تور هند: در گوا به این سواحل بروید

به گزارش مجله باهام، سواحل گوا

با اینکه گوا یکی از کوچک ترین استان های هند است اما سواحل بینهایت زیبایی دارد. این استان در امتداد دریای عربی در غرب هند قرار گرفته است و برای رفتن به آن کافی است به جنوب بمبئی بروید. گوا سواحل مختلفی را در خود جای داده که هر نوع سلایقه ای را راضی می نماید کافی ست با تور گوا همراه شوید تا روی دیگری از هند را در این استان تماشایی به نظاره بنشینید. هدفتان از سفر چه استراحت و سرگرمی و چه تجربه فرهنگ هند باشد گوا با سواحل متنوع اش مطمئنا ناامیدتان نمی نماید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با تعدادی از برترین سواحل گوا آشنا شوید.

تور هند: در گوا به این سواحل بروید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

پالولم (Palolem)

این ساحل که یکی از زیباترین سواحل گواست شکلی شبیه هلال ماه دارد و در احاطه درختان نخل سرسبز، سواحل ماسه ای سفید و چشم اندازهای خیره نماینده است. در این ساحل انواع تفریحات و تفریح ها انتظارتان را می کشد می توانید در میان منظره ها زیبا قدم بزنید و یا سوار قایق شوید و قایق سواری در سواحل زیبای گوا را تجربه کنید. در سمت راست این ساحل، ساحلی به نام باترفلای هست که برای رسیدن به آن می توانید از همین قایق ها یاری بگیرید و در آنجا با چشم انداهایی کاملا متفاوت روبرو شوید. برترین زمان برای قایق سواری به سمت جزایر صبح ساعت 7 و عصرها حدود ساعت 5 است چون در این زمان می توانید در حالی که سوار بر قایق هستید خورشید را در زیباترین حالت ممکن دیدن کنید. حتی می توانید در این قایق سواری دولفین ها را هم از نزدیک بیبنید. این ساحل هم مثل دیگر سواحل گوا تعداد زیادی کلبه های ساحلی دارد که می توانید در آن استراحت و یا اقامت کنید و در رستوران هایش طعم غذاهای دریایی و محلی هند را بچشید. ساحل حدود 1.6 کیلومتر طول دارد و اگر در انتهای آن بایستید شکل هلال آن را کاملا می بینید. ساحل نسبتا کوچک است و به راحتی می توانید پیاده در آن گشت وگذار و بیشتر قسمت های آن را کشف کنید.

پاتنم (Patnem)

از ساحل پالولم با 10 دقیقه پیاده روی به این ساحل می رسید؛ اینجا محلی ایده ل و مناسب برای استراحت و غرق در آرامش شدن است. این ساحل یکی از خاص ترین سواحل گواست چون موقعیت آن که در میان دو صخره قرار گرفته و این باعث شده تا کاملا آرام و به دور از هیاهو باشد و در آن آرامش واقعی را تجربه کنید. اما با وجود اینکه ساحل در میان صخره ها پنهان شده تا جاذبه ها و تفریحات ساحل پالولم فاصله چندانی ندارد. اینجا جایی عالی برای قدم زدن آرامش بخش در ساحل است البته اگر دلتان تفریحات ماجراجویانه می خواهد باید به سمت ساحل پالوام بروید.

ساحل ماندرم (Mandrem)

تمرینات یوگای زیادی در این ساحل برگزار می گردد که می توانید با شرکت در آن ها انرژی دوباره بگیرید و روحی تازه کنید. این ساحل به حفاظت از لاک پشت هایی که در این ناحیه زندگی می نمایند معروف است و با این کار از حیات وحشی که سال ها قبل از هجوم توریستان در این ناحیه بودند محافظت می نماید. شاید اگر خوش شانس باشید بتوانید در بازدید از این ساحل تعدادی از این لاک پشت ها را از نزدیک ببینید.

آگوندا (Agonda)

این ساحل در شمال ساحل پالولم قرار گرفته است وجواهر واقعی سواحل در جنوب گواست. ساحل از سواحل شلوغ شمال استان پنهان مانده و به مانند گنجینه ای سربه مهر می ماند. طبیعت آرام و ساکت این ساحل به زیبای های ذاتی اش اضافه شده و روستای کوچک و سنتی ماهی گیری که در نزدیکی آن قرار گرفته است آن را تبدیل به یکی از سواحل فرهنگی گوا نموده است. مطمئنا وقتی در حال گشت و گذار در این ساحل هستید آرامش آن را تحسین کنید و باورتان نمی گردد در استان پرتوریستی مثل گوا بتوانید چنین ساحل آرامی را پیدا کنید. حتی در این ساحل ممکن است لاک پشت های کوچکی را ببینید که در حال بیرون آمدن از تخم هستند.

آنجونا (Anjuna)

ساحلی شاد که به خاطر محبوبیتش توریستان بیشتری را نسبت به دیگر سواحل به خود می کشاند. این ساحل در شمال گوا و در فاصله 17 کیلومتری مرکز گوا قرار گرفته است و به خاطر همین دسترسی راحت است که توریستان زیادی گشت و گذار در این ساحل را انتخاب می نمایند. در روزهای چهارشنبه در کنار این ساحل بازار برپا می گردد که می توانید از آنجا سوغاتی های اصل خریداری کنید و از موسیقی هایی که در هنگام غروب آفتاب در ساحل نواخته می گردد لذت ببرید.

Candolim

در این ساحل طولانی کلبه ها و رستوران های زیادی را در امتداد ساحل می بینید؛ همه این کلبه ها در پشت تپه های شنی قرار دارند تپه هایی که در دیگر سواحل گوا اثری از آن ها نمی بینید و از ویژگی های منحصربفرد این ساحل اند. این ساحل که در نزدیکی ساحل شلوغ باگا قرار گرفته است با وجود محبوبیت اما چندان شلوغ نیست و جالبه که در آن حتی در فصل های پرتوریست هم لحظاتی آرام را می گذرانید. در ساحل دستفروشان زیادی را می بینید که به فروش لباس های مقرون به صرفه قیمت مشغولند. در قسمتی از ساحل می توانید تفریحات آبی مثل پاراسیلینگ انجام دهید هر چند که در آخر هفته ها و در روزهای تعطیل ساحل بسیار شلوغ می گردد. یکی از برترین رستوران هایی که در این ساحل می توانید پیدا کنید رستورانی به سام افتر 7 است که غذاهای خوشمزه ای دارد.

کولوا (Colva)

این ساحل از سواحل پرطرفدار مردم هند است و به خصوص در ماه مهر (اکتبر) زمانی که زوار در جهت رسیدن به کلیسای کولوا هستند پر از توریست می گردد. اینجا مقصدی مناسب برای دیدنی تاثیر استعماری پرتغالی ها در گوا هست و در آن معماری های جذابی را که از پرتغالی ها به جای مانده است می بینید. این ساحل برای توریستان غربی چندان محبوبیت ندارد و این به معنی این است که در آن چندان هیاهو و شلوغی توریستان را نمی بینید. این باعث شده که این ساحل همچنان بکر و دست نخورده باقی بماند و بتوانید در آن فرهنگ هندی را کاملا لمس کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2098

به "تور هند: در گوا به این سواحل بروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: در گوا به این سواحل بروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید