مرز مهران چه شرایط جدیدی برای جابجایی زائران دارد؟، اندیمشک، همدان و کرمانشاه آماده بازگشت زائران باشند

به گزارش مجله باهام، سرپرست دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری کشور گفت: زائرانی که قصد بازگشت از طریق مرز مهران در بازه زمانی 24 تا 29 مهرماه را دارند به صورت دوتکه به مقصد می رسند.

مرز مهران چه شرایط جدیدی برای جابجایی زائران دارد؟، اندیمشک، همدان و کرمانشاه آماده بازگشت زائران باشند

به گزارش ، داریوش باقرجوان امروز با حضور در جلسه هماهنگی معاونین حمل ونقل ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان های تعیین ستاد اربعین حسینی استان خوزستان بابیان اینکه مصمم هستیم مسائل حمل ونقل زائران را حل کنیم، گفت: پایانه ها ویترین حمل ونقل عمومی استان ها و شهر ها هستند که با توجه به مشتقات حمل ونقل جاده ای مدیریت آن ها بسیار سخت است، اما بااین وجود آسایش زائران اربعین در اولویت برنامه های پایانه ها واقع شده است.

او اضافه کرد: در جلسات ستاد اربعین بر حمل ونقل ریلی و عمومی تأکید شده، اما بعید است تا 10 یا 15 سال آینده در بخش ریلی و هوایی اتفاق خاصی بیافتد.

سرپرست دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور ادامه داد: درباره سرویس هایی که علاقه مند ورود به خاک عراق بوده و می خواهند آن طرف مرز زائران را جابجا کنند ملاحظاتی را ستاد اربعین در نظر گرفته که مرز چذابه به عنوان مرز ورود و خروج این ناوگان در نظر گرفته شده است.

تردد60 درصد زوار اربعین از مرز مهران/ محور های مواصلاتی استان ایلام نیازمند توجه بیشتر

باقرجوان گفت: ملاحظاتی نیز برای سن ناوگان مورداستفاده وجود دارد که حداکثر سن ناوگان باید 5 سال و شرکت حمل ونقلی که ناوگان را اعزام می کند باید طرف قرارداد با شرکت های کشور عراق بوده و حداقل 6 سرویس را به مقصد کشور های خارجی انجام داده باشد.

ا تأکید کرد: هدف ما راحتی زائران است و زائران خیال آسوده داشته باشند که برای بازگشت مشکل خودرو نخواهند داشت.

سرپرست دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور درباره شهر های پس کرانه مرز مهران بیان کرد: شهر اندیمشک به عنوان یکی از سه شهر تعیین مرز مهران در نظر گرفته شده و زائرانی که می خواهند از مرز مهران وارد کشور شوند در 6 روز از 24 مهر تا 29 مهرماه باید به صورت دوتکه سفر کنند؛ به این صورت که ابتدا از مرز به یکی از سه شهر کرمانشاه، همدان و اندیمشک رفته و سپس نقاط موردنظر خود را انتخاب کنند.

باقرجوان شرح داد: این در حالی است که در مرز شلمچه و چذابه شرایط عادی بوده و سفر ها از این دو مرز به صورت یک تکه انجام می شود که نیازی به سفر اضافه نیز نیست.

او اضافه کرد: عمده فشاری که اکنون به خوزستان وارد می کنیم برای این است که فشار ها به مهران را کاهش دهیم چراکه در ایلام جهت ها دارای گره های ترافیکی بسیاری هستند و علاقه مندیم تردد از مرز های شلمچه و چذابه را افزایش دهیم.

سرپرست دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور بیان داشت: انتظار جدی ما این است که نفربه نفر کارکنان و واحد به واحد شرکت های خدماتی پای کار باشند و مانور های اجرایی عملیاتی را از اکنون اجرا کنند.

باقرجوان خطاب به شرکت های مسافربری گفت: اقتصاد این بخش تضمین شده است چراکه هیچ ظرفیت خالی در حوزه حمل ونقل مسافر از مرز ها در ایام اربعین وجود ندارد و شرکت ها بدون دغدغه اقتصادی وارد کار شوند.

او تأکید کرد: انتظار ما این است که همه استان ها در بحث اربعین به صورت عملیاتی وارد کار شوند چراکه پلاک به پلاک خودرو ها برای ما اهمیت دارد. همچنین عملیاتی کردن طرح جدید بازگشت مسافر از مرز مهران نیز در اولویت واقع شده است تا بتوانیم گره ها و موانع حرکت ناوگان را برطرف کنیم.

سرپرست دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور درباره ساخت خوابگاه برای رانندگان و افزایش ایمنی سفرها، اضافه کرد: اکنون در مرز ها مکان مناسبی به عنوان خوابگاه برای رانندگان وجود ندارد که این امر می تواند برای زائران و تردد ناوگان خطرساز باشد لذا در مرز ها هرچه سریع تر کانکس یا مکانی برای استراحت رانندگان در نظر گرفته شود تا شاهد حوادث جاده ای نباشیم.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 441

به "مرز مهران چه شرایط جدیدی برای جابجایی زائران دارد؟، اندیمشک، همدان و کرمانشاه آماده بازگشت زائران باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرز مهران چه شرایط جدیدی برای جابجایی زائران دارد؟، اندیمشک، همدان و کرمانشاه آماده بازگشت زائران باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید