سامانه شفافیت بهزیستی در کشور راه اندازی می گردد

به گزارش مجله باهام، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی سامانه شفافیت بهزیستی در کشور اطلاع داد و گفت: در سامانه shafaf.behzisti.ir تمام قراردادها و موافقت نامه های سازمان بهزیستی قابل مشاهده است و مددجویان می توانند خدماتی که از سال 91 دریافت نموده اند را ببینند.

سامانه شفافیت بهزیستی در کشور راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران، وحید قبادی دانا سه شنبه 16 مهر در آیین تکریم و معارفه مدیران کل بهزیستی فارس با اشاره به طراحی و تدوین تاریخ شفاهی مدیریتی سازمان بهزیستی کشور، گفت: این مهم توسط پژوهشگران و با مشارکت تمام روسای این سازمان در طول عمر 39 ساله خود، در حال نگارش است.

وی همچنین با بیان اینکه مایل هستیم بهزیستی تبدیل به اتاقی شیشه ای گردد و تمام مردم بر فعالیت های ما نظارت داشته باشند، اضافه نمود: درصددیم تا همه افراد بتوانند در سراسر کشور مسائل و مشکلاتی که می بینند را به ما گزارش دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ابلاغ بخشنامه اجرایی منع پذیرش و یا قبول منافع متعارض در بهزیستی، گفت: ان بخشنامه به این معناست که تمام مدیران این سازمان اگر بخواهند فعالیتی غیر از صندلی مدیریتی خود داشته باشند باید بین فعالیت در بهزیستی و شغل دوم، یکی را انتخاب نمایند.

قبادی دانا از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی در راستای دولت الکترونیک را تعیین شدن تعداد افرادی که در مراکز سالمندان و نگه داری از معلولان جسمی حرکتی نگهداری می شوند، مطرح نمود و اضافه نمود: با استقرار دولت الکترونیک متوجه شدیم که 47 هزار نفر در مراکز ما نگه داری می شوند و تاکنون یارانه 39 هزار تن از این افراد پرداخت می شد که پیگیر هستیم تا یارانه باقی افراد نیز برقرار گردد.

او اضافه نمود: مستمری سالمندان و معلولانی که در مراکز زیر نظر بهزیستی نگه داری می شوند از 640 هزار تومان در ماه در بهمن گذشته به 770 هزار تومان افزایش پیدا نموده است که در کوشش هستیم این مبلغ را به 920 هزار تومان افزایش دهیم که این مبلغ به کارت مسئول موسسات مربوط واریز می گردد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: تاکنون 178 هزار خانواده با سرپرست معلول،تنها مستمری یک نفر معلول را دریافت می کردند، که از دو ماه گذشته به اندازه تعداد اعضای خانوار، مستمری پرداخت می گردد.

قبادی دانا همچنین از یاری هزینه تحصیلی به دانشجویان معلول دانشگاه های دولتی اطلاع داد و گفت: از ترم تحصیلی مهرماه جاری، دانشجویان معلول دانشگاه های دولتی نیز یاری هزینه تحصیلی دریافت می نمایند.

او مطرح نمود: 32 هزار و 500 نفر از معلولانی که دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند، تمام هزینه های تحصیلی تا دوره کارشناسی ارشد و در دوره دکترا مبلغ 4 میلیون تومان یاری هزینه، دریافت می نمایند همچنین به دانشجویان معلول در دانشگاه های علمی کاربردی و پیغام نور، 60 درصد هزینه های تحصیلی پرداخت می گردد.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم ضمن قدرانی از زحمات سید مرتضی موسوی، محمدصادق کشفی نژاد به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی فارس معرفی گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 529

به "سامانه شفافیت بهزیستی در کشور راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

25 کاربر به "سامانه شفافیت بهزیستی در کشور راه اندازی می گردد" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه شفافیت بهزیستی در کشور راه اندازی می گردد"

1 دیدگاه

محمدبابایی 27 اردیبهشت 1399

ضمن سلام وخدا قوت ب تک تک پرسنل زحمت کش بهزیستی علل خصوص بهزیستی کل استان اصفهان از مدیر کل تا سرایدار باید دست مریضا ودست همه را بوسه بزنم چون واقعا هم تکریم ارباب رجوع را بخوبی اجرا میکنند وهم رسیدگی لازم‌وخارج از وظیفه کاری برای یاری معلولین انجام میدهند.....فقط از آقای قبادی مدیر عامل زحمت کش سازمان درخواست میکنم عاجزانه وملتسمانه ک باتوجه ب گرانی اجاره بها مسکن فکری بحال مسکن ما معلولین مساعدت نماید چون واقعا مشکلات جابجایی و گرانی بی رویه کرایه اجاره بها برای ماخیلی سخت است در آخر دست تک تک پرسنل زحمت کش سازمان مرکزی تمام استانها وشهرستانها را میبوسم منالله توفیق ارجکم عندالله

پاسخ به محمدبابایی
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید