رئیس سازمان محیط زیست: تعطیلی ها، کمکی به کاهش آلودگی هوا نمی کند، به جای تعطیلی مدارس خودروهای فرسوده را اسقاط کنید

به گزارش مجله باهام، راه درمان اسقاط خودروهای فرسوده است. بعد از اسقاط خودرو، استفاده از سوخت پاک می تواند در بهبودی آلودگی هوا اثرگذار باشد که اقدامات خوبی در این زمینه اجرا شده است.

رئیس سازمان محیط زیست: تعطیلی ها، کمکی به کاهش آلودگی هوا نمی کند، به جای تعطیلی مدارس خودروهای فرسوده را اسقاط کنید

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تعطیلی ها، کمکی به آلودگی هوا و بهبود شاخص ها نمی نماید و این اقدام راه درمان نیست.

به گزارش مهر، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، درباره دلیل تداوم آلودگی هوا پس از بارش برف و باران در کلان شهرها به ویژه تهران، گفت: با توجه به شرایط کشور از نظر درجه حرارت هوا و اینکه شاهد سرمای بی سابقه ای هستیم، شرایط آلودگی هوا علیرغم بارش برف و باران بهبود نیافته است.

وی اضافه نمود: هرچه دمای هوا کاهش پیدا کند، تجمع و انباشت آلودگی ها در ارتفاع کمتر و پایین تر یعنی نزدیک به سطح زمین اتفاق می افتد و هرچه هوا سنگین تر گردد، آلایندگی ها امکان انتقال به سطوح بالاتر را ندارند.

سلاجقه تأکید کرد: با توجه به اینکه در روزهای اخیر دمای هوا در نقاط مختلف کشور پائین بوده، آلایندگی ها از سطح زمین فاصله نگرفتند و متأسفانه در بیشتر شهرهای کشور که با مشکل آلودگی هوا روبرو بودند، به ویژه کلان شهرها، با وجود بارش باران و برف شاهد کاهش شاخص های آلودگی هوا نبودیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه وضع آلودگی هوا مربوط به یک انباشت 50 تا 60 ساله است، توضیح داد: رویکرد دولت در همه دستگاه های اجرایی، وزارتخانه ها و سازمان ها به این سمت است که کاهش آلودگی هوا را اولویت خود قرار دهند و در این راستا اقدامات موثری انجام دهند. کوشش ما بر این است فرآیند را به نحوی معین کنیم که به زودی نتایج ملموسی در این باره حاصل گردد.

وی با تأکید بر اینکه رسیدگی به بحران آلودگی هوا از انتظارات مهم مردم است، اظهار کرد: خود ما هم دیگر نمی پذیریم که مدارس در روزهای متعددی تعطیل باشند. تعطیلی مدارس ضربه سنگینی به خانواده ها و جنبه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی وارد می نماید.

سلاجقه تأکید کرد: تعطیلی مدارس کمکی به آلودگی هوا نمی نماید و این تصمیم در این مدت در بهبود شاخص ها اثری نگذاشته است. چراکه در شرایط تعطیلی، رفت و آمدها قطع نمی گردد و ممکن است خانواده ها باز هم با استفاده از وسایل نقلیه شخصی در خیابان ها رفت و آمد داشته باشند.

وی یادآور شد: روشن است که تعطیلی راه درمان نیست؛ بنابر آسیب شناسی های اجرا شده، راه درمان اسقاط خودروهای فرسوده است. بعد از اسقاط خودرو، استفاده از سوخت پاک می تواند در بهبودی آلودگی هوا اثرگذار باشد که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: راه چاره دیگر برای درمان این بحران رسیدگی به وضع صنایع آلاینده است. کنترل فعالیت صنایع آلاینده، اقدامی مهم در جهت بهبود این بحران است که به طور جدی این مسئله را پیگیری می کنیم.

سلاجقه در پاسخ به این سوال که تا به امروز در این راستا چه اقداماتی اجرا شده است؟ مطرح کرد: اگر گزارش های موجود در این زمینه به خصوص گزارش های مربوط به کلان شهرها را پیگیری کنید و مورد آنالیز قرار دهید، می بینید با تعداد زیادی از صنایع آلاینده برخورد شده و حتی در مواردی آنها را پلمب نموده ایم، لذا در این زمینه اقدام جدی شروع شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2305

به "رئیس سازمان محیط زیست: تعطیلی ها، کمکی به کاهش آلودگی هوا نمی کند، به جای تعطیلی مدارس خودروهای فرسوده را اسقاط کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان محیط زیست: تعطیلی ها، کمکی به کاهش آلودگی هوا نمی کند، به جای تعطیلی مدارس خودروهای فرسوده را اسقاط کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید