معرفی پارک شطرنج تهران

به گزارش مجله باهام، اگر ساکن تهران هستید و یا اینکه در یک مسافرت موقت راهی تهران شده اید و می خواهید اوقات فراغت خود را در یک فضای مطلوب سپری کنید، پارک شطرنج تهران می تواند یک گزینه ایده آل برای شما باشد. این پارک با فضای سبز مناسب، مکانی دنج برای گذراندن اوقاتی توام با آرامش خواهد بود.

معرفی پارک شطرنج تهران

پارک شطرنج تهران

این پارک یکی از پارک های نسبتا قدیمی پایتخت است که محیطی کوچک، اما با صفا و دل انگیز دارد. علت اصلی نام گذاری این پارک، طراحی ویژه و میزهای متعدد شطرنج در نقاط مختلف پارک است.

پارک شطرنج تهران در سال 1370 ساخته شد و مساحت آن چیزی در حدود 2260 متر مربع است، با این حال امکانات مناسبی مانند میزهای شطرنج و سالن کتابخانه را در دل خود جای داده و محیطی مناسب برای افراد سالمند، جوانان و بچه ها فراهم نموده است.

امکانات پارک شطرنج تهران

امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای افراد در این پارک وجود دارد. راستاهای پیاده روی و دوچرخه سواری مهمترین پتانسیل های رفاهی در این پارک هستند.

تجهیزات ورزشی و نیمکت ها نیز در سراسر پارک به چشم می خورند. زمین بازی برای بچه ها نیز یکی دیگر از امکانات رفاهی و تفریحی در پارک شطرنج است. سایر امکانات رفاهی همانند سرویس های بهداشتی، آبخوری ها و آلاچیق نیز در این پارک تعبیه شده است.

سالن شطرنج

دو سالن مشابه قلعه و رخ شطرنج در این پارک وجود دارد که یکی از آن ها با مساحت چهل متر مربع میزهای مخصوص بازی شطرنج را دارد و به سالن شطرنج معروف است.

در این سالن به صورت دوره ای مسابقات و کلاس های آموزش شطرنج برگزار می گردد. میز مطالعه و ایستگاه های روزنامه خوانی در این سالن وجود دارد و مورد استفاده عموم قرار می گیرد.

کتابخانه پارک شطرنج

کتابخانه ای کوچک با کتاب ها و روزنامه های مختلف از دیگر امکانات فرهنگی پارک شطرنج است. فضای بسیار آرام این پارک مناسب کسانی است که می خواهند در یک محیط سرشار از آرامش به مطالعه بپردازند. امکان استفاده از امکانات کتابخانه برای تمامی افراد در صورت رعایت قوانین وجود دارد.

جاذبه های نزدیک به پارک شطرنج

پارک شطرنج در نقطه ای خاص و مطلوب قرار گرفته است. شما با رفتن به پارک شطرنج به موارد ذیل نیز دسترسی خواهید داشت:

موزه حیات وحش دارآباد

یکی از مکان های دیدنی شمال شرق تهران موزه حیات وحش دارآباد است که فاصله بسیار کمی با بوستان شطرنج دارد. در این موزه، نمونه های طبیعی و حیوانات تاکسیدرمی شده به نمایش در آمده اند. مجسمه هایی از قبیل مجسمه دایناسورهای گیاهخوار دوران ژوراسیک نیز در این موزه به چشم می خورد.

پرندگان زیبایی مانند طاووس، عقاب، طوطی و شاه بوف در محوطه موزه و در قفس های ویژه ای نگهداری می شوند. حیواناتی همانند گوزن، ببر، خرس و شاموا، انواع پرندگان، خزندگان و آبزیان آکواریومی در این موزه به چشم می خورند.

پارک قیطریه

در بازدید از پارک شطرنج حتما از پارک قیطریه نیز دیدن کنید. پوشش درختان و امکانات بسیار زیادی که در این پارک وجود دارد قطعا نظر شما را به خود جلب خواهد نمود.

فرهنگسرای ملل نیز در این پارک قرار گرفته است. آب و هوای مطلوبی در این پارک جریان دارد و به همراه جوی های آب در لابه لای درختان سر به فلک کشیده و نیمکت هایی که در زیر این درختان تعبیه شده اند، محیطی دل انگیز را خلق نموده اند.

این موارد را نیز از دست ندهید

اگر به دنبال هیجان هستید، بهتر است اندکی از پارک شطرنج فاصله گرفته و به سمت سینماهای چند بعدی اطراف بروید. بوستان نیاوران،کاخ سعدآباد، پارک جمشیدیه، مرکز خرید سانا، مرکز خرید پلادیوم و … همگی در فاصله ای مناسب از پارک شطرنج قرار دارند و شما می توانید به راحتی از آن ها بازدید کنید.

چه ساعتی به پارک شطرنج برویم؟

این پارک در خیابان آجودانیه، نبش کوچه سیزدهم شرقی قرار گرفته است. هیچ محدودیتی از لحاظ ساعات رفت و برگشت به بوستان شطرنج وجود ندارد، اما سالن های اداری در این پارک صرفا در ساعات بخصوصی فعالیت می نمایند.

چگونه به پارک شطرنج برویم؟

اگر با خودروی شخصی به پارک شطرنج می روید، نزدیکترین راه جهت دسترسی به این پارک، راستا بزرگراه ارتش است.

باید به وسیله بزرگراه ارتش به خیابان آجودانیه بروید و از آنجا وارد خیابان سباری شوید؛ بین خیابان های دوازدهم و سیزدهم شرقی به بوستان شطرنج خواهید رسید.

نزدیکترین ایستگاه مترو به پارک شطرنج، مترو اقدسیه است. از مترو اقدسیه تا خیابان آجودانیه تاکسی های خطی وجود دارند و از آنجا به راحتی می توانید به پارک شطرنج برسید.

تهرانجاذبه های گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1416

به "معرفی پارک شطرنج تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی پارک شطرنج تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید