پرتاب فضاپیمای محرمانه آمریکا به فضا

به گزارش مجله باهام، این سفینه قرار است علاوه بر مجموعه ای از آزمایش های علمی یک ماهواره را در مدار زمین قرار دهد. این ششمین پرتاب فضاپیمای ایکس 37 بی به مدار زمین است.

پرتاب فضاپیمای محرمانه آمریکا به فضا

ایکس 37 بی برای ششمین بار به مدار زمین پرتاب می گردد

نیروی هوایی آمریکا فضاپیمای ایکس 37 بی را با یاری یک موشک اطلس 5 به مدار زمین پرتاب نموده است. این فضاپیما یکشنبه از پایگاه فضایی کیپ کانورال به فضا پرتاب شد.

این سفینه قرار است علاوه بر مجموعه ای از آزمایش های علمی یک ماهواره را در مدار زمین قرار دهد. این ششمین پرتاب فضاپیمای ایکس 37 بی به مدار زمین است.

به گفته باربارا بارت، رییس سازمان نیروی هوایی آمریکا، در این ماموریت فضاپیمای ایکس 37 بی آزمایش های بیشتری را نسبت به پرتاب های قبل انجام خواهد داد.

یکی از این آزمایش ها آنالیز تاثیرات تشعشع بر روی بذر گیاهان است. طرح ایکس 37 بی یک طرح محرمانه است که 21 سال قدمت دارد و اطلاعات زیادی درباره آن منتشر نشده است.

این فضاپیما که از طریق شرکت بویینگ ساخته شده است، از باتری های خورشیدی برای تامین انرژی لازم در مدار زمین استفاده می نماید.

این فضاپیمای بی سرنشین شبیه به شاتل های فضایی ناسا ساخته شده است که نه سال پیش به کاربردشان سرانجام داده شد.

فضاپیمای ایکس 37 بی نه متر طول و نزدیک به نه تن وزن دارد. این فضاپیمای رفت و برگشت نخستین بار ده سال پیش به مدار زمین فرستاده شد. آخرین ماموریت این فضاپیما 780 روز طول کشید و طول ماموریت جدید آن اعلام نشده است.

منبع: فرادید
انتشار: 30 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1118

به "پرتاب فضاپیمای محرمانه آمریکا به فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب فضاپیمای محرمانه آمریکا به فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید