فروشگاه های اپل به مکانی برای معاشرت و آموزش تبدیل می شوند ، نگاهی به رویکرد جالب تیم کوک در قبال فروشندگان و مشتریان

به گزارش مجله باهام، اپل میخواهد با ایجاد تغییراتی ساختاری در فروشگاه های خود این فضا را تبدیل به فضایی برای معاشرت، گپ و گفت و افزایش اطلاعات تکنولوژیک تبدیل کند.

فروشگاه های اپل به مکانی برای معاشرت و آموزش تبدیل می شوند ، نگاهی به رویکرد جالب تیم کوک در قبال فروشندگان و مشتریان

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اپل فروشگاه های خود را به روزرسانی خواهد نمود تا تعداد بیشتری از مخاطبان حوزه فناوری را به سمت خود جذب کند.

هدف تیم کوک مدیرعامل اپل از این کار، نزدیک کردن فضای فروشگاه های اپل به فضای شبکه های اجتماعی، اما به شکل فیزیکی است. درواقع اپل میخواهد امکانی را ایجاد کند که مردم بدون خرید کردن با یکدیگر گفتگو نمایند.

در حال حاضر 506 فروشگاه اپل در سراسر دنیا، برنامه های متنوعی برای کاربران و خریداران خود دارند و قرار است این برنامه ها افزایش یابند. شاید به همین دلیل است که فروشگاه های اپل اغلب با دیوارهای ویدئویی بزرگ، راه هایی با درختان واقعی و فضاهای باز طراحی شده اند، به طوری که مردم می توانند بدون خرید کردن صرفا در این فضا گردش نمایند.

یکی از طراحان ارشد فروشگاه های فیزیکی اپل می گوید: زمانی که فروشگاه های اپل برای نخستین بار توسط استیو جابز ایجاد شد، کارکنان دستورالعمل خاصی برای فعالیت نداشتند. اما اکنون همه چیز تغییر نموده است و بین تکنولوژی و جامعه پیوندی نزدیک تر از همواره برقرار است.

کارل هایزمن، مدیر عامل پیشین گروه مشاوران برند Wolff Olins، شرح می دهد: خلاق بودن در زندگی بسیار مهم است، اپل کارکنان خود را در فروشگاه های خود با هدف توسعه ایده های خلاق استخدام می نماید، بنابراین ما 3،400 نفر از کارمندان خلاق را سازماندهی نموده ایم تا برای ارائه خدماتی متفاوت و شگفت انگیز به کاربران در کنار یکدیگر کوشش نمایند. این درست مثل وقتی است که یک عکاس خلاق تصویری متفاوت از منظره ای تکراری ثبت می نماید.

اپل جلساتی متعدد برای کارمندان بخش فروش دارد برای مثل مهارت های شغلی، اصول ارتباطی و روش های آموزش ساده از الزاماتی است که همه کارمندان اپل باید داشته باشند. به عبارتی دقیق تر کارمندان اپل باید بتوانند در حوزه پیاده سازی مهارت های خود برای کاربران قوی عمل نمایند.

برای اپل بسیار مهم است که کارمندان بتوانند مردم را قانع نمایند خرید نمایندف اما از آن مهم تر اپل دوست دارد که مردم در هنگام خرید از اپل یاد هم بگیرند. درواقع برای اپل نه تنها خریداران محصولات مهم هستند، بلکه حتی مشتریان گذری که صرفا چند سوال ساده دارند هم مهم محسوب می شوند.

بر همین اساس اپل بخش هایی را نیز به رویدادهای محلی اختصاص می دهد. مثلا عکاسی یا ضبط موسیقی با دستگاه های مختلف اپل.جلسات آموزشی و بحث و گفتگو در فروشگاه های اپل رایگان هستند، هر چند جوایزی نیز برای شرکت نمایندگان برتر در نظر گرفته می گردد.

در شرایطی که فروش آیفون اپل در حال کاهش است، همانطور که در آخرین ارقام نشان داده شده است، جالب است که این شرکت سرمایه گذاری قابل توجهی برای جلسات کارکنان خود ترتیب داده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 148

به "فروشگاه های اپل به مکانی برای معاشرت و آموزش تبدیل می شوند ، نگاهی به رویکرد جالب تیم کوک در قبال فروشندگان و مشتریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروشگاه های اپل به مکانی برای معاشرت و آموزش تبدیل می شوند ، نگاهی به رویکرد جالب تیم کوک در قبال فروشندگان و مشتریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید