صد درصد پارالمپین ها و 80 درصد المپین ها واکسیناسیون کامل شده اند

به گزارش مجله باهام، غلامرضا نوروزی در مصاحبه با خبرنگاران با یادآوری اینکه واکسیناسیون جامعه ورزش از نیمه فرودین ماه با تزریق دوز نخست واکسن به اعضای کاروان اعزامی به بازی های پارالمپیک شروع شد، گفت: تزریق واکسن در دو مرحله برای هر یک از افرادی که سفر به توکیو و حضور در محل برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو را در پیش دارند، تجویز شده است. تا به امروز تمام اعضای کاروان پارالمپیک هر دو دوز واکسن کرونا را گرفته اند و بدین ترتیب واکسیناسیون این کاروان صد درصد شده است.

صد درصد پارالمپین ها و 80 درصد المپین ها واکسیناسیون کامل شده اند

وی در خصوص کاروان المپیک و واکسیناسیون اعضای آنها اعلام نمود: تزریق واکسن به ورزشکاران، مربیان و … این کاروان در مراحل مختلف صورت گرفته و کماکان هم ادامه خواهد داشت به خصوص که بعضی از آنها دوز نخست واکسن را اخیراً دریافت نموده اند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با یادآوری اینکه واکسیناسیون المپین ها از 24 فرودین ماه شروع شد، توضیح داد: 20 اردیبهشت ماه هم دوز مرحله دوم واکسیناسیون شروع شد که تا به امروز برای سه گروه در روزهای مختلف صورت گرفته است. البته افرادی از اعضای کاروان المپیک بودند که هنوز دوز نخست واکسن را دریافت ننموده بودند. این دوز همزمان با گروه سوم مرحله دوم واکسیناسیون به بعضی از آنها تزریق شد. این افراد به فاصله چهار هفته باید دوز دوم واکسن را دریافت نمایند.

نوروزی تاکید نمود: در مجموع اینکه 80 درصد از نفراتی که برای واکسیناسیون کاروان المپیک معرفی شده بودند تا به امروز هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند. با در نظر دریافت لزوم حفظ فاصله زمانی استاندارد میان تزریق دو دوز واکسن، حداکثر تا یک ماه دیگر واکسیناسیون کاروان المپیک کامل می گردد.

وی تاکید نمود که تا به امروز در خصوص واکسیناسیون المپین ها و پارالمپین ها هیچگونه گزارشی مبنی بر عوارض تزریق واکسن دریافت نشده است. اندک علائمی که افراد بعد از دریافت واکسن با آن روبرو شدند مانند تب، کاملاً طبیعی بوده است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین در خصوص ورزشکارانی که از تزریق واکسن درداخل کشور امتناع نموده و واکسیناسیون خود را خارج از کشور انجام داده اند، گفت: مهم تزریق واکسن است و اینکه مسافران توکیو حتماً واکسیناسیون شده باشند. فرقی ندارد که واکسیناسیون داخل کشور صورت گرفته باشد یا خارج از کشور، مهم انجام شدن آن است. طرف حساب ما هم در این زمینه فدراسیون است نه ورزشکار.

نوروزی گفت: وزارت ورزش شرایط را برای واکسیناسیون المپین ها و پارالمپین ها فراهم نموده است. اگر فردی به هر دلیلی از انجام آن امتناع کند، مسئولیت با خودش است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1782

به "صد درصد پارالمپین ها و 80 درصد المپین ها واکسیناسیون کامل شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صد درصد پارالمپین ها و 80 درصد المپین ها واکسیناسیون کامل شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید