وزیر امور خارجه چطور می تواند به داد تیم ملی فوتبال برسد؟

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران، شهاب الدین عزیزی خادم رئیس جدید فدراسیون فوتبال در روزهای ابتدایی شروع به کارش در این فدراسیون جلسه ای را با جواد ظریف وزیر امور خارجه در ارتباط با میزبانی های تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 و انتخابی جام ملت های 2023 آسیا برگزار نموده است.

وزیر امور خارجه چطور می تواند به داد تیم ملی فوتبال برسد؟

اخیراً کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه ای برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال و در آن اعلام نموده است که شرایط میزبانی با شرایط کنونی برای ایران فراهم نیست و ظاهراً از فدراسیون درخواست ارائه راه چاره نموده است.

این در حالی است که تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 باید هر چهار بازی برگشت خود را برابر هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق پیروز گردد.

این رقابتها بعد از تعویق یک ساله قرار است خردادماه به صورت متمرکز در یکی از کشورهای گروه سوم برگزار گردد و به نظر می رسد بحرین با نفوذ رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا شانس بیشتری برای دریافت میزبانی داشته باشد. این موضوع بدون شک به ضرر تیم ملی فوتبال ایران تمام خواهد شد.

مهدی خراطی رئیس دپارتمان تیم های ملی فوتبال ایران درباره نامه اخیر AFC به فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: کنفدراسیون یک نامه کلی برای لیگ قهرمانان و انتخابی جام جهانی زده است. فدراسیون در حال رایزنی است. آقای عزیزی خادم هم با دستگاه دیپلماسی جلسه ای داشت تا یاری نمایند.

خراطی اضافه نمود: آقای ظریف قول داد تا میزبانی ایران را داشته باشیم. این حق ما است. ما تنها تیم گروه سوم هستیم که چهار بازی داریم. بقیه تیم ها سه بازی دارند.

رئیس دپارتمان تیم های ملی فوتبال ایران درباره اینکه گفته می گردد میزبانی بحرین قطعی شده است؟ گفت: میزبانی بحرین هنوز قطعی نیست ولی رئیس َAFC بحرینی است و آنها از لابی خود استفاده می نمایند. احتمال اینکه آنها میزبان بشوند بیشتر است ولی ما هم کوشش می کنیم.

خراطی درباره نحوه یاری وزیر امور خارجه برای دریافت میزبانی ایران یادآور شد: آقای ظریف از راه های مختلف می تواند یاری کند. ایشان به وسیله سفیر ایران در کوالالامپور (محل استقرار کنفدراسیون فوتبال آسیا) می تواند پیگیری کند. حتی می تواند به وسیله فیفا یاری کند و شرایط را تقویت کنیم تا میزبانی را بگیریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1670

به "وزیر امور خارجه چطور می تواند به داد تیم ملی فوتبال برسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر امور خارجه چطور می تواند به داد تیم ملی فوتبال برسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید