حقایقی جالب در خصوص تایلند که شگفت زده خواهید شد ، بخش دوم

به گزارش مجله باهام، دانستنی هایی از واقعیات تایلند

حتما می دانستید کشور تایلند که به طور رسمی به عنوان پادشاهی تایلند شناخته می گردد قبلا دارای نام سیام (Siam) بوده است. این کشوری در مرکز جنوب شرق آسیا و در شبه جزیره هندوچین بوده که از 76 استان تشکیل شده است. مساحت این کشور 513120 کیلومتر مربع بوده و جمعیتی بیش از 68 میلیون نفر را در خود جای داده است. تایلند به عنوان پنجاهمین کشور دنیا از نظر وسعت و بیست و یکمین کشور از نظر جمعیت به شمار می رود. پایتخت آن نیز شهر بانکوک (بانکوک) بوده که منطقه ای اداری ویژه ایست. در این مطلب می خواهیم درباره واقعیات تایلند که احتمالا برایتان جالب خواهد بود صحبت کنیم پس با خبرنگاران همراه شوید.

حقایقی جالب در خصوص تایلند که شگفت زده خواهید شد ، بخش دوم

با تور تایلند ارزان به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

واقعیات تایلند در مورد خاص ترین های این کشور

  1. یکی از نادرترین موجوداتی که در تایلند می توانید پیدا کنید ماداسکیپر (mudskipper) می باشد. این موجود نوعی ماهی بوده که قادر به راه رفتن بر روی زمین و بالا رفتن از درختان می باشد. این ماهی می تواند با استفاده از باله های خود حرکت نموده و اکسیژن را از پوست خود جذب نماید. او بیشتر وقت خود را درون آب گذرانده و به خوردن جلبک ها مشغول می باشد.
  2. مناطق شمالی تایلند در دهه 1960 و 1970 فراوری نماینده عمده مواد مخدر بوده که منبع اصلی درامد برای قبایل آن تپه ها بود. بخش های شمالی، نواحی غربی در مرز لائوس و قسمت هایی از مرزهای میانمار به نام مثلث طلایی تایلند نامیده و برای فراوری و قاچاق مواد مخدر شناخته می گردد.
  3. طولانی ترین پادشاه تایلند و جهان بومیبول آدولیادی (Bhumibol Adulyadej) بوده که در ماه ژوئن 1946 به عنوان پادشاه راما نهم انتخاب گشت. او در سال 1927 و زمانی که پدرش در دانشگاه هاروارد در حال تحصیل بود به دنیا آمد. او صاحب یک ثبت اختراع در مورد فراوری ابرها بوده و مدرک مهندسی خود را از دانشگاه سوییس دریافت نموده است. علاوه بر این او ساکسیفون می نوازید و سرود ملی تایلند را تشکیل داد.

واقعیات تایلند در مورد پرچم و مردم این کشور

  1. بیش از 1500 گونه ارکیده در جنگل های وحشی تایلند رشد می نمایند. جالب است بدانید که تایلند یکی از صادرنمایندگان ارکیده در جهان می باشد.
  2. گلف باز مشهور جهان، تایگر وودز (Tiger Woods) دارای پدری آمریکایی و مادری تایلندی می باشد.
  3. پرچم ملی تایلند هر روز صبح در ساعت 8 صبح بالا رفته و در ساعت 6 بعد از ظهر پایین می آید. این پرچم در سال 1917 توسط پادشاه راجیراوود (Vajiravudh) یا همان راما ششم معرفی شده است. دو خط قرمز افقی آن نماد مردن و زمین بوده، نوارهای افقی نشانه مذهب اصلی این ملت و بخش آبی گسترده در مرکز آن نمادی از پادشاهی است. تا قبل از سال 1917 پرچم تایلند تصویری از یک فیل سفید بوده که در پس زمینه ای قرمز رنگ قرار داشت.
  4. بیش از 300 هزار تایلندی در جوامعی بزرگ در آمریکایی شمالی زندگی می نمایند. اغلب آن ها در سواحل غربی و شهرهایی مانند لس آنجلس، سانفرانسیسکو و ونکوور مستقر شده اند. امروزه بیش از 10 هزار آمریکایی در تایلند زندگی می نمایند.
  5. همانطور که عقاب طاس نماد ایالات متحده می باشد، گارودا (Garuda) نیز که موجودی از مذهب هندو می باشد به عنوان نماد ملی و سلطنتی تایلند انتخاب شده است.

نقش صنعت و فرهنگ در واقعیات تایلند

  1. به ازای هر 10 تایلندی یک نفر در بانکوک زندگی می نماید. بانکوک پایتخت و یزرگترین شهر این کشور می باشد.
  2. بانکوک یکی از مهمترین مقاصد گردشگری آسیا بوده و در سال 2005 بیش از 11 میلیوم گردشگر از آن بازدید نموده اند.
  3. تایلند بزرگترین فراورینماینده فلز قلع در جهان می باشد.
  4. راماکین (Ramakien) یک روایت حماسی تایلندی است که نحوه زندگی صمیمانه مردم این کشور را برای صدها سال توصیف نموده است. این داستان در واقع نسخه تایلندی رامایانا (Ramayana) می باشد که شعری است که اولین بار در هندوستان و در حدود 3 هزار سال پیش سروده شده است.
  5. برادرانی که در جهان به نام دوقلوهای سیامی شناخته می شوند در سال 1811 در روستایی در نزدیکی بانکوک به دنیا آمدند. نام این دوقلوها انگ (Eng) و چانگ (Chang) بود که این دو از ناحیه قفسه سینه به یکدیگر متصل بودند. آن ها در سن 17 سالگی تایلند را به مقصد ایالات متحده ترک نمودند. هر کدام از برادران به طور جداگانه ازدواج نموده و مجموعا 22 فرزند به وجود آوردند. در سال 1873 انگ دچار بیماری ذات الریه شده و درگذشت. چانگ نیز چند ساعت پس از او فوت کرد.
  6. رییس جمهور آندرو جکسون (Andrew Jackson) نخستین تماس رسمی را با تایلند در قرن نوزدهم برقرار نمود.

واقعیات تایلند در مورد بیماری های

  1. یک قرن پیش در حدود 100 هزار فیل در تایلند زندگی می نموده و حدود 20 هزار عدد از آن ها ناپدید شدند. در حال حاضر تعداد فیل های تایلند حدود 5 هزار عدد بوده که کمتر از نیمی از آن ها وحشی می باشند.
  2. اولین مورد از بیماری ایدز یا همان ویروس HIV در سال 1984 در تایلند گزارش شد. در حال حاضر تایلند دارای بیشترین میزان شیوع این بیماری در قاره آسیا می باشد.
  3. جالب است بدانید که تایلند یکی از بدترین سوابق را در پرونده های قاچاق بچه ها دارد.
  4. جمعیت کشور تایلند در حدود 68 میلیون نفر بوده که در رتبه بیستم جهان قرار گرفته است. این رتبه بندی به آنالیز اثرات مرگ و میر ناشی از بیماری ایدز می پردازد.
  5. در تایلند سر مهمترین قسمت بدن به شمار می رود. بنابراین هیچکس نباید سر شخص دیگری حتی یک کودک را لمس نماید. علاوه بر این تایلندی ها همواره سعی می نمایند تا سر خود را پایین تر از کسی که بزرگتر یا مهمتر است نگه دارند.

واقعیات تایلند در مورد فیلم سازی در این کشور

  1. هر ساله حدود 6 میلیون گردشگری خارجی به این کشور سفر نموده و همچنین تایلند میزبان بسیاری از مهاجران از کشورهای توسعه یافته می باشد.
  2. به طور سنتی در کشور تایلند پاها مورد کم توجهی قرار گرفته زیرا آن ها وابستگی آنسان را به زمین نشان داده و دلیل اصلی رنج بشر می باشد. بنابراین یک فرد زمانی که در یک مکان مذهبی و یا در مقابل شخص دیگری حضور دارد نباید پاهای خود را نشان داده و آن ها می بایست حتما در زیر بدن قرار گیرند.
  3. از جمله فیلم هایی که در تایلند فیلم برداری شده اند می توان به رییس بزرگ (The Big Boss) ساخته سال 1941، دور جهان در هشتاد روز (Around the World in Eighty Days) ساخته سال 1956، آمریکایی زشت (The Ugly American) ساخته شال 1963، شکارچی گوزن (The Deer Hunter) ساخته سال 1978، مزارع قتل The Killing Fields) ساخته سال 1984، اولین خون رمبو قسمت دوم (Rambo:First Blood Part II) ساخته سال 1985، صبح بخیر ویتنام (Good Morning Vietnam) ساخته سال 1987، فردا هرگز نمی میرد (Tomorrow Never Dies) ساخته سال 1997، ساحل (The Beach) ساخته سال 2000، الکساندر (Alexander) ساخته سال 2004، مرز دلیل (Edge of Reason) ساخته سال 2004، جنگ ستارگان قسمت سوم (Star Wars: Episode III) ساخته سال 2005، نهان (Stealth) ساخته سال 2005 و خماری قسمت دوم (The Hangover Part II) ساخته سال 2011 اشاره کرد.

چند سالی است که کشور تایلند تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری آسیایی در ایران شده است. از جمله دلایل اصلی این میزان محبوبیت آب و هوای گرمسیری، سواحل زیبا و نزدیکی آن نسبت به سایر کشورهای جنوب شرق آسیا می باشد. از جمله شهرهایی که بسیار مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته اند می توان به بانکوک، پاتایا، پوکت، سامویی و … اشاره کرد.

منبع: www.factretriever.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 509

به "حقایقی جالب در خصوص تایلند که شگفت زده خواهید شد ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب در خصوص تایلند که شگفت زده خواهید شد ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید