گوشی آیفون 14 چه زمانی وارد بازار می گردد و مشخصات آن چیست؟

به گزارش مجله باهام، هنور یک سال از رونمایی سری سیزده آیفون ها نگذشته که زمزمه های جدی درباره رونمایی از نسل نو گوشی های تلفن شرکت اپل به گوش می رسد. البته هنوز بازار در تسخیر سری 13 آیفون هاست که چهار محصول مختلف، از پرفروش ترین محصولات بازار به شمار می فرایند؛ اما اگر کمی جهت شرکت اپل در وارد کردن شوک به بازار و بازاریابی برای محصولات نو را آنالیز کنیم، می بینیم که احتمالا باید منتظر گوشی تلفن همراه نوی به نام گوشی آیفون 14 باشیم.

گوشی آیفون 14 چه زمانی وارد بازار می گردد و مشخصات آن چیست؟

هرچند شرکت اپل به سبک و سیاق همیشگی اش در این زمینه سکوت اختیار نموده است. به این ترتیب احتمالا باید منتظر باشیم تا در انتهای تابستان اپل، یکی دیگر از آن رونمایی های پرسروصدایش را برگزار کند و یک پرچم دار نو به بازار تلفن های همراه اضافه کند.

تاریخ رونمایی گوشی آیفون 14 چه زمانی است؟

آیفون 13 در 14 سپتامبر 2021 یعنی دومین هفته از ماه سپتامبر رونمایی شد. بعلاوه این شرکت علاقه مند است رویدادهایش را در روز سه شنبه یا چهارشنبه برگزار کند. این جزئیات به شما یاری می نماید تا در یک بازه زمانی دوهفته ای در سپتامبر یا همان اواخر شهریور یا اوایل مهر، منتظر رونمایی از آیفون 14 باشید.

یک فرضیه جالب هم درباره تاریخ رویدادهای اپل وجود دارد که آن را به تاریخ روز کارگر در امریکا مرتبط می داند و به فرضیه روز کارگر معروف است. در امریکا در یک تاریخ معین روز کارگر گرامی داشته نمی گردد و بر اساس یک سنت آمریکایی در برگزاری بزرگ داشت روز چندم از هفته چندم یک ماه برای بزرگ داشت یک عنوان خاص در نظر گرفته می گردد؛ از این رو در آمریکا اولین دوشنبه ماه سپتامبر به عنوان روز کارگر گرامی داشته می گردد.

آنالیز های روال تاریخی برگزاری رویدادهای اپل نشان می دهد که پیدا کردن تاریخ دقیق رونمایی، کاملا با اینکه روز کارگر در کجای تقویم می نشیند، مرتبط است. به همین دلیل بسیاری از علاقه مندان بازار گوشی های تلفن همراه حدس می زنند که زمانی در همین حوالی، در سال 2022 باید منتظر برگزاری یکی از رویدادهای اپل باشیم.

این در حالی است که شرکت اپل تا به امروز هیچ اطلاع رسانی رسمی در این خصوص رونمایی از محصول نوش یا همان آیفون 14 نداشته است؛ با این حال فعالان دنیای گوشی های تلفن همراه و رسانه های علاقه مند به اخبار حوزه دیجیتال، معتقدند که همین سکوت خبری نشانه ای برای بالا بودن احتمال رونمایی است.

سوال دیگری که ممکن است برای بسیاری پیش بیاید این است که آیفون نو چند روز بعد از رونمایی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت؟ با توجه به آنچه سابقه شرکت اپل در برگزاری رویدادها تا کنون ثابت نموده، باید منتظر باشیم تا یک هفته بعد از رونمایی صف هایی برای خرید آیفون تشکیل گردد. به همین دلیل در مهرماه سال جاری شما می توانید یک آیفون 14 را از نزدیک ببینید.

معینات و ویژگی های گوشی اپل 14

یکی از موضوعاتی که در حدس ها در مورد آیفون 14 مشترک است، این است که در رونمایی محصولات سری 14 دیگر خبری از آیفون مینی نیست. احتمالا با حذف آیفون مینی باید منتظر رونمایی از یک گوشی مکس در سری 14 باشیم. به همین دلیل بسیاری از افراد گمان می نمایند که سری نو آیفون (iPhone 14 Max) یکی از محصولاتی خواهد بود که روانه بازار خواهد شد.

تصاویری که بعضی تحت عنوان آیفون 14 منتشر نموده اند، نشان می دهد که در رونمایی سپتامبر 2022 با چهار محصول مختلف از سری 14 روبرو خواهیم شد. به این ترتیب باید منتظر چهار گوشی آیفون از سری 14 باشیم:

  • آیفون 14
  • آیفون 14 پرو
  • آیفون 14 پرو مکس
  • آیفون 14 مکس

همه حدس ها درباره آیفون 14 بر اساس تصاویر و ویدئوهایی است که لو رفته و البته چندان نمی توان به صحت آن هم مطمئن بود. با این حال بسیاری معتقدند که در سری 14 تغییرات ظاهری چندانی در گوشی تلفن همراه این شرکت رخ نمی دهد.

تغییرات احتمالی آیفون 14

شاید یکی از تغییرات احتمالی اصلاح ماژول دوربین این گوشی ها باشد. احتمالا در بخشی که سه دوربین در پشت گوشی قرار می گیرند دیگر خبری از آن برآمدگی معروف نیست و گوشی سطحی یک دست خواهد داشت.

  • تغییر سایز: از دیگر حدس ها درباره این گوشی ها، این است که احتمالا تغییری در سایز صفحه نمایش این گوشی ها پدید نمی آید. به این معنی که اپل همچنان روی صفحه نمایش های بیشتر از 6 اینچ سرمایه گذاری می نماید و احتمالا آیفون 14 هم مدل های چهارگانه اش را با صفحه نمایش 6.1 تا 6.7 اینچی ارائه خواهد نمود.
  • حذف مدل مینی: حذف مدل مینی از سری 14 هم شانس ارائه آیفون های کوچک تر را کاهش داده است.
  • اضافه شدن دکمه حسگر: بعضی حدس می زنند که در سری 14 شرکت اپل بالاخره از ایده حذف دکمه حسگر کوتاه می آید و آن را به گوشی اضافه می نماید. امکانی که در دوسال اخیر از نسخه های نو تلفن های همراه این کمپانی حذف شده بود و کار را به آیدی فیس واگذار نموده بود.

برای تماشا آگهی های گوشی همراه در خبرنگاران کلیک کنید

  • تفاوت با آیفون پرو: یکی دیگر از مهم ترین حدس ها درباره آیفون 14 این است که احتمالا اپل با یک تغییر استراتژی بین آیفون معمولی و حرفه ای یا پرو تفاوت قائل خواهد شد. این اتفاقی بود که در آیفون 13 رخ نداد و نسخه معمولی آن با آیفون پرو 13 تفاوت چندانی نداشت. اما گویا اپل قرار است از نسخه 14 این تفاوت را قائل گردد و به این ترتیب گوشی اپل 14 پرو با بقیه گوشی ها تفاوت قابل توجهی داشته باشد.

قیمت آیفون 14 چقدر است؟

درباره قیمت آیفون های 14 هم حدس های یکسانی وجود دارد. از آن جایی که آیفون در سال های گذشته تغییر چندانی در قیمت هایش نداشته، احتمالا باید منتظر باشیم تا گوشی اپل 14 ارزشی نزدیک به قیمت آیفون های 13 داشته باشد. در حال حاضر پیش بینی ها چنین است که احتمالا گوشی آیفون 14 تقریبا قیمت های زیر را خواهد داشت:

  • آیفون 14حدود 799 دلار
  • قیمت آیفون 14 مکس حدود 899 دلار
  • آیفون 14 پرو 1099 دلار
  • آیفون پرومکس حدود 1199 دلار
آگهی های موبایل را در خبرنگاران ببینید
منبع: دیوار
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2201

به "گوشی آیفون 14 چه زمانی وارد بازار می گردد و مشخصات آن چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی آیفون 14 چه زمانی وارد بازار می گردد و مشخصات آن چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید