زیباترین جزایر اقیانوس اطلس و لذت سرگرمی در کنار آرامش

به گزارش مجله باهام، اقیانوس اطلس یا اقیانوس آتلانتیک (Atlantic Ocean)، دومین اقیانوس پهناور دنیا بوده که از یک سمت به وسیله قاره های آفریقا و اروپا و از سمت دیگر با قاره آمریکا احاطه شده است. در واقع اقیانوس اطلس این قاره ها را از یکدیگر جدا می نماید. جزیره های زیادی در بخش های مختلف اقیانوس اطلس قرار گرفته که هرکدام از آن ها زیبایی و جذابیت های خود را دارند. اما در بعضی از زیباترین جزایر اقیانوس اطلس ویژگی هایی وجود دارد که آن ها را از دیگر جزایر این اقیانوس جدا نموده و جذابیت بیشتری به آن ها داده است. در ادامه با تعدادی از دیدنی ترین جزایر اقیانوس اطلس آشنا خواهید شد. مقاله معروف ترین جزایر اقیانوس اطلس شما را هر چه بیشتر با زیبایی های اقیانوس اطلس آشنا می سازد.

زیباترین جزایر اقیانوس اطلس و لذت سرگرمی در کنار آرامش

جزایر تریستان داکونا

جزایر تریستان داکونا (Tristan de Cunha) گروهی از جزایر دورافتاده هستند که در بخش جنوبی اقیانوس اطلس واقع شده اند. این جزایر در سال 1506 میلادی به وسیله فردی پرتغالی با نام تریستان داکونا کشف شده، از این رو به این نام خوانده می شوند. این گروه جزایر منشأ آتشفشانی داشته و دارای طبیعتی شگفت انگیز و حیات وحشی منحصر به فردی هستند. تریستان داکونا تقریبا غیر مسکونی بوده و تنها 302 نفر در آن زندگی می نمایند. این جزیره جز مستعمرات انگلستان محسوب می گردد و ساکنان آن نیز دارای ملیت بریتانیایی هستند. این جزیره هیچ فرودگاهی ندارد و تنها راه دسترسی به آن به وسیله دریاست. اگر قصد سفر به آنجا را دارید، باید بدانید که اولین خشکی از این جزیره حدود 3218 کیلومتر فاصله دارد. به همین علت عده کمی از گردشگران می توانند به آن سفر نمایند و صنعت گردشگری در این بخش در بین معروف ترین جزایر اقیانوس اطلس چندان فعال نیست.

جزیره پورتو سانتو در پرتغال

جزیره پورتو سانتو (Porto Santo) یکی از جزایر زیبای اقیانوس اطلس بوده که در اوایل قرن پانزدهم میلادی کشف شد. این جزیره در شمال شرقی مادیرا (Madeira) قرار داشته و 43 کیلومتر با آن فاصله دارد. مادیرا منطقه ای خود مختار در پرتغال است که شامل 4 جزیره می باشد. پورتو سانتو در واقع شمالی ترین و شرقی ترین جزیره این مجمع الجزایر است. جزیره پورتو سانتو مانند دیگر جزایر مادیرا دارای بافتی سنگی بوده و سواحل شنی زیبایی دارد. این جزیره خالی از سکنه است اما گردشگران زیادی سالانه به آن سفر می نمایند. ویلا بالیرا مرکز جزیره پورتو سانتو، یک مقصد مناسب برای سفر می باشد. محیطی آرام برای استراحت، زمین گلف و میدان اسب دوانی از جمله ویژگی ها و سرگرمیاتی است که گردشگران و بازدیدنمایندگان می توانند از آن در یکی از دیدنی ترین جزایر اقیانوس اطلس برخوردار باشند. علاوه بر آن موزه ای در این شهر وجود دارد که گفته می گردد زمانی خانه کریستف کلمب بوده است. گردشگران می توانند از این موزه بازدید نموده و از آن خرید نمایند. اگر قصد استراحت دارید، جزیره پورتو سانتو می تواند مقصد فوق العاده ای برای شما باشد.

جزایر فرناندو دی نوروها در برزیل

مجمع الجزایر فرناندو دی نوروها (Fernando de Noronha) یکی از جاذبه های بی نظیر و منحصر به فرد برزیل بوده که در 354 کیلومتری خط ساحلی این کشور واقع شده است. این مجمع الجزایر از 21 جزیره تشکیل شده که هرکدام از آن ها چشم اندازهای زیبایی داشته و تجربه ای هیجان انگیز را برای گردشگران به همراه دارند. آب های این نواحی به خاطر جریان استوای جنوبی بسیار گرم بوده از این رو اگر اهل غواصی و شنا باشید می توانید بدون پوشیدن لباس غواصی تا عمق 40 متری این آب ها نیز شنا کنید. چشم اندازهای زیبا، صخره های دیدنی، تونل ها، دره های دیدنیی و آب های شفاف این منطقه باعث جذب گردشگران بسیاری به این سمت شده است. شما می توانید در تمامی ماه های سال به وسیله راه هوایی یا دریایی به این جزایر در بین زیباترین جزایر اقیانوس اطلس سفر نموده و روزهای خوب و خاطره انگیزی را برای خود بسازید. البته ماه های مارس تا آگوست جز فصل های بارانی این جزیره محسوب می شوند و شاید سفر در این ماه ها آن هم در ساحل چندان دلچسب نباشد.

جزایر قناری در اسپانیا

مجمع الجزایر قناری (Canarias) شامل 7 جزیره بوده که هرکدام از آن ها دارای طبیعتی بکر و زیبا هستند. این 7 جزیره هواداران زیادی داشته و سالانه گردشگران بی شماری برای دیدنی این جزایر و لذت بردن از آن ها به اسپانیا سفر می نمایند. تنریف، گرن کاناریا، لانزاروته، لاپالما، لا گومرا، ال هیرو و فوئرته ونتورا نام این هفت جزیره زیبا هستند که هر کدام از آن ها دارای اقامتگاه ها، خدمات و سرگرمیاتی عالی و فوق العاده ای برای مسافران می باشند. اما اگر در انتخاب مردد هستید بهتر است بدانید که لاپالما و تنریف از محبوبیت بیشتری در بین معروف ترین جزایر اقیانوس اطلس برخوردارند.

جزیره نیوفاندلند در کانادا

نیوفاندلند (Newfoundland) یکی از زیباترین جزایر جهانست که در اقیانوس اطلس واقع شد. این جزیره بزرگ در شرق کانادا قرار داشته و بخشی از استان نیوفاندلند این کشور را تشکیل می دهد. آب و هوای فوق العاده، کوه های باشکوه، سواحل دیدنی، جنگل های انبوه و چشم اندازهای بی نظیر این منطقه باعث مجذوب کنندهیت هرچه بیشتر آن شده و گردشگران فراوانی را به سمت خود کشانده است. در اینجا گونه های جانوری و گیاهی کمیابی دیده می شوند که در معرض خطر و نابودی هستند. دیدنی این گونه ها بخش ماجراجویانه ای از سفر به نیوفاندلند محسوب می گردد. قدم زدن در طبیعت بکر و زیبای این جزیره یکی از برترین فعالیت هایی است که می توانید در این سفر تجربه کنید. البته به یاد داشته باشید که حتما کفش مناسبی برای سرگرمی در یکی از زیباترین جزایر اقیانوس اطلس به همراه ببرید.

جزایر آزور در پرتغال

مجمع الجزایر آزور (Azores) از 9 جزیره آتشفشانی در اقیانوس اطلس تشکیل شده است. این جزایر در 1360 کیلومتری سرزمین اصلی قرار داشته و جز یکی از منطقه ها خودمختار پرتغال محسوب می شوند. جزایر آزور به صورت تپه هایی کوچک در محدوده ای 600 کیلومتری از اقیانوس اطلس پراکنده شده اند. مجمع الجزایر آزور به علت طبیعت زیبا و باشکوه و چشم اندازهای دراماتیک خاصی که دارند، مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند. در اینجا علاوه بر دیدنی طبیعت سرسبز و لذت بردن از سواحل زیبای آزور می توانید از سرگرمیات و ورزش هایی مانند گلف، غواصی، قایق سواری، پیاده روی، ماهیگیری برخوردار باشید. گشت و گذار در طبیعت و بازدید از حیات وحش این منطقه نیز یکی از فعالیت های مجذوب کننده و ماجراجویانه برای علاقمندان در یکی از دیدنی ترین جزایر اقیانوس اطلس می باشد. گشت و گذار در شهرهای بزرگ آزور نیز یکی دیگر از بخش های سفر به این منطقه در بین زیباترین جزایر اقیانوس اطلس را تشکیل می دهد.

جزیره باربادوس

باربادوس (Barbados) نام کشوریست که تنها از یک جزیره تشکیل شده است. این جزیره بکر یکی از جزایر زیبای دریای کارائیب می باشد که در اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است. زبان رسمی مردم این جزیره انگلیسی است اما فرهنگ آن ها ترکیبی از انگلیسی، آفریقایی و هند غربی می باشد. این کشور یکی از توریستی ترین جزایر کارائیب بوده که علاوه بر طبیعت زیبا و بی نظیرش، فرهنگ غنی و پیشینه تاریخی مجذوب کنندهی نیز دارد. معماری، آشپزی، موسیقی و پایکوبی مردمان این جزیره متفاوت با کشورهای دیگر و خاص خود آن ها می باشد. آب هوای باربادوس در تمامی طول سال گرم است. اگر می خواهید به این کشور سفر کنید، بهتر است فصل بهار را انتخاب نمایید. باربادوس بهاری گرم و خشک دارد و این هوا برترین زمان برای سفر به این کشور است. تابستان های باربادوس هوا بسیار مرطوبی دارند. اگر اهل گشت و گذارهای شبانه هستید می توانید در کنار شب زنده داران این منطقه در یکی از دیدنی ترین جزایر اقیانوس اطلس ساعات خوبی را بگذرانید و لذت برید.

جزایر فارو در دانمارک

فارو (foroe) از 18 جزیره بکر تشکیل شده که در منطقه ای بین دریای نروژ و اقیانوس آتلانتیک شمالی قرار دارند. این جزایر تا قبل از سال 1814 بخشی از کشور نروژ محسوب می شدند اما پس از آن تحت حاکمیت دانمارک در آمدند و اکنون یکی از بخش های خودمختار این کشور محسوب می شوند. با اینکه این جزایر سال های زیادی متعلق به دانمارک بوده اما همچنان مردم آن زبان و فرهنگ گذشته خود را حفظ نموده اند. طبیعت سرسبز، دریاچه های دیدنی، کوه های و آبشارهای زیبای این منطقه در کنار خانه های رنگی و مجذوب کننده آن چشم اندازهای شگفت انگیز و فوق العاده ای را ایجاد نموده که می تواند هر بیننده ای را سر ذوق آورد و یکی از معروف ترین جزایر اقیانوس اطلس می باشد.

جزیره گرینلند

گرینلند (Greenland) جزیره ای دورافتاده و سرد در آب های اقیانوس منجمد شمالی است که بخشی از منطقه خودگردان دانمارک محسوب می گردد. اگر علاقمند به نقاط سردسیر هستید، سفر به سرزمین برفی گرینلند یکی از برترین انتخاب ها برای شماست. جزیره ای با نقاط بسیار دیدنیی و دیدنی که شگفتی های طبیعی فوق العاده ای را برای گردشگران و بازدیدنمایندگان به نمایش می گذارد. حیات وحش شگفت انگیز این ناحیه در کنار چشم اندازهای بی نظیر برفی تصاویری است که مشابه آن را هیچ جای دیگری از این جهان نمی توانید ببینید. اینجا محل سکونت مهاجران دانمارکی و اسکیموهاست. آن ها هنوز هم با همان فرهنگ اسکیمویی (Inuit culture) گذشته خود زندگی می نمایند و این نوع زندگی آن ها مجذوب کنندهیت این منطقه را چند برابر نموده است. سوار شدن بر قایق و کایاک و گشت و گذار با سورتمه های سگی از جمله سرگرمیات مجذوب کنندهی است که در اینجا و در یکی از زیباترین جزایر اقیانوس اطلس می توانید تجربه کنید.

جزیره ایسلند

ایسلند (iceland) شمالی ترین کشور اروپاست که در جزیره ای بزرگ در اقیانوس اطلس واقع شد. این جزیره یکی از زیباترین جزایر جهان و یکی از محبوب ترین مقاصد در بین گردشگران می باشد. آبشارها، کوهستان ها، آتشفشان ها و کوه های یخی زیبا، چشم اندازهای بی نظیری را ایجاد نموده است. جاده رینگ (Ring Road) جاده بزرگی در ایسلند بوده که سراسر این کشور را در برمی گیرد. تا جایی که آن را سرانجام سفر جاده ای نامیده اند. با عبور از این جاده می توانید منظره ها زیبا و خیره نماینده ای را مشاهده نموده و آتشفشان ها، آبدره ها و چشمه های آبگرم زمینی را به دیدن بشینید و از مکان های مشهور زیادی بازدید کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2297

به "زیباترین جزایر اقیانوس اطلس و لذت سرگرمی در کنار آرامش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جزایر اقیانوس اطلس و لذت سرگرمی در کنار آرامش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید