دره ای در ایران که لبریز عشق است!

به گزارش مجله باهام، در گوشه ای از استان چهارمحال و بختیاری، اثری چشم نواز از طبیعت دیده می گردد که نامش را دره عشق گذاشته اند.

دره ای در ایران که لبریز عشق است!

هر کس با شنیدن نام دره عشق دوست دارد حداقل یک بار به آن سفر کند. این دره در چهار محال و بختیاری واقع شده است و طولانی ترین رود ایران در قلب آن جاری است؛ بنابراین با سفر به دره عشق تفریحات هیجان انگیزی مانند رفتینگ و ماهیگیری در انتظار شما خواهد بود. شالیزارها و باغ های انار در این منطقه گردشگری، جلوه بی نظیری را در مقابل چشمان شما پدیدار می نمایند. دره عشق چهارمحال و بختیاری را با مجله گردشگری دلتا بپیمایید.

آشنایی با دره عشق

در هر گوشه از این دره، می توان زیبایی تازه ای را به تماشا نشست. وجود رودخانه ها، آبشار، روستاها و… همه باعث شده اند تا فضایی متفاوت در این منطقه به وجود بیاید؛ فضایی بکر که می تواند آرامش را برایتان به ارمغان بیاورد.

ارتفاع کم کناره های رودخانه و تغییر بسیار زیاد ارتفاعات در فواصل بسیار کم، موجب شده تا آب و هوایی خاص در این منطقه ایجاد گردد و از آب و هوای گرم تا آب و هوای سرد را در فاصله حدود دو تا سه هزار متری بتوان لمس کرد.

این تنوع آب و هوایی در جنس سنگ ها، شیب دامنه ها، شکل دامنه ها از جمله پرتگاه ها، صخره ها، دره های کوچک و پوشش گیاهی کاملا تاثیر گذار بوده و اشکال گوناگونی را در گوشه و کنار این دره شکل داده اند که هر کدامشان می توانند انسان را عاشق این طبیعت نمایند.

چرا به این دره، دره عشق می گویند؟

دقیقا تعیین نیست که این نام چرا و چطور روی این دره گذاشته شده است اما از آنجا که این دره، طبیعت عجیب و دل فریبی دارد برخی می گویند که هر کسی بلافاصله بعد از تماشا دره عشق چهارمحال بختیاری عاشق آن می گردد و به همین علت این نام را روی آن گذاشته اند.

برخی از محلی های این منطقه نیز می گویند که در زمان های گذشته 2 نفر دلباخته یکدیگر می شوند که یکی از آن ها در یک سمت دره و نفر دیگر در سمت دیگر دره بوده است. در آن دوران پلی وجود نداشته است که این دو نفر را به هم برساند و به همین علت این 2 نفر خودشان را داخل آب دره می اندازند تا به هم برسند، اما هر دو می میرند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های توریستی ایران، مطلب شهری در ایران که شما را پولدار می نماید را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 اسفند 1401 بروزرسانی: 26 اسفند 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2328

به "دره ای در ایران که لبریز عشق است!" امتیاز دهید

4 کاربر به "دره ای در ایران که لبریز عشق است!" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره ای در ایران که لبریز عشق است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید