ویدئو: چگونه شیشه شکسته بدنه پشتی آیفون به صورت حرفه ای و بسیار زیبای تعمیر می شود

به گزارش مجله باهام، تعمیرکار آیفونی به نام عبدالله فیلمی از تعمیر سه مدل آیفون روی وب گذاشته که در آن مهارت و هنر فوق العاده او در بازیابی شیشه پشتی آیفون ها را نشان می دهد.

ویدئو: چگونه شیشه شکسته بدنه پشتی آیفون به صورت حرفه ای و بسیار زیبای تعمیر می شود

او یک آیفون 12 پرو مکس با پنل پشتی کاملا شکسته و خرد شده را به طرز بسیار حرفه ای تعمیر و بازیابی می کند و یک آیفون قابل استفاده دوباره می سازد.

او در توضیحات ارائه شده روی این ویدئو، می گوید هر سه مدل آیفون پنل پشتی شکسته و ترک خورده ای دارند. اگرچه تعمیرات این مدل ها کاملا مشابه هم نیست ولی از یک اصول یکسانی پیروی می کند.

عبدالله می گوید آیفون XS کاملا خرد شده و بخش هایی از آن از بین رفته است. این شرایط کمی ترسناک است و می تواند باعث نفوذ آب و گردوغبار یا اشیای دیگری به درون آیفون شود.

اولین کاری که باید انجام شود؛ سوزاندن چسبی است که شیشه آیفون را روی قاب نگه داشته است. برای این کار از دستگاه لیزر استفاده می شود. آیفون ها مستقیما از کارخانه با این چسب تولید و روانه بازار می شوند تا شیشه بدنه به طور کامل به قاب پایین خودش متصل شده باشد. دستگاه لیزر در دمای بالا می تواند لیزر را از شیشه عبور داده و باعث بخار شدن چسب شود تا بتوانیم شیشه خرد شده را از گوشی آیفون جذا کنیم.

این لیزرکاری به طور کامل، رنگ آیفون را هم از بین می برد و باعث ذوب شدن چسب می شود. این دستگاه لیزر طوری طراحی و ساخته شده است که از ورود لیزر به درون قطعات دیگر آیفون جلوگیری کند و فقط دقیقا از فلز عبور کند.

وقتی چسب بین شیشه و قاب آیفون به طور کامل ذوب شد و از بین رفت، آیفون را از زیر دستگاه لیزر خارج کرده و سراغ میزکارمان می رویم تا با خرد کردن شیشه، بتوانیم آن را خارج کنیم. هنگام شکستن شیشه باید مراقب باشیم دیگر قطعات داخلی آیفون ضربه نبینند.

برای بیرون کشیدن شیشه ها از بدنه پشتی آیفون، ابزارهای مختلفی استفاده می شود و بستگی زیادی به محل و میزان آسیب دیدگی دارد. با ابزاری مشابه چاقو و با صبر و دقت می توان تکه های بزرگ شیشه را خارج کرد.

در گوشی آیفونی مانند آیفون 8 شاهد یک سیم پیچی شارژ بی سیم در وسط قاب هستیم. آیفون 8 اولین گوشی اپل با سیم پیچی شارژ بی سیم بود که وارد بازار شد. باید با دقت و ظرافت زیاد شیشه روی این سیم پیچی را هم برداریم و سراغ دومین لیزرکاری آیفون برای حذف خرده شیشه های باقیمانده و چسبیده به بدنه برویم. با برس و به صورت نرم می توان باقی چسب و خرده شیشه ها را از روی گوشی کنار زد.

عبدالله در این ویدیو می گوید همانند یک جراح باید برس فلزی را بسیار ظریف روی بدنه آیفون کشید و شیارها را تمیز کرد. در ویدئو هم معین است که او چقدر حرفه ای این کار را انجام می دهد تا قطعات داخلی آیفون ها ضربه نبینند.

وقتی کاملا خرده شیشه ها از روی آیفون برداشته می شوند؛ شیشه تازه تازه با استفاده از یک چسب صنعتی بسیار مقاوم به نام B-7000 به قاب آیفون وصل می شود. این چسب مستقیما از کارخانه اپل آمده و پرس سرد برای اتصال آن استفاده می کنند. سعی می کنیم زیاد به لبه ها نزدیک نشویم تا چسب تراوش زیادی روی بدنه بیرونی آیفون نداشته باشد. پس از چسباندن شیشه، باید چسب های اضافی را با میزانی پاک کننده چسب از بین ببریم.

در تعمیر آیفون 8 که فقط چند ترک خورده و شکستگی بدنه به میزان آیفون XS نیست؛ باز هم رویه بالا طی می شود ولی چون اولین آیفون با بدنه پشتی شیشه ای بوده است؛ چسب بسیار محکم تری از سوی اپل استفاده شده و در نتیجه فرآیند لیزرکاری و برداشتن شیشه شکسته بسیار کندتر از آیفون XS است.

یکی از سختی های تعمیر آیفون 8 و خارج کردن بدنه پشتی شیشه ای شکسته شده؛ سوراخ فلاشر دوربین است که در کنار لیزر دوربین قرار گرفته است. در هنگام زدن لیزر به این نقطه، باید با سرعت بسیار کندی حرکت کرده و سعی شود نزدیک فلاشر و لنز دوربین نشویم و بعد با یک وسیله گرم چسب اطراف شیشه آن ها را از بین ببریم.

در آیفون 12 پرو مکس هم شاهد شیشه هایی میان لنزها و همین طور اجزای MagSafe هستیم که باز فرایند کار را با مشکل روبرو کرده و باید بسیار با دقت و کندی، شیشه های اطراف این اجزا را بیرون بکشیم. شیشه های اطراف لنزهای دوربین ضخیم تر است و باید شکسته شود تا بتوان آن را برداشت. برای شکستن این شیشه هم نیاز به ابزار مخصوص داریم؛ چیزی شبیه با دستگاه پانچ که آتش نشان ها برای شکستن شیشه خودروها استفاده می کنند. این ابزار پانچ، بدون اینکه سطح را خراب کند؛ میزان فشار کافی برای شکستن شیشه لنزها وارد می سازد.

در هنگام بیرون کشیدن شیشه اطراف MagSafe هم باید بسیار مراقب بود سیم های متصل به سیم پیچی مغناطیسی پاره نشوند.

این ویدئو نشان می دهد تعمیر آیفون چقدر می تواند سخت و حرفه ای ولی در عین حال سرگرم کننده باشد و نیاز به صبر و عشق کافی برای این کار دارد. در زیر می توانید ویدئو تعمیر آیفون های 8 و آیفون XS و آیفون 12 پرو مکس را مشاهده کنید:

منبع: یک پزشک
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1846

به "ویدئو: چگونه شیشه شکسته بدنه پشتی آیفون به صورت حرفه ای و بسیار زیبای تعمیر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو: چگونه شیشه شکسته بدنه پشتی آیفون به صورت حرفه ای و بسیار زیبای تعمیر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید