قوچان نژاد: با فقر پاسور برای تیم ملی روبرو هستیم، آغاز لیگ ملت های والیبال برای ما ناامیدکننده بود

به گزارش مجله باهام، رئیس هیئت والیبال خراسان گفت: باوجودی که مدت حضور آلکنو در تیم ملی والیبال ایران، محدود و کوتاه بوده اما تشخیص او در استفاده از بازیکنان جوان و شناخت توانایی آنها، کار ارزشمندی است.

قوچان نژاد: با فقر پاسور برای تیم ملی روبرو هستیم، آغاز لیگ ملت های والیبال برای ما ناامیدکننده بود

جبار قوچان نژاد در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت های 2021 گفت: تیم ایران در لیگ ملت ها، آغاز ناامیدنماینده ای داشت که البته تا حدی هم طبیعی بود. بازیکنان، چندین ماه از شرایط مسابقه دور بودند که باعث بروز نگرانی هایی در خصوص آینده تیم ملی شده بود.

رئیس هیئت والیبال خراسان رضوی ادامه داد: بازیکنان رفته رفته به شرایط ایده آل و باور لازم رسیدند. ترکیب های مختلف، آزمایش شد و انگیزه و توان بازیکنان جوان، ما را به آینده امیدوار کرد.

قوچان نژاد گفت: با وجودی که مدت حضور آلکنو در ایران، محدود و کوتاه بوده اما تشخیص او در استفاده از بازیکنان جوان و شناخت توانایی آنها، کار ارزشمندی است. او نشان داد که جوان ها می توانند در کنار باتجربه ها مورد استفاده قرار بگیرند که این دستاورد بزرگی است. بازیکنانی مثل بردیا سعادت و صابر کاظمی ثابت کردند با رسیدن به خودباوری لازم، می توانند به تیم یاری نمایند.

او توضیح داد: استفاده از بازیکنان جوان از آن جهت، رضایتبخش است که توقع زیادی از آنها نمی رود ولی زمانی که بازیکنانی مثل موسوی و معروف در زمین هستند، هیچ اشتباهی از تیم ملی پذیرفته نیست.

جبار قوچان نژاد در خصوص بازی های به جامانده تیم ملی در لیگ ملت ها گفت: بازی های سخت تیم ملی هنوز به جای مانده است. توقع چندانی برای پیروزی در بازی های پیش رو وجود ندارد. خوشبختانه تبم ملی به نقطه ای رسیده که سرمربی از بازیکنان باتجربه و جوان، شناخت خوبی پیدا نموده است و اگر در لیگ ملت ها، نتیجه هم نگیریم با توجه به کمبود بازی های تدارکاتی، کمتر دچار مشکل خواهیم شد.

وی ادامه داد: سرویس در والیبال امروز، یک حمله به شمار میرود ولی سرویس ها قدرتی در تیم ایران، کمتر دیده می گردد. بعلاوه در دریافت اول و توپ های برگشتی هم همچنان مشکل داریم که باید در دراز مدت رفع گردد. با این وجود، فرایند تیم ملی، خوب است و جوان ها، امیدوارنماینده نشان دادند.

رئیس هیئت والیبال خراسان در خصوص حضور تنها 2 پاسور در اردوی تیم ملی و مسائل تیم ایران در 2 بازی نخست باوجود غیبت سعید معروف گفت: مصدومیت و بیماری ممکن بود برای هر بازیکنی اتفاق بیفتد ولی همراه بردن 2 پاسور، کار اشتباهی بود. جای جواد کریمی در تیم ملی خالی است و من فلسفه حذف او را متوجه نمی شوم که آیا به علت اضافه وزن بوده یا مشکل انضباطی و تنبیه در میان بوده است. در هر حال، سرنوشت تیم ملی ایران، موردی بود که بیشتر باید به آن فکر می شد. حساسیت و تخصص پست پاسور، بسیار بالاست.

قوچان نژاد در خصوص اهمیت حضور سعید معروف در تیم ملی گفت: معروف، یکی از برترین پاسورهای دنیا است که فاکتورهای خلاقیت، جسارت، ابتکار و هوش را با هم دارد. اگر سعید، مصدومیت نداشته باشد، می تواند همچنان در خدمت تیم ملی باشد. چهار فاکتوری که نام بردم، کوتاهی قد او در دفاع روی تور را هم جبران می نماید. حضور او یاری بزرگی به پاسورهای جوان است و نبودنش لطمه بزرگی برای تیم ملی خواهد بود. از او می توان حتی شبیه بازی مقابل بلغارستان هم استفاده کرد. متاسفانه با فقر پاسور و عدم سازندگی در این پست، تیم ملی مشکل دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1828

به "قوچان نژاد: با فقر پاسور برای تیم ملی روبرو هستیم، آغاز لیگ ملت های والیبال برای ما ناامیدکننده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوچان نژاد: با فقر پاسور برای تیم ملی روبرو هستیم، آغاز لیگ ملت های والیبال برای ما ناامیدکننده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید