با تله کابین لنکاوی مالزی، شدیدترین شیب دنیا را تجربه کنید!

به گزارش مجله باهام، تله کابین لنکاوی

تله کابین لنکاوی یکی از فراموش نشدنی ترین هیجاناتی است که افراد می توانند تجربه نمایند و از عالی ترین ماشین سواری ها در دنیا به شمار می رود. سوال این است که چرا تله کابین لنکاوی به این اندازه هیجان انگیز است و در پاسخ باید گفت که از طریق آن، افراد در بالای کوه مات سین کانگ تا ارتفاع 708 متری قرار دارند و حدود 15 دقیقه طول می کشد و مسافران شدیدترین شیب را در دنیا تجربه می نمایند. از سویی دیگر، مناظر خیره نماینده ای از کوه ها، دره ها، جزایر و دریای آندامان نیز قابل مشاهده است. با خبرنگاران همراه باشید تا از این تله کابین معروف بیشتر بدانید.

با تله کابین لنکاوی مالزی، شدیدترین شیب دنیا را تجربه کنید!

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

ورودی تله کابین لنکاوی در اورینتال ویلیج Oriental Village)) واقع در دامنه کوه مات سین کانگ در منطقه پاتای کوک (Patai Kok) واقع شده است. بعد از تهیه بلیط، مسافران به صف انتظار راهنمایی می شوند و به طرف محل سوار شدن به تله کابین حرکت می نمایند. هر نیم دقیقه گوندولاها (تله کابین) حرکت می نماید و ظرفیت آنها 6 نفر است. صف طویلی از مسافران برای سوار شدن به این تله کابین ها وجود دارد و هر بار که کابین می آید 6 نفر در آن سوار می شوند. همچنین امکان راندن این تله کابین ها توسط مسافران نیز وجود دارد، امّا، باید این موضوع را با مسوول مربوط در ایستگاه پایینی در میان بگذارید.

قبل از اینکه تله کابین آغاز به حرکت کند، درب هایش به طور اتوماتیک بسته می شوند. یک پنجره کوچک در بالای کابین واقع شده است که به عنوان تهویه عمل می نماید، دو قسمت نیز برای سوار شدن به آن در نظر گرفته شده است.

در بخش اول مسافران به ایستگاه وسط برده می شوند و بخش دوم توریست ها را به ایستگاه بالا می برد. همچنین، مسافران در بخش اول شدیدترین شیب در دنیا را به میزان 42 درجه تجربه می نمایند. به محض اینکه گوندولا آغاز به حرکت می نماید، کاهش دما را احساس می کنید و اندک اندک نسیم خنکی از قسمت پنجره بالایی کابین به داخل می آید. اگر به پایین نگاه کنید، می توانید ایستگاه وسط را ببینید که بر روی یک خط الرأس قرار گرفته است. همچنین در اورینتال ویلیج (Oriental Village) نیز ساختمان های قرمز رنگ با آرایش سه گوش دیده می گردد که لحظه به لحظه کوچکتر می شوند. تمامی این شرایط یک منظره عالی را به وجود می آورد.

جهت تله کابین به ایستگاه بالا حدود 2.1 کیلومتر است و در جهت پوشش گیاهی کوه ها، جنگل های بارانی، دره ها، آبشارها و گاهی حتی حیات وحش و بسیاری از انواع پرندگان قابل مشاهده هست. هنگامی که به ایستگاه وسط می رسید که در ارتفاع 650 متری واقع شده است با دو گزینه روبرو می شوید، می توانید به سفر خود سرانجام دهید یا اینکه به جهت ادامه داده و به سمت ایستگاه بالا حرکت کنید.

در هر دو ایستگاه مناظر شگفت انگیزی وجود دارد، امّا، نظر عموم بر این است که ایستگاه بالایی مناظر زیباتری دارد. وقتیکه مسافران در حال ترک ایستگاه وسط هستند و به سمت پایین در حرکتند، احساس ترس می نمایند و تجربه رعب آوری را پشت سر می گذارند. با این حال حرکت تله کابین از قسمت های پایین به سمت بالا آسان است و اساساً این جهت با یک شیب ملایم طی می گردد.

در ایستگاه بالایی دو سکو یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ وجود دارد و مسافران می توانند از زیبایی های آنها لذت ببرند. برای رسیدن به این سکوها باید از پله هایی بالا رفت که حدود 360 درجه شیب دارند. از سویی دیگر، در یک روز آفتابی و روشن می توانید جزایر کوچک متعددی را که در دریای آندامان پراکنده هستند، ببینید. کوه های سر به فلک کشیده، غارها، دیواره های صخره ای نیز از دیگر زیبایی های طبیعی این منطقه هستند. همچنین، بخش هایی از اندونزی به سمت جنوب غرب و تایلند به سمت شمال نیز قابل رویت می باشند.

در یک طرف نیز پل هوایی لنکاوی (لنکاوی Skybridge) را مشاهده می کنید که یک پل معلق منحنی با شکوه است و یکی از بزرگترین شاهکارهای مهندسی در دنیا به شمار می رود. از طریق ایستگاه بالایی امکان دسترسی به این پل وجود دارد، مسافران تنها باید بر روی این پل راه بروند تا بتوانند ابعاد شگفت انگیز خلقت آن را درک نمایند. از سویی دیگر، وقتیکه بر روی این پل راه می روید اظهار نظرات متعدد و متفاوتی را می شنوید.

ادامه پیاده روی از ایستگاه بالایی به سمت اسکای تریل است و از قسمت پایین نیز به ایستگاه وسط و پایین و آبشار سون ولز (Seven Wells) یا همان آبشارهای تلاگا توجو (Telaga Tujuh) می رسد. در ادامه نیز جنگل هایی وجود دارد که حدود 2.2 کیلومتر است و البته به دلیل سربالایی بودن، پیاده رفتن در آنها سخت است.

امکانات ایستگاه های تله کابین لنکاوی

در ایستگاه های مختلف تله کابین لنکاوی امکانات زیادی در نظر گرفته شده است که می توانید از آنها بهره ببرید و لذت ببرید. ایستگاه پایه در اورینتال ویلیج واقع شده است که پر از فروشگاه های عجیب و جالب است و فضاهایی برای صرف خوردنی نیز دارد. در ایستگاه بالایی یک کافه کوچک وجود دارد که به فروش انواع تنقلات از جمله برگر، ساندویچ کبابی، مرغ و ماهی، نوشیدنی های سرد و غیره می پردازد.

می توانید از هنرمندان محلی بخواهید که کاریکاتورتان را در همان لحظه و جلوی خودتان نقاشی نمایند. همچنین دریافت عکس داخل تله کابین نیز از دیگر سوغات های جالب این سفر است. صنایع کوچک، هدایا و انواع سوغاتی ها در ایستگاه ها به فروش می رسد که یکی از این سوغاتی های جالب ماکت دست تان است که هنرمندان از طریق موم آن را درست می نمایند و می توانید رنگ آنها را خودتان انتخاب کنید.

جالب اینکه، یک صندوق پست در ایستگاه بالایی در ارتفاع 708 متری وجود دارد و این امکان را برایتان فراهم می نماید که نامه، کارت پستال و چیزهای دیگر را برای هر کسی که دوست دارید و در هر منطقه که هست، ارسال کنید. حمام و توالت های رایگان نیز در این منطقه در دسترس هستند.

افلاک نما

یک فناوری بسیار پیشرفته شامل نمایش 11 متری در جولای سال 2014 در این منطقه به وجود آمد. این فناوری در فضای باز نصب شده است، 50 نفر را در خود جای می دهد و مناظر دیدنی و جذاب 360 درجه ای و سه بعدی از کهکشان، ستارگان و غیره با استفاده از 12 پروژکتور به نمایش می گذارد. نمایش این افلاک نما 10 دقیقه طول می کشد و در مدت زمانی که مسافران منتظر رسیدن تله کابین هستند پخش می گردد و به این ترتیب، زمان انتظار را لذت بخش می نماید.

حقایقی درباره تله کابین لنکاوی

کل مسافتی که تله کابین لنکاوی طی می نماید 2.16 کیلومتر است، ایستگاه وسط نیز در فاصله 1.7 کیلومتری از ایستگاه پایین قرار گرفته است. ایستگاه بالایی 708 متر از سطح دریا بالاتر است، امّا، ارتفاعی که تله کابین بالا می رود 680 متر است. ریسمان تله کابین مورد بحث دارای قطر 50 میلیمتری است. در کتاب رکوردهای مالزی آمده است که تله کابین لنکاوی دارای طولانی ترین ریسمان تک رها است که 919.5 متر است. این ریسمان تک رها بین برج دوم و ایستگاه وسط واقع شده است. اگرچه تله کابین مورد بحث طوری طراحی شده است که 5 متر در ثانیه سرعت داشته باشد، اما، در حال حاضر سرعت آن 3 متر در ثانیه است.

ساخت این تله کابین از آوریل 2001 تا اوت 2002 طول کشید و در ماه اکتبر سال 2002 نیز به بهره برداری رسید. در ابتدا به مدت یک ماه استفاده از آن برای عموم رایگان بود. جهت رفت تله کابین 15 دقیقه و رفت و برگشت آن 28 دقیقه بدون احتساب زمان انتظار در ایستگاه ها طول می کشد.

نکاتی درباره استفاده از تله کابین لنکاوی

اگر وقتتان کم است، بهتر است که به جای رفتن به ایستگاه وسط، به صورت مستقیم به ایستگاه پایین بروید. به این دلیل که احتمالاً در ایستگاه وسط زمان زیادی را باید منتظر بمانید تا یک کابین خالی پیدا کنید. نکته دیگر اینکه، افرادی که ایستگاه بالایی را دیده اند عمدتا دیدن ایستگاه وسط برای آنها جذابیتی ندارد و چیز بیشتری از آنچه در ایستگاه بالا هست در آن نیست.

در بعضی از مواقع به ویژه در تعطیلات عمومی و آخر هفته تعداد زیادی از مسافران به محل تله کابین می آیند و ازدحام زیادی رخ می دهد. همچنین اگر کشتی به بندر آمده باشد، تعداد زیادی از مسافران که به گشت و گذار دریایی مشغول هستند را با خود به همراه آورده است و این شرایط نیز شلوغی و ازحادم زیادی ر ا به وجود می آورد. احتیاج است که در یک صف برای خرید بلیط بایستید که در صورت طولانی بودن حدود 45 دقیقه طول می کشد، بعد از خرید بلیط برای سوار شدن به تله کابین نیز باید منتظر بمانید و در صورت طولانی بودن این صف نیز همان 45 دقیقه را باید در نظر گرفت. بنابراین کوشش کنید که قبل از باز شدن گیشه فروش بلیط در محل حاضر باشید و چه بسا که بتوانید با این روش، بدون ایستادن در صف بلیط تهیه نمایید.

در روزهای شلوغ و حتی غیرشلوغ تاکسی خود را از دست ندهید. اگرچه تاکسی هایی در ورودی مجتمع اورینتال ویلیج (Oriental Village) در دسترس هستند، امّا، بعضی مواقع اصلاً امکان پیدا کردن تاکسی وجود ندارد. بهتر است که تاکسی به صورت ساعتی کرایه گردد تا پس از برگشتن از تله کابین بتوان از آن استفاده کرد. معمولاً کرایه تاکسی ها با نرخ 25 رینگیت مالزی برای هر ساعت محاسبه می گردد.

موضوع مهم دیگر این است که فعالیت تله کابین با شرایط آب و هوایی ارتباط مستقیم دارد و در شرایط بد آب و هوایی تله کابین کار نمی نماید و به همین دلیل ضروری است که قبل از رفتن به محل تله کابین و استفاده از آن درباره وضعیت آب و هوا تحقیق کنید. از سویی دیگر، اگر ابرهای زیادی در قسمت بالایی وجود داشته باشند دیدن مناظر زیبا سخت می گردد و شاید مناظر محدودی را بتوانید ببینید. البته وقتی که در پایین تله کابین هستید نیز می توانید به آنالیز این شرایط بپردازید.

می توانید از راننده تاکسی خود اطلاعاتی را کسب کنید و احتمالاً او نیز به فهم بهتر اوضاع یاری خواهد نمود. البته اگر شرایط برای استفاده از تله کابین مناسب نبود می توانید از زیبایی های اورینتال ویلیج و جاذبه های دیگر این منطقه لذت ببرید و در موقعیت مناسب دیگری از تله کابین بهره ببرید. روزهای آفتابی در مالزی معمولاً خیلی گرم است و به همین دلیل باید کلاه، لباس های راحت و کفش مناسب بپوشید. گاهی اوقات نیز تله کابین به دلیل مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری تعطیل است، بنابراین قبل از رفتن به این منطقه درباره این موضوع از طریق تماس تلفنی مطمئن شوید. درباره سوغاتی های رایگان و بروشورها از گیشه بلیط فروشی سوال کنید. آنها اطلاعات خوبی را در این زمینه ها در اختیارتان خواهند گذاشت.

ساعت کار تله کابین

دوشنبه تا پنجشنبه: 10:00 صبح تا 07:00 بعد از ظهر (ساعت 08:00 بعد از ظهر بسته می گردد)

آدینه تا یکشنبه و تعطیلات رسمی: 09:30 صبح تا 07:00 بعد از ظهر (ساعت 08:00 بعد از ظهر بسته می گردد)

ساعت کار تله کابین در روزهای چهارشنبه از 12:00 ظهر تا 07:00 بعد از ظهر است و در ساعت 08:00 نیز بسته می گردد.

هزینه ورودی تله کابین

هزینه بلیط ورودی برای بزرگسالان 35 و برای بچه ها 2 تا 12 ساله 25 رینگیت مالزی است. وقتی بلیط تهیه می گردد، هیچ محدودیتی برای حضور در محوطه وجود ندارد و تا زمانیکه مجتمع بسته نشده است افراد می توانند داخل آن بمانند.

اکسپرس بلیط

هزینه این نوع بلیط برای هر فرد 50 رینگیت مالزی است و با در دست داشت این نوع بلیط احتیاجی نیست که افراد در صف های انتظار منتظر بمانند. قیمت های فوق برای گردشگران خارجی است و مالزیایی ها هزینه های پایین تری را پرداخت می نمایند. بلیط های دسته ای نیز در دسترس هستند که برای افلاک نما، تور اردک، فیلم 6 بعدی و چیزهای دیگر می باشد. اگر عجله ندارید می توانید یک کابین را به صورت کامل کرایه کنید (اغلب زوج های جوان که در ماه عسل هستند این کار را می نمایند)، در این باره می توانید از راننده تاکسی سوال کنید، او جزئیات بیشتری را در اختیارتان قرار خواهد داد.

موقعیت و اطلاعات تماس

آدرس: تله کابین لانکاوی ، اورینتال ویلیج، خلیج بورا(Burau Bay)

07100 لانکاوی ، کداه دارالامان، مالزی

تلفن: +604 959 4225 / 1225

پانوراما لانکاوی اس دی ان. بی اچ دی ((Panorama لنکاوی Sdn. Bhd نیز شرکتی است که وظیفه اداره تله کابین لنکاوی را برعهده دارد. تله کابین مورد بحث در شمال غرب لنکاوی در منطقه پانتای کوک (Patai Kok) واقع شده است. امکان دسترسی به آن از طریق یک ماشین اجاره ای وجود دارد. کرایه تاکسی از پانتای سنانگ (Pantai Cenang) به اورینتال ویلیج 26 رینگیت مالزی است و حدود 20 دقیقه طول می کشد. به راننده تاکسی بگویید تا بازگشت شما منتظرتان بماند، در غیر این صورت ممکن است که نتوانید تاکسی بگیرید.

منبع: www.لنکاوی-insight.com

منبع: الی گشت
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 212

به "با تله کابین لنکاوی مالزی، شدیدترین شیب دنیا را تجربه کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تله کابین لنکاوی مالزی، شدیدترین شیب دنیا را تجربه کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید