مدرسه سازی وسیله ای برای دست یابی به آموزش و فرهنگ سازی است

به گزارش مجله باهام، تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ملاقات با دست اندرکاران گروه جهادی دانشجویی السابقون، ضمن تقدیر از فعالیت جوانان این تشکل در حوزه مدرسه سازی و آموزش و پرورش گفت مدرسه سازی هدف نیست، بلکه یک وسیله برای آموزش و ارتقای سطح فرهنگی جامعه است.

مدرسه سازی وسیله ای برای دست یابی به آموزش و فرهنگ سازی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش به پاس قدردانی از زحمات خیرین مدرسه ساز، پیش از ظهر امروز سه شنبه 9 آذر 1400 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با دست اندرکاران گروه جهادی دانشجویی السابقون ملاقات و گفت و گو کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت گروه جهادی السابقون در محیط دانشگاهی و بین دانشجویان یک ویژگی مثبت و نقطه قوت محسوب می گردد، اضافه نمود: کارکردن در چنین فضایی با حضور جوانان دانشجو، فعال و پرانرژی که اشتیاق خدمت به مردم را دارند، بسیار مجذوب نماینده و پسندیده و زمینه ساز پرورش و مهارت آموزی آنهاست.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با قدردانی از پیشکسوتان و جوانان این تشکل راه اندازی و فعالیت این گروه را تجربه مفید و قابل توسعه برشمرد و ابراز امیدواری کرد گروه های این چنینی در سایر دانشگاه ها نیز راه اندازی و فعال گردد.

رخشانی مهر با بیان اینکه مدرسه سازی هدف نیست، بلکه یک وسیله برای آموزش و ارتقای سطح فرهنگی جامعه است، اعلام کرد: این تغییر فرهنگ ایجاد نمی گردد، جز با آموزش، رفت و آمد نخبگان به این منطقه ها و افزایش سطح تعاملات وارتباطات.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه به تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه ساز در سازمان نوسازی مدارس کشور اشاره و تاکید نمود: هدف از تشکیل این قرارگاه علاوه بر محرومیت زدایی آموزشی، فرهنگ سازی است که با حضور گروه های خیریه و جهادی در منطقه ها کمتر برخوردار انجام می گردد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بعلاوه از تلاشگران عرصه های جهادی حوزه مدرسه سازی خواست تا با ترویج زمینه های مشارکت مردم و هم افزایی در طراحی مدارس یه تغییر الگوی معماری و بهینه سازی اجرای پروژه ها یاری نمایند.

رسول واعظ پور از پیشکسوتان گروه جهادی دانشجویی السابقون با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت این گروه گفت: فعالیت ما بیشتر به منطقه ها محروم سیستان وبلوچستان معطوف است، و در کنار مدرسه سازی، موضوعات آموزشی، پرورشی و مهارت آموزی نیز دنبال می گردد.

محمدحسین برکوک از دیگر دست اندرکاران گروه جهادی السابقون، به بیان نکاتی در مورد پیشینه تشکیل این گروه و فعالیت های صورت گرفته به وسیله دانشجویان پرداخت و گفت: 26 مدرسه با همت و همکاری نیکوکاران و جوانان دانشجوی این گروه جهادی در منطقه ها محروم سیستان و بلوچستان ساخته شده است، علاوه بر این در آماده سازی و تعمیرات مدارس، مباحث آموزشی و فرهنگی با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه امیرکبیر نیز کارهای بسیار خوبی انجام گرفته است.

گروه جهادى السابقون، از سال 1388 فعالیت هاى جهادی آموزشى در استان سیستان و بلوچستان را با هدف توسعه پایدار این منطقه ها و بعلاوه دغدغه مند کردن قشر دانشجو شروع نموده است و در حوزه مدرسه سازی و موضوعات آموزشی نیز اقدامات قابل توجهی را داشته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2022

به "مدرسه سازی وسیله ای برای دست یابی به آموزش و فرهنگ سازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه سازی وسیله ای برای دست یابی به آموزش و فرهنگ سازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید