صعود دراماتیک پورتو به فینال با درخشش طارمی ، شادی دیوانه وار کونسیسائو در دقیقه 120

به گزارش مجله باهام، طارمی که سال گذشته همراه با پورتو به سه گانه قهرمانی در فوتبال پرتغال رسیده بود، در چهارمین بازی خود در فصل 23-2022 جام حذفی توانست سومین پاس گل اش در این رقابت ها را بدهد تا مثل سال قبل حضور در فینال را تجربه کند.

صعود دراماتیک پورتو به فینال با درخشش طارمی ، شادی دیوانه وار کونسیسائو در دقیقه 120

مهدی طارمی مثل هفته گذشته که در ملاقات رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی پرتغال مقابل فامالیکائو نیمکت نشین بود و به عنوان یار جانشین به زمین رفت، در مسابقه برگشت هم به همین شکل به بازی آمد؛ با این تفاوت که تیمش پس از ورود او یک گل دریافت کرد تا بازی به وقت های اضافه کشیده گردد و شرایط پیچیده ای برای صعودشان به فینال رقم بخورد.

پورتو که برخلاف ملاقات اخیرش در لیگ برتر پرتغال مهدی طارمی را در ترکیب اولیه نداشت، از ساعت 23 پنج شنبه شب در استادیوم دو دراگائو مقابل فامالیکائو نهاده شد و در حالی که بازی رفت را با رجحان 2 بر یک پشت سر گذاشته بود، امید زیادی داشت مسابقه برگشت در حضور طرفداران اش را به راحتی تمام کند ولی با همین نتیجه در طول 90 دقیقه مغلوب گردید تا بازی به وقت های اضافه برود.

طارمی که در دقیقه 62 به ترکیب پورتو در مسابقه برگشت اضافه شده بود، در دقیقه 75 و ثانیه هایی پیش از اینکه گل دوم را دریافت نمایند، با یک حرکت سریع از سمت راست محوطه جریمه فامالیکائو موقعیت خطرناکی برای تیمش به وجود آورد که پاس در عرض او را اوتاویو هدر داد و نتوانست ضربه خوبی به توپ بزند و پاس گل برای این ملی پوش ایرانی ثبت گردد.

ستاره ایرانی پورتو پس از گلزنی در سه هفته پیاپی لیگ برتر پرتغال مقابل بنفیکا، پاسوس د فریرا و بوآویشتا، امید زیادی داشت نخستین گل خود در رقابت های جام حذفی در این فصل را به ثمر رساند، اما اتفاق دراماتیک دیگری برای او در ثانیه های پایانی رقم خورد تا در صعودشان به فینال این مسابقات نقش مهمی داشته باشد.

پورتو که فشار بی امان روی دروازه فامالیکائو آورده و در پی کسب پیروزی قبل از کشیدن بازی به پنالتی ها بود، تا دقیقه 120 نتوانست به این مهم دست پیدا کند، اما اعلام دو دقیقه وقت اضافه سرنوشت یاران طارمی را تغییر داد.

اوتاویو که در جریان بازی بارها موقعیت های پورتو را خراب نموده و یکبار هم پاس مهدی طارمی را هدر داد، در دقیقه 1+1201 توپ برگشتی از پرتاب اوت به پشت محوطه جریمه را با یک شلیک استثنایی به کنج دروازه فامالیکائو فرستاد تا فریاد شادی در استادیوم دراگائو بلند گردد و سرخیو کونسیسائو، سرمربی این تیم مثل شاگردانش شادی دیوانه واری در کنار زمین انجام بدهد.

در حالی که بازی پس از این گل و شادی عجیب و غریب سرمربی پورتو برای لحظاتی متوقف شده و کونسیسائو به علت رفتار مقابل مربیان تیم حریف کارت قرمز گرفت، با آغاز مجدد بازی دوباره این تیم توانست گلزنی کند که این بار رد پای مهدی طارمی در آن دیده شد.

پورتو در دقیقه 4+120 آخرین حمله بازی را با حرکت از سمت راست زمین تدارک دید که استارت سریع مهدی طارمی، سر توپ به داخل و پاس در عرض او را اوانیلسون با پیشروی تا محوطه جریمه و شوت زمینی تبدیل به سومین گل تیمش کرد تا سرنوشت بازی در وقت های اضافه کاملا عوض گردد و این ملاقات به پنالتی نرود.

مهدی طارمی که سال گذشته همراه با پورتو به سه گانه قهرمانی در فوتبال پرتغال رسیده بود، در چهارمین بازی خود در فصل 23-2022 جام حذفی توانست سومین پاس گل اش در این رقابت ها را بدهد تا مثل سال قبل حضور در فینال را تجربه کند و امیدوار باشد با رجحان مقابل براگا یکبار دیگر این جام را بالای سر ببرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1402 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2346

به "صعود دراماتیک پورتو به فینال با درخشش طارمی ، شادی دیوانه وار کونسیسائو در دقیقه 120" امتیاز دهید

1 کاربر به "صعود دراماتیک پورتو به فینال با درخشش طارمی ، شادی دیوانه وار کونسیسائو در دقیقه 120" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود دراماتیک پورتو به فینال با درخشش طارمی ، شادی دیوانه وار کونسیسائو در دقیقه 120"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید