سفر وزیر خارجه استرالیا به اندونزی و چین

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران: وزیر خارجه استرالیا میخواهد فردا به اندونزی سفر کند و مهمترین هدف از سفر وی به جاکارتا بهبود روابط دو کشور خواهد بود که اخیرا به علت جاسوسی سرویس های اطلاعاتی استرالیا از مقام های ارشد اندونزی به شدت پرتنش شده است.

سفر وزیر خارجه استرالیا به اندونزی و چین

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ سفر وزیر خارجه استرالیا به اندونزی در شرایطی است که اسناد و اطلاعات فاش شده توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق اطلاعاتی آمریکا نشانگر همکاری استرالیا با آمریکا برای جاسوسی از کشورهای آسیایی و کوشش سرویس های اطلاعاتی استرالیا برای جاسوسی از رئیس جمهور اندونزی و همسرش است.

بر اساس این گزارش وزیر خارجه استرالیا همچنین میخواهد به چین سفر کند. انتقاد شدید کانبرا از پکن به خاطر ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرق چین نیز موجب بروز تنش هایی در روابط دو کشور شده است.دفتر وزیر خارجه استرالیا با انتشار بیانیه ای بیان کرد، وزیر خارجه استرالای در صدر هیاتی عالی رتبه به جاکارتا سفر خواهد نمود تا پس از انتشار بیانیه اخیر رئیس جمهور اندونزی در مورد همکاری ها و روابط دو جانبه با مقام های این کشور دیدار و رایزنی کند.

سطح روابط سیاسی و مالی اندونزی و استرالیا به پایین ترین حد خود از دهه 1990 میلادی رسیده است. اندونزی به همکاری های نظامی و پلیسی خود با استرالیا انتها داده است و سفیر خود را نیز از کانبرا فراخوانده است.پس از جاکارتا وزیر خارجه استرالیا به چین سفر خواهد نمود و با همتای چینی خود دیدار و تبادل نظر می نماید. تصمیم اخیر چین برای ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرق چین با مخالفت استرالیا روبرو شده است. چین نیز ضمن واکنش شدید به این اقدام استرالیا خواهان اصلاح سریع این اشتباه از سوی مقام های کانبرا شده است.

استرالیا نیز با این درخواست چین مخالفت نموده و بر این باور است که هر زمان که منافع این کشور به خطر بیفتد از منافع خود دفاع خواهد نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 326

به "سفر وزیر خارجه استرالیا به اندونزی و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیر خارجه استرالیا به اندونزی و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید