فروش و تخریب تاریخ در سایت های اینترنتی ، از خانه ای قاجاری با امکان تخریب تا اشیاء منسبت به دوره صفوی

به گزارش مجله باهام، یکی از خانه های تاریخی متعلق به دوره قاجاریه در قزوین با شرایطی خاص یعنی امکان تخریب و ساخت بنای نو در سایت دیوار برای فروش معرفی شده است.

فروش و تخریب تاریخ در سایت های اینترنتی ، از خانه ای قاجاری با امکان تخریب تا اشیاء منسبت به دوره صفوی

خبرنگاران - سایت های خرید و فروش آنلاین بازار عجیبی است که همه چیز در آنها پیدا می گردد. قرار دریافت دسته بندی عتیقه جات در این سایت ها راه را برای عتیقه بازها و معامله گران اشیای تاریخی باز نموده است تا بازاری نمایان و پنهان برای خود به راه اندازند. آثاری که موزه ای توصیف شده یکی از آگهی های پر تعداد در این سایت هاست. در بیشتر این آگهی ها آثاری که قدمت قاجاری و صفوی برای آنها ادعا شده است به چشم می خورد. دخل صفوی نقش دار، کتاب خطی، مجوز قدیمی خرید و فروش عتیقه و ... تنها نمونه ای از این آگهی های پرتعداد در سایت دیوار است.

فروش اشیاء قدیمی که صاحبان اثر ادعا می نمایند مربوط به دوران صفوی یا قاجاری است

+ در این زمینه بیشتر بخوانید: بازار امن عتیقه و اشیاء تاریخی در فضای مجازی ؛ از نسخ خطی تا کاسه های صفوی | مجوز خرید و فروش عتیقه هم به فروش می رسد!

این سایت های خرید و فروش علاوه بر اشیاء تاریخی و موزه ای، گاهی بناهای تاریخی را نیز برای فروش آگهی می نمایند. یکی از این موارد بنای تاریخی قاجاری در قزوین است که صاحب آن برای فروشش اقدام نموده و حتی امکان تخریب آن را به عنوان یک مزیت در آگهی ذکر نموده است.

ایرنا نوشته است: یکی از خانه های تاریخی متعلق به دوره قاجاریه در قزوین با شرایطی خاص یعنی امکان تخریب و ساخت بنای نو در سایت دیوار برای فروش معرفی شده است.

در شرایط فروش این خانه تاریخی واقع در خیابان منتظری که بخشی از تزیینات آن مطابق تصویرهای بارگذاری شده از جمله درب های قدیمی و ارسی های قدیمی آن سالم به نظر می رسد آمده است: اگر مشتریان فضای سنتی (تاریخی) این خانه را پسند ننمایند امکان ساخت و ساز با تراکم 3 طبقه را خواهند داشت.

در تصاویر بارگذاری شده در آگهی مربوط به این خانه به نظر می رسد به دلیل بی توجهی در نگهداری مناسب، بخش هایی از این خانه تاریخی دچار آسیب و تخریب شده و نیازمند مرمت است.

شرایط فروش یک خانه تاریخی در قزوین: اگر مشتریان فضای سنتی (تاریخی) این خانه را پسند ننمایند امکان ساخت و ساز با تراکم 3 طبقه را خواهند داشت

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در این زمینه گفت: موضوع فروش این خانه و توضیحات مربوط به آن توسط این اداره کل مورد پیگیری قرار می گیرد. خرید و فروش خانه های تاریخی حتی ثبت شده در فهرست آثار ملی آزاد و بلامانع است و مسئله ای به لحاظ قانونی ندارد. موضوعی که اهمیت دارد جلوگیری از تخریب این گونه بناهاست و هر فردی که اقدام به این کار کند مطابق قانون با آن برخورد می گردد.

تصویر خانه تاریخی به فروش گذاشته شده در سایت دیوار

تصویر خانه تاریخی به فروش گذاشته شده در سایت دیوار

منبع: چمدان
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 667

به "فروش و تخریب تاریخ در سایت های اینترنتی ، از خانه ای قاجاری با امکان تخریب تا اشیاء منسبت به دوره صفوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش و تخریب تاریخ در سایت های اینترنتی ، از خانه ای قاجاری با امکان تخریب تا اشیاء منسبت به دوره صفوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید