لزوم ایمن سازی و افزایش ضریب ایمنی جاده های مازندران

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران/مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران بر لزوم ایمن سازی و افزایش ضریب ایمنی جاده های استان تاکید نمود.

لزوم ایمن سازی و افزایش ضریب ایمنی جاده های مازندران

عباسعلی نجفی در در نخستین جلسه هم اندیشی جهت اجرای عملیات راهداری زمستانی در سطح جاده های مازندران اظهارکرد: با توجه به اینکه مازندران تنها استانی است که به وسیله سه محور شریانی به مرکز کشور ارتباط دارد و بخش اعظمی از ترافیک و تردد کشور از مرکز به این استان بوده باید در مورد ایمن سازی و افزایش ضریب ایمنی جاده های این منطقه نگاه ویژه و ملی صورت بگیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در ادامه بر ضرورت برقراری تردد در تمامی ایام سال اشاره و توضیح داد: حفظ ارتباطات و تداوم جریان پیوسته شبکه حمل و نقل و بالاخص شبکه حمل و نقل جاده ای در تمامی ایام سال از اهمیت ویژه ای برخوردار است که کوچکترین عامل بازدارنده این جریان پیوسته ، صدمات جبران ناپذیری را به طور مستقیم و غیر مستقیم وارد خواهد ساخت.

وی اضافه کرد: تجربه نشان داده است علی رغم نشست ها و جلسات هماهنگی و اعلام آمادگی بخشای مختلف، همیشه چندین شبانه روز سخت و غیر منتظره پیش روی ما است که باید با رویکرد تحول گرایانه نسبت به اجرا وظایف راهداری زمستانی اقدام شود که در این مواقع بحرانی غافلگیر نشویم.

نجفی اظهار داشت: در حال حاضر سامانه های متعددی در حوزه های تخصصی راهداری وجود دارد که با توجه به اطلاعات گردآوری شده به وسیله این سامانه و به روز رسانی بانک اطلاعاتی آن ها می توانیم با شناسایی مسائل، نسبت به برنامه ریزی و اتخاذ راهکارهای برطرف این موانع و مسائل اقدام کنیم.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای مازندران بعلاوه شرح داد: سامانه pms به عنوان بانک اطلاعات رویه راهها، سامانه bms به عنوان بانک اطلاعات پلها، سامانه 141 و rms به عنوان بانک اطلاعات حوادث جاده ای، بانک اطلاعات فعالیت های روزانه راهداری و پروژه های راهداری، بعلاوه سامانه cmms به عنوان بانک اطلاعات ماشین آلات راهداری، سامانه cms جهت رصد نقطه ای ماشین آلات راهداری و بانک اطلاعات حریم راه ها از مهمترین ابزارهای دریافت اطلاعات و آنالیز مسائل موجود ودر نهایت برنامه ریزی و مدیریت اجرایی است.

نجفی در این نشست ابراز امیدواری کرد بتوانیم با بهره گیری از تجربیات و تعامل تمامی مدیران و برگزاری جلسات مستمر و ماهانه بستری مناسب برای ارتقای ایمنی سفر فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1963

به "لزوم ایمن سازی و افزایش ضریب ایمنی جاده های مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ایمن سازی و افزایش ضریب ایمنی جاده های مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید