پوکت، مروارید دریای آندمان

به گزارش مجله باهام، آشنایی با یکی از بهترین مقاصد تایلند، پوکت

کشور تایلند جزیره ها و مناطق توریستی و دیدنی بسیاری دارد که بزرگترین جزیره آن پوکت است. پوکت با نام مروارید دریای آندمان نیز شناخته می گردد و به سبب سواحل زیبا و غواصی در آب های شفاف خود شهرت بسیاری دارد. این منطقه از سرسبزترن نقاط کشور تایلند و از مهم ترین استرحتگاه ها برای تعطیلات در آسیا است. با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه بیشتر از این جزیره تفریحی بدانیم.

پوکت، مروارید دریای آندمان

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

در شمال این جزیره فرودگاه بین المللی پوکت قرار گرفته است که دسترسی به آن را ممکن ساخته است. این جزیره جاذبه های متنوعی از جمله مراکز خرید، پارک ها، رستوران های مختلف و معابد دارد که از کوچک و بزرگ و مرد و زن را سرگرم می نمایند. بهترین سواحل جزیره پوکت در کناره غربی آن واقع شده اند که پاتونگ Patong و کارون Karon از جمله معرف ترین و محبوب ترین این سواحل به شمار می روند. ساحل پاتونگ که بسیار وسیع و طولانی است، اغلب مراکز خرید پوکت در آنجا قرار دارند. پوکت که دارای 30 درصد جمعیت مسلمان است، در سال های اخیر همراه با سامویی، در میان ده جزیره محبوب آسیا شناخته شده است.

یکی از جاذبه های پوکت فیل سواری در این جزیره است که یکی از پر طرفدارترین فعالیت هایی است که گردشگران با آمدن به پوکت در اولویت خود قرار می دهند. زیرا در هنگام سواری از زیبایی های چشم نواز طبیعت در طول راه نیز لذت می برند. جزیره پوکت که یکی از بهترین تفریحات پوکت است که با آب های گرراستای احاطه شده و بهشتی برای دوستداران ورزش های آبی است. ورزش های ناشناخته این منطقه مثل کایت سواری و موج سواری، هر روزه به محبوبیت بیشتری بین گردشگران دست می یابد. آب های آرام و سرد این جزیره دیدنی از ماه نوامبر تا آوریل برای ورزش های آبی مثل غواصی، فوق العاده است در حالی که آب های خروشان از ماه می تا اکتبر، بهترین فصل برای موج سواری با قایق بادی است که گردشگران راستا 4 کیلومتری را از میان جنگل طی می نمایند و یکی از پر ماجراترین ساعت ها را تجربه خواهند کرد.

از جمله دلایل اصلی اهمیت تایلند از نظر گردشگری سواحل زیبای آن است که مملو شن های سفید و طلایی است. زیباترین ساحل های تایلند را می توانید در جزیره پوکت پیدا کنید؛ سواحل بهشت و پاتونگ. در این ساحل ها استراحتگاه های فراوانی وجود دارند. گردشگران می توانند در هر جای این سواحل که مایل هستند توقف و استراحتگاه موردنظرشان را کرایه نمایند و از زیبایی های آنجا لذت کافی را ببرند.

پارک تفریحی FantaSea - ساحل Kamala، Kathu، پوکت مملو از فعالیت های جذاب و سرگرم نماینده است که بعضی از آنها واقعا بی نظیرند. در دهکده موجود در این پارک نه تنها معماری فوق العاده ای را شاهید هستیم بلکه از فروشگاه های هدیه و سوغاتی بازدید می کنید. رستوران بوفه Golden Kinnaree در کنار Golden Pavilion و یک دریاچه واقع شده و قصر تئاتر فیل ها نیز 3 هزار نفر گنجایش دارد و نوای فوق العاده ای ایجاد می نماید. زمان کار و سرویس دهی این پارک آدینه ها تا چهارشنبه ها از ساعت 5:30 عصر تا 11:30 شب است.

باغ پروانه ها و حشرات به فاصله کمی از مرکز شهر پوکت واقع شده، یکی از بهترین باغ های پروانه در سراسر دنیا است که در فضایی مناسب از آن ها نگه داری می گردد. صدها پروانه بزرگ و زیبا به آزادی در زیر گنبد عظیم این باغ پرواز می نمایند و کرم های پروانه نیز بر روی درختان انبوه مشغول تغذیه و نمو هستند. در اینجا دریاچه هایی هم هست که در آن ماهی های بزرگ، پرندگان بومی و آبشارهایی مستقر شده اند. مجموعه دنیا حشرات نیز در مجاورت این باغ است و کلکسیون عظیمی از گونه های مختلف حشرات و بی مهره گانی مانند هزارپاهای بزرگ، رتیل های پرنده خوار و عقرب ها را به نمایش گذاشته است.

این توصیفات تن ها اشاره ای کوچک به مجموعه زیبایی های این جزیره واقع در تایلند است و برای نوشتن از تمامی زیبایی های رویایی آن مجالی نیست پس داشتن تمامی این زیبایی ها یکجا، به دیدن نه تنها یکبار بلکه چندباره آن هم می ارزد.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 201

به "پوکت، مروارید دریای آندمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوکت، مروارید دریای آندمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید