مکان های دیدنی جنوب ایران

به گزارش مجله باهام، اگر قصد سفر دارید و می خواهید از جاذبه های دیدنی کشور ایران دیدن کنید بدون شک مکان های دیدنی جنوب ایران بسیار است که یک بار دیدن آن ها برای هر شخصی لازم است. جنوب ایران معمولا آب و هوای گرمی دارد که سبب می شود در فصول گرم سال مکان مناسبی برای سفر نباشد ولی در فصول دیگر مانند بهار مکان مناسبی برای سفر هستند. اگر می خواهید با مکان های دیدنی جنوب ایران آشنا شوید با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

مکان های دیدنی جنوب ایران

مکان های دیدنی جنوب ایران

جزیره کیش

این جزیره که دارای 43 کیلومتر خط ساحلی است و 91 کیلومتر مربع مساحت دارد یکی از زیباترین جزایر جنوب کشور است که در خلیج فارس واقع شده است. این جزیره یکی از چهار منطقه در جهان است که درصد اکسیژن خالص آن از دیگر نقاط بالاتر است به همین دلیل افرادی که مشکل تنفسی دارند به راحتی در این جزیره می توانند تنفس کنند. از جاذبه های دیدنی این جزیره می توان به کشتی یونانی، شهر باستانی حریره، روستای باغو، کاریزها و غیره است. اگر به تفریحات ساحلی علاقه دارید پلاژها و تفریحات آبی این جزیره را از دست ندهید.

جزیره قشم

این جزیره بزرگ ترین جزیره در جنوب کشور است که 1500 کیلومتر مربع مساحت دارد. این جزیره طبیعت شگفت انگیزی دارد و مکان های دیدنی بسیاری نیز در آن واقع شده است. شاید باورتان نشود ولی این جزیره علاوه بر فرودگاه بین المللی دارای یک ترمینال اتوبوسرانی نیز است که مسافران را به شهرهای مختلف انتقال می دهد. از جاذبه های دیدنی جزیره قشم می توان به دره ستارگان، جنگل دریایی حراء، غار نمک، تنگه چاهکوه، غار خربس، روستای گوران و غیره اشاره کرد. در اطراف این جزیره نیز جزیره های زیبای متعددی از جمله جزیره ناز و جزیره هنگام وجود دارد که حتما باید از آن ها دیدن کنید.

جزیره لاوان و جزیره هرمز

جزیره لاوان بعد از قشم و کیش بزرگ ترین جزیره در خلیج فارس است که 76 کیلومتر مربع مساحت دارد. در این جزیره برخلاف کیش و قشم پاساژ و رستوران وجود ندارد ولی سوپرمارکت هایی برای تهیه لوازم مورد نیاز وجود دارد. این جزیره یکی از مکان های مناسب برای چادر زدن و کمپینگ است که مکان های مشخصی نیز برای این کار در نظر گرفته شده است. جزیره هرمز سرزمینی است با خاک های زیبا و رنگی که به وسیله لنج و قایق از جزیره قشم و بندرعباس قابل دسترسی است. این جزیره مکان مناسبی برای کمپینگ است زیرا اقامتگاهی در آن وجود ندارد و تنها گزینه ای که دارید چادر زدن و یا اجاره کردن منازل اهالی بومی جزیره است.

بندرعباس

یکی از مکان های دیدنی جنوب ایران بندرعباس است که جاذبه های دیدنی زیبایی دارد. از جمله جاذبه های دیدنی این شهر می توان به مسجد جامع دلگشا، چشمه آبگرم گنو، معبد هندوها، غار نمکی خرسین، اسکله قدیمی، آبشار تزرج، آبشار پلکانی، گنبد سرخ و غیره اشاره کرد. اگر می خواهید به بندرعباس سفر کنید حتما از نخلستان های زیبا و سرسبز آن نیز دیدن کنید. جاذبه های دیدنی بندر عباس

بوشهر

بوشهر شهری بندری در سواحل خلیج فارس است که دارای نخلستان های زیبا و سرسبز و مکان های دیدنی متعددی است. اگر قصد سفر به این شهر را دارید خود را برای خوردن خوراکی ها و غذاهای تند آماده کنید و از طعم آن ها لذت ببرید. از جمله مکان های دیدنی بوشهر می توان به بازار بوشهر، قلعه خورموج دشتی، عمارت ملک، مدرسه سعادت، کوه نمک دشتی و غیره اشاره کرد. اگر به این شهر می روید حتما از سواحل زیبا و دیدنی آن نیز دیدن کنید و لذت ببرید.

اهواز

اهواز یکی از زیباترین مکان های دیدنی جنوب ایران است که شب های زیبای آن معروفیت زیادی دارد. این شهر دارای مکان های دیدنی بسیاری است که برخی از آن ها پل کارون، پل سفید اهواز یا پل معلق، پل سیاه، پل طبیعت، کلیسای سورت مسروپ، کاروانسرای مشخص التجار، بازار عبدالحمید و غیره هستند. اگر می خواهید خوراکی های خوشمزه و تند این شهر را امتحان کنید به بازار لشکرآباد حتما بروید. در این بازار راسته ای از مغازه های خوش آب و رنگ وجود دارد که می توانید طعم اصیل فلافل را در آن بچشید. فلافل ها و باقلواهای عربی این خیابان بسیار معروف و خوشمزه است. خرید ارزان بلیط هواپیما

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2093

به "مکان های دیدنی جنوب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی جنوب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید