دقایقی با هنر در خانه

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران/اصفهان اگرچه کرونا فرصت بازدید از موزه ها را در ایام نوروز از ما گرفته اما موزۀ هنرهای معاصر اصفهان دست به کار شده تا با انتشار موشن های دقیقه هایی را با هنر سر کنیم در فضای مجازی، به بیان فلسفۀ هنر و زیبایی شناسی آن بپردازد.

دقایقی با هنر در خانه

جهت دریافت خدمات بازسازی آشپزخانه کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مدیر موزه هنرهای اصفهان در گفت وگو با خبرنگاران به شرح علت انتشار موشن گرافی دقیقه هایی را با هنر سر کنیم پرداخت و گفت: انتشار این موشن گرافی ها از سوی موزه هنرهای معاصر اصفهان دو علت داشت؛ یک دلیل، پویش در خانه بمانیم برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا که با این هدف مانند دیگر افراد که کوشش های بسیاری انجام می دهند تا مردم اوقات خود را در خانه ها به خوبی بگذرانند ما نیز تصمیم گرفتیم موشن های کوتاهی تهیه کنیم که سودمند باشد.

مهدی تمیزی ادامه داد: دومین دلیل که بسیار مهم تر بود، این موضوع است که متأسفانه بسیاری از هنرجویان و هنرمندان از دانش آکادمیک بالایی برخوردار نیستند و این آگاهیِ اندک باعث می گردد که صرفاً تکنیک بیاموزند و کارِ هنری فراوری نمایند و به عبارتی از تکنیکِ خود برای فراوری اثر هنری استفاده نمایند؛ درحالی که به گفتۀ افلاطون، شاعری که صرفاً قافیه بداند شاعر نیست و کسی که صرفاً فن و یا تکنیک هنری بداند هنرمند نیست.

وی با بیان اینکه برای هنر، چیزی فراتر از تکنیک و فن ضروری است، توضیح داد: بنابراین ما به عنوان موزه هنرهای معاصر اصفهان بر آن شدیم تا بتوانیم گامی هرچند کوچک در جهت بالا بردن آگاهی جامعه به ویژه جامعۀ هنری از اصول آکادمیک هنر و با تمرکز بر زیبایی شناسی و فلسفۀ هنر انجام دهیم؛ ضمن اینکه در هر شماره یک جلد کتاب نیز معرفی می کنیم.

مدیر موزه هنرهای اصفهان شرح داد: مخاطب موشن گرافی هایی که از سوی موزه هنرهای معاصر اصفهان منتشر می گردد قطعاً جامعۀ هنری است اما اگر هر فردی در جامعه این اصول را بداند می تواند زندگی بهتری داشته باشد؛ چراکه بالا رفتن آگاهی ما به عنوان شهروند باعث می گردد که زندگی بهتری داشته باشیم و قدرمسلم بالا رفتن آگاهی در زمینه های مختلف اهمیت بسیاری دارد و البته در هنر نیز واجد ارزش است.

تمیزی گفت: انتشار موشن گرافی های دقیقه هایی را با هنر سر کنیم از روز یکم فروردین ماه 1399 در صفحات مجازی موزه هنرهای معاصر اصفهان شروع شده و یک شب درمیان ساعت 21 بارگذاری می گردد.

وی اضافه نمود: تا کنون دو برنامه با نام های معنی عام و خاص هنر و فلسفه هنر سقراط منتشر شده اما اینکه انتشار آن ها تا چه زمانی ادامه پیدا می نماید هنوز تعیین نیست. ما کوشش می کنیم تعداد زیادی از این برنامه ها را فراوری کنیم و امیدواریم که مقبول جامعه مخصوصاً جامعۀ هنری قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 854

به "دقایقی با هنر در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دقایقی با هنر در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید