تور اروپا ارزان: تور اروپا: معرفی گاو زبان اروپایی و خواص درمانی آن

به گزارش مجله باهام، Borago officinalis L.، نام فرانسه Bourrache و نام انگلیسی آن Borage می باشد. نام های دیگر آن به فارسی، عربی و در کتب طب سنتی، گاوزبان، لسان الثور و گاو زبان اصل نامیده شده است.

تور اروپا ارزان: تور اروپا: معرفی گاو زبان اروپایی و خواص درمانی آن

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا تماشا کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

نویسنده: صمصام صانعی

نام علمی:

Borago officinalis L.، نام فرانسه Bourrache و نام انگلیسی آن Borage می باشد. نام های دیگر آن به فارسی، عربی و در کتب طب سنتی، گاوزبان، لسان الثور و گاو زبان اصل نامیده شده است.

تیره گیاه:

گاوزبان Boraginaceae

نوع گیاه:

بوته

مشخصات ظاهری:

گیاهی است علفی و یک ساله به ارتفاع حدود 50 سانتی متر گاهی موارد بیشتر با ساقه ای منشعب، شیاردار و پوشیده از تارهای خشن، برگ های آن منفرد، ساده و پوشیده از تارهای زبر، برگ ها در قاعده ساقه گیاه دمبرگدار و در قسمت انتهایی آن بدون دمبرگ می باشند. گلهایش به شکل خوشه ای کم گل و به رنگ های آبی یا سفید یا گلی رنگ و میوه اش چهار فندقه ای و هر فندقه محتوی یک دانه تیره رنگ می باشد.

بیشتر بخوانید: خواص دارویی گل گاو زبان

طبیعت گل:

طبق نظر حکمای طب سنتی طبیعت گلِ گاوزبان تازه گرم و تر و طبیعت گلِ خشک شده آن خشک و گرم است.

رویش جغرافیایی:

اغلب در کشورهای اروپایی، منطقه مدیترانه، آفریقای شمالی و در بعضی از نواحی آسیا روییده و به صورت پرورشی هم کاشته می شود.

ترکیبات شیمیایی و مواد موجود در گل: رزین، آلکالوئید پیرولیزیدین، کلسیم، نیترات پتاسیم، ویتامین C، موسیلاژ، اسید سیلیسیک، اسید فسفریک، املاح منگنز، مهمیوم، کمی اسانس و آلانتوان در آن تشخیص داده شده است.

بخش مورد استفاده:

گل و سرشاخه های گلدار

نحوه مصرف:

معمولاً به صورت دم کرده یا جوشانده استفاده می کنند.

خواص درمانی:

آرام کننده و نشاط آور، تصفیه کننده خون و مفید برای ذات الریه، نرم کننده و ادرارآور، ضد التهاب ورم کلیه (نفریت) و دفع کننده سنگ کلیه و مثانه، ضد برونشیت و بازکننده صدا، شیرافزا و تنظیم کننده قاعدگی، تقویت کننده کبد و خارج کننده سموم از بدن می باشد. در ضمنً برای زکام، سرفه، نزله، بی اختیاری دفع ادرار، سودا، خنازیر، اگزما، پسوریازیس، سندروم روده و خیزاندام ها هم مفید است. از گاوزبان به دلیل مدر بودن، در آغاز بیماری های سرخک و مخملک، به منظور دفع مواد سمی از راه عروق و ادرار استفاده بعمل می آورند.

منبع مقاله :

صانعی، صمصام؛ (1395)، طبّ الصمصام -آشنایی با بیش از 400 نوع از گیاهان دارویی- (جلد دوم)، تهران: انتشارات حافظ نوین، چاپ اول.

منبع: راسخون
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1946

به "تور اروپا ارزان: تور اروپا: معرفی گاو زبان اروپایی و خواص درمانی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: تور اروپا: معرفی گاو زبان اروپایی و خواص درمانی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید