حقیقت مثلث برمودا برملا شد

به گزارش مجله باهام، تهران (پانا) - محققان به تازگی دلایل تازه ای برای ناپدید شدن هواپیماها و کشتی ها در مثلث برمودا کشف کردند.

حقیقت مثلث برمودا برملا شد

به گزارش خبرنگاران، گزارش ها حاکی از آن است که طی 200 سال گذشته، بیش از 50 کشتی و 20 هواپیما در مثلث برمودا ناپدید شده اند. این منطقه افسانه ای در اقیانوس اطلس واقع شده، اما در نقشه های رسمی دنیا نشان داده نمی گردد. از جمله مشهورترین هواپیما های گم شده در مثلث برمودا، پرواز شماره 19 نیروی دریایی آمریکا، پس از خاتمه جنگ دنیای دوم بود.

حباب های بزرگ متان، علت غرق شدن کشتی ها

براساس گزارش ها، سال گذشته، یک تیم نو در کوشش برای فهمیدن این که چه اتفاقی برای پرواز 19 افتاده، بود که ناگهان کشف کرد در این مثلث حباب های بزرگ متان وجود دارد. این کوشش ها در قسمتی از فصل نو مجموعه تلویزیونی History به وسیله لورنس فیشبرن بازیگر و کارگردان آمریکایی ارائه شده است.

قسمت اول این مجموعه نشان می دهد که حباب های متان می توانند باعث سقوط هواپیما ها شوند. در این مستند دانیل تیلور، کاوشگر کشتی های غرق شده و هواپیماهای سقوط نموده در خصوص خطرات حباب متان هشدار می دهد. بعلاوه نشت گاز از کف اقیانوس یک اتفاق رایج تلقی می گردد که دانشمندان در بعضی منطقه ها مشاهده نموده اند.

تیلور شرح داد: ناهنجاری های عجیب و غریبی در کف دریا می توانند باعث ناپدید شدن کشتی ها باشند. او در این مستند گفت: در یکی از آنالیز ها ما سازند های عظیمی شبیه دهانه پیدا کردیم که بزرگترین آن ها 600 متر بود

به همین دلیل، مجری این مجموعه اظهار کرد: بعضی از محققان نشان داده اند وقتی رسوبات فوران می نمایند، حباب های عظیمی با خارج شدن از آب می توانند کشتی ها را غرق نمایند.

تیلور ادعا کرد: حبابی که از دهانه حفره ثبت شده به وسیله تیمش بیرون می آید، می تواند با بالا آمدن به سمت سطح اقیانوس به طور خطرناکی توسعه یابد. وی ادامه داد: اگر حبابی در زیر یک کشتی منفجر گردد، کشتی به سادگی به وسیله آب بلعیده و غرق می گردد.

سایر محققان هم درباره ارتباط حباب های ترکیده با ناپدید شدن کشتی ها در مثلث برمودا هشدار داده اند. با این حال گفته می گردد کشتی های مدرن در برابر تلاطم در سطح اقیانوس مقاومت می نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1934

به "حقیقت مثلث برمودا برملا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقیقت مثلث برمودا برملا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید