه پیامبر(ص) پرداخته که با انتشار جلد هفتم، دائرةالمعارف صحابه پیامبر اعظم(ص)به اتمام رسید.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص مجلدات این اثر گفت: جلد اول در خصوص اهل بیت پیامبر (ص)شامل امیرالمؤمنین امام علی(ع)، فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و مشتمل بر 493 صفحه است.

عسکری گفت: در جلد دوم، خصیصین صحابه شامل 21 نفر از صحابه شاخص جای گرفته اند که مشتمل بر 704 صفحه است. همچنین جلد سوم شامل کل حرف الف یعنی 63 نفر به ترتیب حروف الفبایی است که از ابان بن سعید شروع و اویس قرنی ختم می گردد که این مجموعه در 532 صفحه به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: جلد چهارم از حرف ب تا خ و شامل 56 نفر از صحابه پیامبر است. این مجموعه نیز از باقوم رومی شروع و به خالد بن ولید ختم می گردد و شامل 536 صفحه است. اما در جلد پنجم حرف خ تا ع و شامل 72 نفر و از خباب بن ارت شروع و به عبدالله ذوالبجادین ختم می گردد.این مجموعه نیز در 723 صفحه گردآوری شده است.

عسکری در خصوص دو مجلد به جامانده گفت: جلد ششم از ادامه عین تا قاف و شامل 52 نفر از صحابه پیامبر(ص) است. از مجموعه از عاتکه بنت زید شروع و به فیروز دیلمی ختم می گردد که شامل 559 صفحه است. در سرانجام نیز جلد هفتم این مجموعه قرار گرفته که از حرف قاف شروع و به یاء ختم می گردد و شامل 52 نفر از صحابه پیامبر است که از قتاده بن نعمان شروع و به یعلی بن امیه ختم می گردد و در 544 صفحه تنظیم شده است.

مدیر گروه دانشنامه صحابه پیامبر اعظم پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در سرانجام یادآور شد: کل این مجموعه در 4093 صفحه گردآوری شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 882

به "جلد هفتم دائرة المعارف صحابه پیامبر منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلد هفتم دائرة المعارف صحابه پیامبر منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید