فیبر نوری شاتل در قم با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه افتتاح شد

به گزارش مجله باهام، شرکت شاتل از افتتاح پروژه ملی فیبر نوری FTTH این شرکت در شهر قم با سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه اطلاع داد.

فیبر نوری شاتل در قم با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه افتتاح شد

امروز و در مراسم افتتاح پروژه فیبر نوری ملی وزارت ارتباطات که با حضور حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی، مدیران عامل اپراتورهای کشور و مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار گردید؛ در دو شهر مشهد و قم، اولین پورت های فیبر نوری تحت این پروژه واگذار شد.

شاتل فیبر نوری شهر قم را انجام داده و می گوید با افتتاح این پروژه، کاربران شاتل در شهر قم طی ماه های آینده تجربه اینترنت با سرعتی تا 1000 مگابیت بر ثانیه را خواهند داشت.

در این مراسم، برای یک کاربر از راه دور و به صورت همزمان و آنلاین یک پورت اینترنت FTTH برقرار و تست سرعت گرفته شده است که به گزارش شاتل، سرعت دسترسی بیش از 900 مگابیت بر ثانیه به دست می آید.

آن طور که در تصاویر معین است؛ سرعت دانلود این کاربر حدود 926.75 مگابیت و سرعت آپلود 938.15 مگابیت بر ثانیه است.

شاتل می گوید به طور جدی، عملیات اجرایی اینترنت فیبر نوری را در دو شهر تهران و قم شروع نموده است که امروز پروژه قم به صورت نمادین افتتاح شد. به گفته شاتل، در فاز اول شهرهای تهران، قم، شیراز و مشهد در دستور کار شاتل برای توسعه جدی شبکه و ارایه سرویسی با سرعت یاد شده قرار گرفته است.

شاتل درباره فناوری این پروژه و تجهیزات و قیمت آن یا جزئیات بیشتر پروژه فیبر نوری خودش صحبت ننموده است ولی احتمالا در روزهای آینده، اطلاعات بیشتری منتشر می گردد.

در حالی که مقامات وزارت ارتباطات و از جمله رئیس رگولاتوری بارها اعلام کردند در پروژه ملی فیبر نوری می خواهند در مدت 3.5 سال به 20 میلیون کاربر اینترنت با سرعت حداقل 30 مگابیت بر ثانیه بدهند؛ افتتاح ناگهانی فیبر نوری 1000 مگابیتی شاتل، غافل گیرکننده است.

هنوز معین نیست که این سرویس فیبر نوری 1 گیگابیتی که برای اولین بار در ایران کلید می خورد؛ به کاربران خانگی نیز داده می گردد یا مخصوص کسب وکارها و سازمان ها است و فیبر نوری کاربران خانگی به مراتب سرعت پایین تری خواهد داشت.

مخابرات ایران در قالب فیبر نوری تانوا به کاربران سرعت هایی تا 300 و 400 مگابیت بر ثانیه هم داده است ولی فیبر نوری 1000 مگابیت برای اولین بار ایران رسانه ای می گردد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2128

به "فیبر نوری شاتل در قم با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیبر نوری شاتل در قم با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید