صاحبان ایده و فکر را باید به صاحبان صنایع متصل کنیم

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران، مجید خدابخش بعد از ظهر شنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همراه بود، گفت: تبریز و آذربایجان شرقی با وجود سبقه بسیار طولانی در زمینه دانشگاهی و علمی توانسته پتانسیل بالای خود در این حوزه را به اثبات برساند که چند روز پیش شاهد برگزاری جشن 70 سالگی تاسیس دانشگاه تبریز بودیم.

صاحبان ایده و فکر را باید به صاحبان صنایع متصل کنیم

وی ادامه داد: با توجه به سبقه گسترده استان در بخش صنعت، معدن و کشاورزی، سال گذشته دو میلیارد و 400 میلیون دلار صادرات غیرنفتی در استان داشتیم که از این جهت رتبه اول را بین استان های مختلف کسب کردیم اما مشکل این است که متاسفانه به مساله ارزش اضافه نموده توجه نداریم.

خدابخش اضافه کرد: اینجاست که بحث توجه به تکنولوژی و لزوم دانش بنیانی شدن صنایع مختلف، خود را به خوبی نشان می دهد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون شهر تبریز یکی از قطب های مهم کیف، کفش و چرم محسوب می گردد، گفت: باید به کسب درآمد از طریق این پتانسیل ویژه استان بیشتر تمرکز کنیم.

وی با تاکید بر لزوم فعال تر شدن در حوزه های خدماتی گفت: با فعال تر شدن در این بخش ها می توان امیدوار به حضور فعال در بازارهای بین المللی بود.

خدابخش با اشاره ای به پتانسیل ویژه شهر تبریز در زمینه های علمی گفت: در دانشگاه تبریز 10 هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی داریم که خاتمه نامه های این افراد ظرفیت بسیار بالایی است که وجود این تعداد دانشجو و ظرفیت های علمی آنان در تمامی حوزه ها می تواند تحول آفرین باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: نیازهای شرکت های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی استان شامل مواد اولیه، قطعات و غیره شناسایی گردیده و در قالب نمایشگاهی ارائه خواهد شد تا در اختیار این مراکز قرار گیرد و بدین ترتیب بتوانیم از تهدیداتی که هم اکنون برای کشور ایجاد گردیده استفاده نموده و آن را به فرصت تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: با متصل کردن صاحبان ایده و فکر به صاحبان صنعت می توانیم به نقطه پیشرفت خوبی در حوزه علمی برسیم که امیدواریم با حمایت های مادی، معنوی و فکری معاونت علمی ریاست جمهوری به این مهم دست یابیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 29

به "صاحبان ایده و فکر را باید به صاحبان صنایع متصل کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صاحبان ایده و فکر را باید به صاحبان صنایع متصل کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید