راهنمای سفر به نروژ

به گزارش مجله باهام، معرفی کشور نروژ

در این مقاله از وب سایت گردشگری خبرنگاران به معرفی کشور نروژ خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به نروژ

راهنمای سفر به نروژ

کشور پادشاهی نروژ در غرب شبه جزیره اسکاندیناوی می باشد و دارای تعدادی جزیره در قطب شمال و جنوب به مساحتی حدود 385 هزار کیلومتر مربع یعنی یک چهارم ایران می باشد. نروژ دارای خط ساحلی به طول 25000 کیلومتر می باشد که از نظر خط ساحلی هشتمین کشور در دنیا است . علت این امر آبدره یا فیورد (Fjord) هایی هست که در اثر یخچال های طبیعی آب اقیانوس را به داخل سرزمین اصلی آورده است.

موقعیت جغرافیایی

نروژ کشوری کوهستانی با آب و هوایی بسیار سرد در شمال اروپا است و با کشورهای فنلاند، سوئد و روسیه مرز مشترک دارد. مرکز کشور نروژ شهر اسلو می باشد .مساحت این کشور 385155 کیلومتر مربع است و جمعیت حدودی آن 5 میلیون و 130 هزار نفر است. جالب است بدانید که تقریبا 70 درصد خاک نروژ به خاطر سرمای شدید غیر قابل سکونت است و هر چه که از شمال این کشور به سمت جنوب می رویم، هم آب و هوا گرم تر می گردد و هم به جمعیت اضافه می گردد.

شهرهای مهم گردشگری

اسلو: اسلو که بزرگ ترین شهر نروژ و مرکز این کشور است و جالب است بدانید که یک سال، گران ترین شهر دنیا شده است. این شهر جذابیت های دیدنی زیادی را در خود جا داده است. این شهر در یک آبدره واقع شده است و به خاطر جنگل های سبز و انبوه، موزه ها و گالری و خیلی زیبایی که دارد باید ازآن بازدید گردد.

برگن: برگن دومین شهر بزرگ نروژ است و خانه های رنگارنگ آن در کنار آب و با پس زمینه ای از قله های برفی، باعث شده تا جایی درست شبیه به تابلوهای نقاشی را برای ما مجسم کند. این شهر زیبا و دلنواز از چشم نوازترین شهرهای دیدنی نروژ است.

تروندهایم: این شهر از شهرهای علمی نروژ محسوب می گردد و در نیمی از سال کاملا تابستان و در 6 ماه دیگر زمستان است. این شهر در ابتدا مرکز نروژ بوده است و بعدها جای خود را به اسلو داده است و به همین علت هم از اهمیت برخوردار است و دیدنی های زیادی دارد که در سفر به نروژ نباید از دست داد.

آب و هوا و برترین زمان سفر به نروژ

همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد، نروژ به خاطر قرار داشتن در مدار شمالی کشوری کوهستانی و سرد است و از طرف دیگر در عرض های جغرافیایی یکسان با سیبری، گرینلند و آلاسکا است. همه این ها باعث شده تا فکر کنیم آب و هوای این کشور یخ بندان است، البته اگر چه سرد است اما جریان گلف استریم باعث شده تا آب و هوای آن ملایم گردد. برترین زمان سفر به نروژ هم کاملا بستگی به این دارد که به چه علت بخواهید به این کشور بروید، اگر که دنبال اسکی، تماشای شفق قطبی، ورزش های زمستانی و بارش برف هستید باید ماه های ژانویه تا مارس سفر کنید. نوامبر ماه خوب دیگری برای تماشای شفق قطبی است. ماه های ژوئن، جولای و آگوست هم آب و هوا ملایم تر است و هم روز طولانی تر است از این نظر برترین زمان سفر به نروژ است.

گرایش های مذهبی

از مردم نروژ 83.6 درصد به عنوان مسیحی ثبت شده اند که 79.4 درصد آن مربوط به پیروان آیین لوتری می گردد. در نظرسنجی ها و سرشماری ها، تنها 20 درصد از مردم نروژ گفته اند که دین در زندگی آن ها دارای نقش یا اهمیت است. امروزه تنها 2 درصد از مردم نروژ در آیین های کلیسا حضور پیدا می نمایند که پایین ترین درصد در میان کشورهای اروپا است.

اقتصاد

واحد پول نروژ، کرون با واحد جزء (اوره)(به نروژی: øre) نام دارد. اقتصاد کشور نروژ در شرایط بسیار مناسبی است. نروژ دارای ذخایر زیادی از نفت خام، گاز طبیعی، مواد معدنی، آبزیان، چوب، آب شیرین و نیروی برق آبی است. صنعت نفت حدود یک چهارم از فراوری ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد و این کشور چهارمین عایدی سرانه در دنیا را دارا است.

اطلاعات کلی از نروژ

اختلاف ساعت با تهران: اسلو به عنوان مرکز نروژ، 2 ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

زبان: نروژی و در منطقه ها شمالی (سامی)

واحد پول: کرون نروژ که هر کرون نروژ برابر 442 تومان است.

کد کشور: 0047

نوع برق شهری: برق شهری در این کشور 230 ولت و 50 هرتز است و پزیرها هم نوع F هستند.

فرودگاه: فرودگاه ویگرا آلسوند- فرودگاه هاوگسوند- فرودگاه موس ریگ- فرودگاه فلسلند برگن- فرودگاه گاردرموئن اسلو- فرودگاه ترومسا- فرودگاه ترپ سندفجرد و فرودگاه سولا استاوانگر.

شماره های اضطراری: آتش نشانی 110، پلیس 112، آمبولانس 113.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2240

به "راهنمای سفر به نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید