سافاری دبی ، هیجان خوش گذرانی به سبک صحرانشین ها

به گزارش مجله باهام، تا به حال چیزی درباره سافاری دبی شنیده اید؟ برای بسیاری از ما سفر به دبی با گشت و گذار در مراکز خرید لوکس و زیبا، استراحت در هتل های درجه یک و خاص و تماشا از مراکز تفریحی شیک یکی شده است. اما دبی طبیعت زیبا و کم نظیری هم دارد که شاید تا امروز به آن توجه نکرده باشیم. در سافاری دبی شما با طبیعت زیبا و صحرایی دبی، رسم و رسومات جالب قبایل بادیه نشین و زندگی مردمان روستایی امارات آشنا می شوید و یک جهان هیجان را تجربه می کنید. تجربه ای بی نقص که می تواند روزهای سفرتان به دبی را شادتر و لذتبخش تر کند. در ادامه این مطلب با خبرنگاران همراه باشید.

سافاری دبی ، هیجان خوش گذرانی به سبک صحرانشین ها

سافاری دبی چیست؟

تور سافاری

تور سافاری دبی یکی از پرطرفدارترین تورهایی است که آژانس های مسافرتی دبی برای گردشگران فراهم نموده اند. در سافاری دبی شما را، با لوکس ترین امکانات، به دل صحراهای ساده اما باشکوه دبی می برند تا چند ساعت لذت زندگی بادیه نشینان را بدون تجربه سختی هایش بچشید. این تورها انواع و اقسام دارند و از تورهای چند ساعته شروع می شوند تا چند روزه. پرطرفدارترین این تورها از ساعت 3 و 4 بعد از ظهر شروع می گردد و تقریبا ساعت 10 شب شما را به دبی باز می گرداند.

در سافاری دبی چه می گذرد؟

برای رفتن به سافاری باید تقریبا یک روز قبل با آژانس های مسافرتی تماس بگیرید و هماهنگی های لازم را انجام دهید. آنها هر تعداد که باشید ساعت 3 تا 3 و نیم بعد از ظهر برایتان یک ماشین چهار محور شیک و پیک و ایمن می فرستند تا سوار شوید و به سمت صحرا حرکت کنید. با ورود به صحرا لحظات پر از انرژی و هیجانتان شروع می گردد. شما دنبال هیجان و دردسر می گشته اید و حالا در بالا و پایین تپه های شنی صحراهای امارات تجربه اش می کنید. البته نگران ایمنی خود هم نباشید. راننده ها بسیار کارکشته و حرفه ای هستند و همه آموزش های لازم را دیده اند. به علاوه ماشین ها هم مخصوص سواری های این چنینی طراحی شده اند.

در این سواری خاطره انگیز بر روی تپه های شنی ماشینتان چند باری توقف می نماید تا بتوانید از چشم انداز ها زیبای طبیعت منطقه عکاسی کنید. در زمان غروب آفتاب هم شما در راه هستید و تماشای چشم انداز بی نظیر غروب در دل صحرا می تواند حسابی به وجدتان بیاورد و عکس ها و خاطراتی ناب برایتان بسازد. همه این خوشی ها تازه اول راه است. بعد از مدتی شما به کمپ سنتی که در نهایت زیبایی برایتان ساخته اند می رسید. جایی که می توانید بیشتر با زندگی بادیه نشینان آشنا شوید.

لحظاتی تکرار نشدنی در اردوگاه سافاری

صحرانشینان روزهای گرم و پر کار را به امید شب های خنک و پرستاره پشت سر می گذاشتند تا دور یکدیگر جمع شوند، داستان ها و اشعار قدیمی را به آواز بخوانند، غذا و نوشیدنی هایشان را بخورند و کنار یکدیگر خوش باشند. حالا شما هم وارد یک کمپ صحرایی شده اید و قرار است حسابی کیف کنید. در کمپ انواع نوشیدنی های خوشمزه از جمله چای و قهوه درجه یک عربی به علاوه قلیان عربی برایتان مهیاست. شام هم عموما به صورت سلف سرویس و با غذاهای خوشمزه کبابی منتظرتان است. انواع تفریح ها که هر یک نشانگر بخشی از فرهنگ مردمان بومی است نیز برایتان در نظر گرفته شده است.

بوفه شام

به نظر من که زیباترین چهره صحرا آسمان افسون کننده اش است و شما می توانید در سافاری دبی غرق این افسون شوید و حسابی عکاسی کنید. اجرای نمایش های متنوع مثل نمایش عروسکی یا نمایش آتش هم از دیگر برنامه های جالب این تورهاست. پایکوبی و آوازهای زیبای محلی هم به وجدتان خواهد آورد و روزی شاد برایتان خواهد ساخت. در کمپ می توانید بدنتان را با طرح های زیبای حنا تزئین کنید و لباس های سنتی محلی بپوشید. در سافاری شما امکان شتر سواری، سواری با موتورهای ATV، لندکروزر سواری، اسکی بر روی شن و … را هم دارید که هر کدام برای خود دنیایی از هیجان و لذت است.

موتورسواری

لندکروزسواری

شترسواری

شترسواری

دلتان می خواهد درست مثل سواران بادیه نشین از تجربه متفاوت خلوت در دل صحرا لذت ببرید؟ پس شترسواری را برای رسیدن به کمپ انتخاب کنید. شما این امکان را در اختیار دارید که سوار بر شتر همین طور که به سمت کمپ می روید از زیبایی های اطراف لذت ببرید، عکس بگیرید، نفس بکشید و تجربه ای خارق العاده داشته باشید.

اسکی روی شن

اسکی روی شن

بسیاری از ما تجربه اسکی بر روی برف را داشته ایم. اما اسکی روی شن هم تجربه ای متفاوت و البته کم خطرتر است. می توانید با تخته هایی خاص از روی تپه های شنی و زیبای صحرا سر بخورید و هیجان را با همه وجود تجربه کنید. اسکی بلد نیستید؟ عیب ندارد. روی شن اسکی کنید و زمین بخورید. شن های نرم زیر پایتان حتی از افتادن هم حسی متفاوت و لذت بخش به شما القا می نماید. با پرداخت هزینه ای جداگانه در سافاری دبی این تجربه لذت بخش را به خود هدیه دهید.

موتورسواری بر روی شن ها

دون باگی یک جور موتور چهار چرخ است که برای ایمنی بیشتر یک فضای قفس مانند بر روی جایگاه تک نفره اش ایجاد نموده اند تا موتورسوار به هیچ وجه آسیبی نبیند. اگر عاشق هیجانید با پرداخت هزینه، در سافاری دبی یک موتور چهارچرخ اجاره کنید و تپه های شنی صحرا را با سرعت بالا و پایین بروید.

در تورهای چند روزه سافاری چه می گذرد؟

تور سافاری

در تورهای چند روزه سافاری دبی امکان بیشتری برای آشنایی با فرهنگ مردمان این دیار خواهید داشت و زمان بیشتری برای لذت بردن از ورزش های هیجان انگیز صحرایی به دست می آورید. برنامه این تورها متنوع است. در این تورها می توانید از روستاها و وادی های منطقه تماشا کنید، سری به آدینه بازار و بازارهای محلی بزنید، از مزارع پرورش شتر تماشا کنید و …. در بعضی تورها هم می توانید از کوه های حجر تماشا کنید، به منطقه خوش آب و هوای حتا بروید و در این منطقه حسابی خوش بگذرانید. در چشمه های و استخرهای حتا شنا کنید، از امکانات لوکس هتل حتا بهره ببرید و از قدیمی ترین مسجد امارات تماشا کنید.

سافاری دبی

نکاتی درباره تور سافاری دبی

  • صحراست و آفتاب داغش. پس کرم ضد آفتاب خوب با SPF بالا، عینک آفتابی با UV مناسب و کلاه آفتابی برای این سفر از اوجب واجبات است.
  • لباس های راحت و کفش مناسب بپوشید.
  • برای طول جهت تا رسیدن به کمپ آب و خوراکی سبک مثلا چند تایی شکلات بردارید چون در جهت از شما پذیرایی نمی گردد.
  • داروهایتان را از قلم نیاندازید. پماد دفع حشرات هم ممکن است نیازتان گردد.
  • اگر برنامه سافاری طوری است که شب را هم در صحرا می مانید بهتر است چراغ قوه و دوربین هم داشته باشید.
  • برای ظرفیت تور محدودیتی وجود ندارد حتی اگر تنها باشید ماشین های سافاری دنبالتان می آید اما اگر 6 نفر باشید یک ماشین کامل در اختیار شماست و کیفتان دوچندان می گردد.
  • حواستان باشد که در ماه رمضان و بعضی مناسبت های مذهبی خاص برنامه سافاری دبی کمی متفاوت می گردد.
  • هوای بیابان در ماه های نوامبر تا ژانویه خنک و از ژوئن تا سپتامبر داغ است. بر اساس این موضوع لباس مناسب سفر را انتخاب کنید.
  • سافاری برای افراد مسن، زنان باردار و بچه ها زیر 3 سال به علت هیجان بالا و تکان های شدیدش توصیه نمی گردد.
  • دوربین عکاسی تان را جا نگذارید چون حتما با تماشا آن همه چشم انداز نفسگیر دلتان خواهد سوخت. البته بیشتر تورها خود عکاس دارند که با گرفتن هزینه جداگانه از شما عکاسی می نماید.

شما تا به حال تجربه سفر با تورهای سافاری دبی را داشته اید؟ کدام یک از بخش های سافاری به نظرتان می تواند هیجان انگیزتر و لذت بخش تر باشد؟ شما حاضرید برای تجربه این همه شادی و هیجان چه اندازه وقت و هزینه صرف کنید؟ نظرات و تجربیاتتان را با مخاطبان خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2218

به "سافاری دبی ، هیجان خوش گذرانی به سبک صحرانشین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سافاری دبی ، هیجان خوش گذرانی به سبک صحرانشین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید