خبرنگاران استاندار چهارمحال و بختیاری: استعلام های سرمایه گذاری باید سیستمی شود

به گزارش مجله باهام، شهرکرد- خبرنگاران- استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه استعلام سرمایه گذاری در استان باید به صورت سیستم باشد، گفت: سیستمی شدن صدور و پاسخ استعلام های سرمایه گذاری، باعث تسریع در جذب سرمایه گذاری و از بین رفتن فساد خواهد شد.

خبرنگاران استاندار چهارمحال و بختیاری: استعلام های سرمایه گذاری باید سیستمی شود

اقبال عباسی روز چهارشنبه در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور برگزار گشت، تاکید کرد: هم اکنون صدور و پاسخ استعلام های سرمایه گذاری به صورت دستی و فیزیکی است که این می تواند باعث ایجاد گلوگاه های فساد در فرآیندهای اداری شود.

وی وجود قوانین فراوان را مانع توسعه دانست و اضافه نمود: قانون باید کم و شفاف باشد تا فرایند سرمایه گذاری سرعت و رونق گیرد.

عباسی شرح داد: تنها 30 درصد اعتبارات از سوی استانداران توزیع و 70 درصد با پیگیری ها و چانه زنی ها محقق می شود.

وی یادآور شد: در این نشست با طرح توسعه پرتودهی گاما، پرداخت 75 میلیون یورو تسهیلات ارزی و چهار هزار میلیارد ریال برای واحد نورد سرد فولاد سفیددشت و همچنین 22 میلیون یورو و سه هزار میلیارد ریال به منظور خرید ماشین آلات این واحد تولیدی درصورت تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در این نشست تاسیس شهرک اختصاصی کشاورزی در برجویی شهرستان خانمیرزا، اختصاص زمین برای احداث 2 واحد پایین دستی پتروشیمی لردگان و بررسی فرایند تبدیل چهار قسط از بدهی ارزی به ریالی این پتروشیمی در هیات خبرگان بانکی چهارمحال و بختیاری به تصویب رسید.

وی گفت: تمامی مسوولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری تنها یک هفته برای پاسخ به استعلام های سرمایه گذاری فرصت دارند، در غیر این صورت پاسخ استعلام مربوطه، مثبت تلقی می شود.

عباسی تاکید کرد: مسوولان چهارمحال و بختیاری برای جذب سرمایه گذاران حوزه های مختلف در این استان آمادگی کامل دارند و تسهیلات و مشوق های لازم را ارایه می دهند.

دولت عقب ماندگی تاریخی چهارمحال و بختیاری را جبران کند

کننده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دولت به عنوان ریل گذار توسعه کشور باید با تشکیل کارگروه ویژه ای نسبت به جبران عقب ماندگی تاریخی توسعه در چهارمحال و بختیاری اقدام کند.

احمد راستینه تاکید کرد: تهیه و تدوین یک برنامه علمی و عملیاتی در مدت دو تا سه سال برای جبران و رفع عقب ماندگی های تاریخی توسعه ای در این استان ضروری است.

وی شرح داد: زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که اجرای بعضی طرح های توسعه ای و زیرساختی دولتی مانند انتقال آب بن به بروجن سال ها طول بکشد.

وی یادآور شد: تکمیل زیرساخت های مورد نیاز برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف چهارمحال و بختیاری به خصوص بخش گردشگری نیازمند بررسی همه جانبه و تخصیص اعتبارات کافی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یک بار برای همیشه با اختصاص اعتبار کافی، شرایط زیرساخت های چهارمحال و بختیاری را تعیین تکلیف کند.

وی گفت: تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری از طرح مهم راه آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد تا خاتمه سال جاری به عنوان یک طرح زیرساختی اصلی مورد توجه دولت باشد.

راستینه تاکید کرد: متاسفانه فرایند توسعه و پیشرفت چهارمحال و بختیاری در سال های گذشته براساس برنامه های توسعه ملی نبوده است.

وی با اشاره به فرایند طولانی پاسخ به استعلام های سرمایه گذاری و همچنین انجام بعضی امور دیگر در دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری اضافه نمود: بهانه بعضی مدیران کل مبنی بر نداشتن اختیارات استانی برای انجام امور پذیرفته نیست.

کننده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی شرح داد: مسوولان دستگاه های اجرایی استان های دیگر برای انجام امور از حداکثر ظرفیت و اختیارات استفاده می کنند اما متاسفانه در چهارمحال و بختیاری با حداقل اختیارات تصمیم گیری می شود.

وی یادآور شد: قانون به تمامی مسوولان برای رفع مسائل مردم، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اختیارات لازم را داده است.

راستینه گفت: کنندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی با همکاری مسوولان ارشد و مدیران دستگاه های اجرایی استان برای رفع مسائل موجود در راستا سرمایه گذاری و توسعه این استان همراه و متحد هستند.

به گزارش خبرنگاران، در این نشست تعدادی از تولیدکنندگان چهارمحال و بختیاری مسائل مرتبط با بخش تولید در حوزه های مختلف را ارائه کردند.

همزمان با هفته دولت سال جاری 262 طرح با دو هزار و 50 میلیارد ریال اعتبار و 448 نفر اشتغال زایی مستقیم در چهارمحال و بختیاری افتتاح و بهره برداری و همچنین 86 طرح عمرانی با سه هزار و 555 میلیارد و 600 میلیون ریال کلنگ زنی می شود.

از این تعداد افتتاح و بهره برداری 60 طرح با 745 میلیارد و 148 میلیون ریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی 99 نفر و کلنگ زنی و 148 میلیون ریال هزینه کلنگ زنی 16 طرح با یکهزار و 213 میلیارد و 52 میلیون ریال مختص شهرستان شهرکرد است.

دوم تا هشتم شهریور به مناسبت سالروز شهادت محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1292

به "خبرنگاران استاندار چهارمحال و بختیاری: استعلام های سرمایه گذاری باید سیستمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار چهارمحال و بختیاری: استعلام های سرمایه گذاری باید سیستمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید