آشنایی با فرودگاه بین المللی مونترال ترودو، کانادا

به گزارش مجله باهام، فرودگاه بین المللی مونترال پیر الیوت ترودو که به اختصار فرودگاه مونترال-ترودو نامیده می گردد فرودگاه شهر مونترال در استان کبک کاناداست و با مرکز این شهر 20 کیلومتر فاصله دارد. این فرودگاه یکی از شاهراه های اصلی ورود مسافران خارجی به کانادا به شمار می رود و در سال 2018 نزدیک به 20 میلیون مسافر از این فرودگاه برای استفاده نموده اند. در این مطلب قصد داریم فرودگاه مونترال ترودو را به شما معرفی کنیم و اطلاعات لازم در خصوص خدمات، امکانات و گزینه های حمل و نقل آن را با شما در میان بگذاریم. با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با فرودگاه بین المللی مونترال ترودو، کانادا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

در خصوص فرودگاه مونترال ترودو

فرودگاه مونترال ترودو کانادا با نام رسمی فرودگاه بین المللی مونترال پیر الیوت ترودو کانادا، کد یاتا YUL و کد ایکائو CYUL فرودگاهی بین المللی در 20 کیلومتری شهر مونترال است. ترمینال های این فرودگاه کاملا در منطقه دوروال قرار گرفته اند، در حالی که باند فرودگاه درحومه سن لورن قرار گرفته است. فرودگاه مونترال ترودو کانادا در سالی که گذشت میزبان قریب به 20 میلیون مسافر از سرتاسر جهان بوده است. به این ترتیب این فرودگاه شلوغ ترین فرودگاه استان کبک کانادا و سومین فرودگاه پرتردد در کل کانادا به شمار می رود. ایرلاین های معتبر و بین المللی مثل ایر کانادا، ایر چاینا، ایر فرانس، امریکن ایرلاینز، بریتیش ایرویز، کی ال ام، لوفت هانزا، قطر ایرویز و ترکیش ایرلاینز در این فرودگاه فعالیت دارند و پروازهای متعددی را به اقصی نقاط گیتی انجام می دهند.

ترمینال های فرودگاه

فرودگاه بین المللی مونترال پیر الیوت ترودو دارای یک ترمینال مسافربری دو طبقه است. محوطه پارکینگ هم دقیقا روبروی ساختمان ترمینال قرار گرفته است. ترمینال فرودگاه مونترال ترودو به چهار بخش تقسیم می گردد:

  1. محوطه عمومی که هم برای مسافران و هم برای بازدیدنمایندگان قابل دسترس و استفاده است.
  2. محوطه پروازهای بین المللی که به پروازهای ورودی و خروجی خارجی و بین المللی اختصاص دارد.
  3. محوطه پروازهای داخلی که بر پروازهای ورودی و خروجی داخلی کانادا تمرکز دارد.
  4. و محوطه فرامرزی که مختص پروازهایی است که از ایالات متحده و اتحادیه اروپا انجام می گردد.

امکانات فرودگاه مونترال ترودو کانادا

  • اینترنت: در سرتاسر فرودگاه بین المللی مونترال پیر الیوت ترودو اینترنت وای فای وجود دارد و مسافران می توانند تا 60 دقیقه به طور رایگان از این سرویس استفاده نمایند. برای این کار کافیست به شبکه وای فای YUL Wi-Fi متصل شوید. اگر مدت زمانتان تمام شد و باز هم احتیاج به اینترنت داشتید باید یک تبلیغ را تماشا کنید و بعد از آن، دوباره می توانید 60 دقیقه از اینترنت بهره ببرید. این فرآیند را می توانید بارها تکرار کنید! اگر با موبایل و لپتاپ نمی توانید از اینترنت بهره ببرید می توانید از کیوسک های اینترنت در سرتاسر فرودگاه هم بهره ببرید.
  • دستگاه خودپرداز ATM: اگر از کارت های اعتباری بین المللی استفاده می کنید در فرودگاه مونترال ترودو کانادا می توانید از دستگاه های خودپرداز مستقر در ساختمان ترمینال بهره ببرید. توجه داشته باشید که ATM های بانک مونترال تنها مسترکارت را قبول می نمایند، در حالی که ATMهای رویال بانک ویزاکارت را می پذیرند. علاوه بر این، دستگاه های ATM ویژه ارزهای خارجی هم در فرودگاه بین المللی مونترال پیر الیوت ترودو وجود دارند.
  • صرافی و خدمات اقتصادی: کیوسک های شرکت بین المللی تبادل ارز (ICE) در مکان های زیر وجود دارد:

طبقه پروازهای ورودی، محوطه جدید تجاری، بخش پروازهای خروجی آمریکا

محوطه کانادا (گیت 01)، محوطه بین المللی (گیت 50)، محوطه بین المللی (بخش بار و چمدان)

  • خورد و خوراک: در سرتاسر فرودگاه مونترال پیر الیوت ترودو رستوران و کافه های متعددی وجود دارند. این رستوران ها ساعات کاری متغیری دارند اما بعضی از گزینه هایی که 24 ساعته باز هستند عبارتند از:

رستوران های ساب وی و تیم هورتون در محوطه عمومی

رستوران برگر کینگ در محوطه تجاری

  • خرید: فروشگاه های بدون اقتصادیات LOOP در نزدیکی گیت 52 و گیت 63 و گیت 75 قرار دارند و محصولات مختلف را بدون احتساب هزینه اقتصادیات محاسبه می نمایند. علاوه بر این، شمار زیادی از فروشگاه ها و مغازه های سوغاتی فروشی و … هم در سرتاسر فرودگاه وجود دارند.
  • محوطه بازی بچه ها: در بخش سوار شدن به هواپیما، محوطه ای برای بازی بچه ها وجود دارد و اسباب بازی ها و سرگرمی های بچه ها زیر 7 سال را ارائه می نماید.

حمل و نقل فرودگاه

  • تاکسی: در فرودگاه مونترال ترودو کانادا می توانید با استفاده از تاکسی و حتی اتومبیل های لیموزین خود را به مرکز شهر برسانید. دفاتر کرایه این وسیله ها در کنار خروجی اصلی طبقه پروازهای ورودی قرار گرفته است. تاکسی ها برای تمام جهتها به جز مرکز شهر، کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می نمایند. در خصوص مرکز شهر هم نرخ ثابت 40 دلار (به تاریخ اردیبهشت 98) از مسافران دریافت می نمایند. کرایه لیموزین هم بسته به مقصد و جهت شما متغیر است.
  • اتوبوس: اتوبوس یکی از گزینه های مناسب و به صرفه حمل و نقل فرودگاه مونترال ترودو کانادا است و بسیاری از مسافران از این طریق خود را به مرکز شهر و هتل می رسانند. اگر وسایل و چمدان های زیاد و سنگینی همراهتان ندارید و می خواهید در هزینه های رفت و آمد صرفه جویی کنید می توانید گزینه اتوبوس را هم مد نظر قرار بدهید.
  • اتوبوس 747 اکسپرس سرویسی 24 ساعته است که مسافران را بین فرودگاه و ایستگاه اتوبوس مرکزی (Gare dautocars de Montréal) در مرکز شهر جابجا می نماید. با استفاده از این اتوبوس می توانید در مدت زمان حدودا 1 ساعت (بسته به شدت ترافیک) به مرکز شهر مونترال برسید.
  • همچنین 204 کاردینال هم نام خط اتوبوسی است که مسافران را از فرودگاه مونترال پیر الیوت ترودو سوار می نماید و به سمت ایستگاه قطار دوروال در غرب مونترال حرکت می نماید.
  • اتوبوس شماره 209 هم بین فرودگاه و ایستگاه قطار روکسبرو پیرفوند (Roxboro-Pierrefonds) تردد می نماید.
  • قطار: فرودگاه بین المللی مونترال پیر الیوت ترودو کانادا مستقیما به شبکه ریلی و راه آهن متصل نیست، اما مسافران می توانند با استفاده از سرویس شاتل رایگان فرودگاه خود را به ایستگاه قطار برسانند. نزدیک ترین ایستگاه قطار ایستگاه VIA است که در دوروال واقع شده است و در فاصله 2 کیلومتری از ساختمان ترمینال قرار گرفته است. مسافران با استفاده از مینی بوس های رایگان می توانند خود را از فرودگاه به شبکه ریلی کانادا مرتبط نمایند. این مینی بوس ها هر 20-30 دقیقه یک بار از جلوی درب شماره 9 محوطه پروازهای خروجی حرکت می نمایند. مدت زمان رسیدن به ایستگاه قطار تنها 10 دقیقه خواهد بود.
  • سرویس شاتل فرودگاه: علاوه بر گزینه های حمل و نقل عمومی که ذکر کردیم بسیاری از هتل ها هم به میهمانانشان سرویس شاتل و ترانسفر فرودگاهی ارائه می نمایند. هتل ها معمولا مبلغی را به عنوان کرایه از شما دریافت می نمایند که گاهی بسیار گران تر از کرایه تاکسی است. اما به دلیل راحتی و خیال آسوده ای که به مسافران می دهد بسیاری این سرویس را ترجیح می دهد. برای این که مطمئن شوید هتل محل اقامتتان هم چنین سرویسی را ارائه می نماید با پذیرش هتل تماس بگیرید.
  • کرایه اتومبیل: اگر در طول سفر به مونترال و کانادا دوست دارید خودتان رانندگی کنید و از آزادی عمل و استقلال بیشتری برخوردار باشید می توانید گزینه کرایه اتومبیل را هم مد نظر قرار بدهید. در فرودگاه بین المللی مونترال پیر الیوت ترودو کانادا شرکت های مختلفی وجود دارند که انواع خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می نمایند. بعضی از معتبرترین این شرکت ها عبارتند از آلامو، اویس، باجت، دالر، اینترپرایز، هرتز، نشنال و تریفتی. البته از قلم نیاندازید که برای رانندگی در مونترال (مانند هر شهر و کشور خارجی) به گواهینامه بین المللی معتبر احتیاج خواهید داشت.
منبع: الی گشت
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 200

به "آشنایی با فرودگاه بین المللی مونترال ترودو، کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با فرودگاه بین المللی مونترال ترودو، کانادا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه بین المللی مونترال ترودو، کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید