دعوت احسان علیخانی از مهران مدیری برای داوری عصر جدید

به گزارش مجله باهام، احسان علیخانی در برنامه دورهمی، علاوه بر پیشنهاد داور شدن به خود مهران مدیری اعلام نمود در فصل سوم عصرجدید داوران جدیدی انتخاب خواهند شد.

دعوت احسان علیخانی از مهران مدیری برای داوری عصر جدید

به گزارش تسنیم، برنامه دورهمی به قسمت انتهای فصل چهارم رسید. به تعبیر خودِ مهران مدیری این آخرین دورهمی با این شکل و شمایل است؛ چون قرار است در فصل پنجم مسابقه عجیب و غریبی داشته باشیم. البته پیش از این حمید شاه آبادی معاون سیما در نشست خبری گفت که فصل جدید دورهمی از عید سعید فطر روی آنتن خواهد رفت.

پاسخ مهران مدیری به تهمت ها

برنامه قبل از پخش تیتراژ با مراسم تحویل چکِ فروش موزه دورهمی به هلال احمر آغاز شد. مهران مدیری صحبت هایش را با تمام شدن دورهمی به این شکل و شمایل آغاز کرد و به سبکِ استندآپ هایش واکنشی هم به بعضی از نقد ها داشت. وقتی که گفت به ما خیلی تهمت ها زده شد از آدم ها پول می گیریم تا به برنامه دعوت کنیم؛ واقعا این مطالب، شوخی اند. اما در عینِ آزردگی بابتِ این حرف های غیرمنصفانه، بسیار خوشحالم برنامه ای بودیم که درباره اش حرف می زدند.

هیچ منتی بر سر مردم نداریم

مهران مدیری تأکید کرد که ما این برنامه را راه انداختیم تا حال شما را بهتر کنیم تا به واسطه خوب شدن حالِ شما، حال خودمان هم بهتر گردد. ما وظیفه مان را انجام دادیم و منتی هم بر سر مردم نداریم. حضور مردم بوده که همواره ما را زنده نگه داشته است. کسانی که برنامه و یا سریال می سازند واقعاً منتی بر سر مردم ندارند. رنجش را می بریم لذت هایش را هم می بریم. سعی مان این بوده جهان برای زندگی شما قابل تحمل تر کنیم.

جزئیاتی از فصل پنجم دورهمی

او در بخش دیگری از صحبت های ابتدایی خود به جزئیاتی از فصل پنجم برنامه دورهمی پرداخت و گفت: همواره گفته ایم این قسمت آخر است و رفتیم و چند ماه بعد برگشتیم، اما این بار قسمت آخر دورهمی است با این شکل و شمایل؛ چرا که می خواهیم با فصل پنجم دورهمی برگردیم، اما در قالب مسابقه ای مهیج، جذاب و عجیب راجع به ادبیات، موسیقی، تئاتر، سینما، نقاشی، هنر های تجسمی و تاریخ. فکر کردیم این مسابقه به شدت می تواند به ارتقاء سطح معلومات کلی در کشور یاری کند.

ماجرای مجری شدن احسان علیخانی

نوبت به میهمان آخرین قسمت رسید و مهران مدیری از احسان علیخانی دعوت کرد و او روی جایگاه میهمان نشست. او ابتدا از دعوت های مکرری گفت که یکی پس از دیگری اتفاق نمی افتاد و علیخانی هم از دوران دانشگاه و کوتاه از سبک زندگی اش گفت.

صحبت به سؤالی درباره علاقه به بازیگری یا اجرا رسید و تهیه نماینده و مجری برنامه عصر جدید چنین پاسخ داد: همه چیز اتفاقی بوجود آمد و من سینما را دوست داشتم و با دستیاری در سینما هم آغاز کردم. نمی دانم چرا راستام این شکلی شد؟ البته این اتفاق در دانشگاه هم افتاد و روزی خیلی ساده، سریال خانه سبز را می دیدم و عاشقِ کاراکتر وکیل داستان یعنی خسرو شکیبایی شدم و با خودم گفتم وکیل می شوم. اتفاقاً حقوق هم در دانشگاه قبول شدم. اما یک روز که به راهروی دادگاه رفتم و آن آسیب ها را به چشمم دیدم از ورود به این راه، منصرف شدم.

وی اضافه نمود: در سینما دستیاری می کردم تا در سریالی با مهران برومند آشنا شدم و او مرا به گروهی آیتم ساز در تلویزیون معرفی کرد. هیچ وقت باورم نمی شد روزی جلوی دوربین، اجرا کننم. تا اینکه در سال هایی که آیتم می ساختم و مشغولِ فراوری مستند های کوچک بودم تهیه نماینده روزی از من خواست به جای گزارشگر برنامه، اجرا کنم. شاید می خواستم این راستا را هم تجربه کنم و اجرا کردم. او از این اجرا خوشش آمد و وارد عرصه گزارشگری شدم. به شدت این تجربه برای من مفید بود که با آن پاترول زردِ معروف صداوسیما به میان مردم می رفتم و گزارش می گرفتم.

ماه عسل چطور رخ داد؟

علیخانی در پاسخ به سؤال مهران مدیری که اولین اجرای جدّی شما در برنامه ماه عسل بود، گفت: یک کاری در شبکه یک آغاز شد شاید بعضی ندانند دو برنامه همزمان به نام دخترانه برای دختران و یکی هم برای پسران به نام پسر ایرونی؛ آن موقع 19 سالم بود و گزارشگر آن برنامه بودم. آنقدر این برنامه خوب پیش می رفت که مردم نامه می فرستند که این پسر را داخل استودیو بیاورید. اولین تجربه شهرتم با این پاترول زرد صداوسیما بود که وقتی برنامه پخش می شد و به میان مردم می رفتیم، از این همه استقبال و توجه شگفت زده می شدم. تا اینکه در برنامه صبح آمد شبکه با نادر کاشانی کار کردم و بیشتر مرا شناختند و بعد از آن پیشنهاد برنامه افطار را دادند.

وی اضافه نمود: اولین بار سال 1384 بود که وارد این فضا شدم و از سال 1386 تهیه نماینده و مجری برنامه ماه عسل شدم و هرچه جلوتر رفت به یک تاکشوی جدّی و قابل اعتنا در تلویزیون تبدیل شد. اما خودم فکر می کنم ماه عسل از سال 1390 به بعد قابل اعتناتر است. دانشگاهی ها و اساتید کنار ما بودند و 9 ماه کوشش می کردیم و بهترین سوژه ها را پیدا می کردیم. آن موقع اندکی از مردم موضوع ماه عسل بودند و وقتی دیدم همه مردم سوژه ماه عسل می شوند به سمت عصر جدید و برنامه ای استعدادیابی رفتم.

تلویزیون ما احتیاج به استعدادیابی داشت

مجری و تهیه نماینده تلویزیون درباره برنامه عصر جدید تأکید کرد: می دانید که 100 کشور برنامه استعدادیابی داشتند و حتی کشور های همسایه هم مشغول فراوری این برنامه ها بودند و ایده ساخت برنامه استعدادیابی زاییده برنامه سازان تلویزیون های جهان بوده و هست. بحثی که راجع به کپی شدن این برنامه و امثال این برنامه ها مطرح می شد و می گردد، نادرست است. چون بسیاری از چیز ها ایده پردازی شده و بعداً باید آن ها را متناسب با جغرافیای آن کشور پیش برد.

همان طور که ما کوشش کردیم برنامه عصر جدید را ایرانیزه کنیم. به نظرمن یکی از بزرگترین معضل کشور ما این است که استعداد های خودشان را پیدا نکردند یا کارشان را دوست ندارند و یا سرجای خودشان نیستند. ای کاش وزارت آموزش و پرورش ما نامش را تغییر دهد و نامش را پرورش و آموزش بگذارد. باید بیشتر به سراغ کشف استعداد های بچه های ما بروند تا روزی به خودشان نگویند این راهی که آمدم اشتباه بود.

پیشنهاد به مهران مدیری و تغییر داوران عصر جدید در فصل سوم

در این جای برنامه دورهمی، احسان علیخانی بحث تغییر داوران عصر جدید را عنوان کرد و گفت: به نظرتان آقای مدیری داور برنامه بگردد خوب نیست. این فصل مجبوریم با داوران عصر جدید خداحافظی کنیم و به اعتقاد من بزرگتر های تلویزیون باید روی آن جایگاه ها بنشینند. مثل شما و خانم مرضیه برومند که استعداد های زیادی را کشف کردید و امروز آن ها در عرصه هنرمندی می درخشند. آقای مدیری احساس می کنم جای شما آنجاست حتی اگر من نباشم و محکومید استعدادیابی کنید.

مهران مدیری در پاسخ به این صحبت ها گفت: با کمال افتخار.

مهران مدیری روی جایگاه میهمان نشست

در ادامه برنامه جای مهران مدیری و احسان علیخانی عوض شد و این بار مجری و کارگردان دورهمی روی جایگاه میهمان نشست. علیخانی از فرصت استفاده کرد و درباره کار های جدید مهران مدیری و علایق و سلایق او در حرفه بازیگری و کارگردانی و اجرا پرسید.

مهران مدیری پاسخ داد: در طول این سال ها سریال و فیلم های زیادی ساختم، اما دورهمی این فرصت را به من داد تا به مردم بیشتر نزدیک شوم. این نزدیکی با مردم زیاد شد و این خیلی برای من ارزشمند است. قبل از آن به عنوان کسی که بازیگری می نماید یا کارگردانی، مرا می شناختند و این برنامه بار عاطفی میان من و مردم را زیادتر کرد. چون می توانستم اینجا از مسائل، درد ها و مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی شان بگویم و بعد از مدتی دیدم که چقدر این همذات پنداری رخ داده است.

تکرار پیشنهاد علیخانی به مهران مدیری/ داور عصر جدید می شوید؟

علیخانی در انتها پیشنهاد خودش را یک بار دیگر تکرار کرد آیا داور عصر جدید می شوید؛ مهران مدیری گفت خیلی دلم می خواهد حتماً. اما باید راجع به آن فکر کنم؛ واقعاً خیلی زود پاسخ می دهم؛ و همچنین در پاسخ به سؤال همیشگی خودش از میهمانان برنامه که می پرسید احساس خوشبختی دارید؟، گفت: احساس خوشبختی عمومی است و هر موقع مسائل مردم رفع گردد احساس آرامش نمایند حتماً این اتفاق برای من هم خواهد افتاد. فایده های دورهمی واقعاً از ضررهایش بیشتر بوده و اگر منصف باشیم به لحاظ روحی هم تأثیرگذاری خوبی داشته است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1652

به "دعوت احسان علیخانی از مهران مدیری برای داوری عصر جدید" امتیاز دهید

1 کاربر به "دعوت احسان علیخانی از مهران مدیری برای داوری عصر جدید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت احسان علیخانی از مهران مدیری برای داوری عصر جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید