حال وروز تأمین کنندگان قطعات اپل خوب نیست ، کاهش تقاضا برای خرید آیفون

به گزارش مجله باهام، این روزها با کاهش دور از انتظار خرید انواع آیفون، اپل با بحران روبرو شده و حالا خبر رسیده است که فاکسکان، بزرگ ترین تأمین کننده و سازنده آیفون قرار است سال آینده 2.88 میلیارد دلار از هزینه های خود را کاهش دهد.

حال وروز تأمین کنندگان قطعات اپل خوب نیست ، کاهش تقاضا برای خرید آیفون

به گزارش خبرنگاران، کمپانی تایوانی که پیش تر نامش Hon Hai Precision Industry Co Ltd بود اعلام نموده است که با هدف بهینه سازی روند تجاری و کاهش هزینه ها مجبور است در سال 2019 بیش از 20 میلیارد یوآن صرفه جویی کند.

البته بلومبرگ گزارش داده است که دلیل اصلی کاهش تقاضا برای خرید انواع آیفون است.

ماه گذشته اپل به شرکای تجاری و تأمین نمایندگان اصلی یعنی فاکسکان بیان کرد تقاضا برای آیفون 10 آر کمتر از انتظار بوده و نباید واحد تجاری جدیدی که قرار بود برای افزایش فراوری آیفون 10 آر راه اندازی نمایند، وارد مدار نمایند.

این بدان معناست که پیش بینی کارشناسان برای خریدهای انفجاری آیفون در کریسمس سال جاری توهمی بیش نبوده و کاربران با اعلام نارضایتی از قیمت گران گوشی های جدید و پایین بودن عملکرد آیفون 10 آر به نوعی کاهش فروش را رقم زده اند و بنابراین کریسمس سال جاری برای اپل انفجاری نخواهد بود.

سهام کمپانی تایوانی با 1 درصد کاهش به 70.60 دلار رسید و سهام اپل البته با 1.2 درصد افزایش به 179.13 دلار رسید، هرچند از 12 نوامبر بدین سو بیش از 9 درصد سقوط نموده است.

آنچه سهامداران و سرمایه گذاران را بیش ازپیش نگران نموده این است که اپل دستور داده است تا سرعت افزایش فراوری را کنار بگذارند که این امر در درازمدت می تواند روی ارزش سهام این کمپانی تأثیر منفی بگذارد.

اپل این روزها با گران فروشی توانسته ارزش افزوده به ازای هر آیفون فروخته شده را در سطح بالا نگه دارد اما رقبای سرسخت چینی و کره ای توانسته اند گوشی های اندرویدی پرچم دار بهتری با قیمت پایین عرضه نمایند و کاربران ترجیح داده اند تا گوشی های ارزان تر اندرویدی را جایگزین آیفون نمایند.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 99

به "حال وروز تأمین کنندگان قطعات اپل خوب نیست ، کاهش تقاضا برای خرید آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال وروز تأمین کنندگان قطعات اپل خوب نیست ، کاهش تقاضا برای خرید آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید