چهارمین روش پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی کیف پول الکترونیکی است

به گزارش مجله باهام، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با اشاره به اینکه سیستم هوشمند سازی ناوگان تاکسی (TMS) در دو بخش کارایی و عملکرد با پرداخت کرایه تاکسی بصورت الکترونیکی باعث برطرف چالش پول خرد در ناوگان تاکسیرانی شهر شیراز می گردد گفت :در این سامانه برای قابل دسترسی بودن پرداخت الکترونیکی کرایه ، چندین روش پرداخت مدنظر قرار گرفته است .

چهارمین روش پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی کیف پول الکترونیکی است

به گزارش دریافتی خبرنگاران از شیراز، پیمان باباخانی، توضیح داد: پرداخت با کارت شتاب ،کارت شهروندی و کد QR با توجه به اپلیکیشن که در اختیار رانندگان و مسافران است امکان پرداخت کرایه فراهم است ، اما چهارمین روش کیف پول الکترونیکی متمرکز است .

باباخانی از تفاهم نامه با بانک برای نصب دستگاه های پرداخت الکترونیک برروی ناوگان تاکسیرانی اطلاع داد و توضیح داد: وام 10 میلیون تومانی با باز پرداخته سه سال و سود 4درصد برای نصب دستگاه برروی تاکسی ها به رانندگان اختصاص داده می گردد که اقساط این وام از تراکنش اجرا شده طی چند سال کار کسر می گردد .

او با بیان اینکه پرداخت الکترونیک کرایه مطالبه عمومی شهروندان شیرازی بوده است ، خاطر نشان کرد : دستگاه تی ام اس در 7 هزار دستگاه تاکسی نصب می گردد .

باباخانی در ادامه از ارائه خدمات همراه با تخفیف به ناوگان تاکسیرانی بعنوان برنامه های در دستور سازمان و ازطریق خانه های خدمات اطلاع داد و اضافه نمود : با توجه به عملکرد رانندگان تاکسی در سطح شهر خدمات خودوریی و تسهیلات برای خرید تجهیزات ناوگان در نظر گرفته شده است که این خدمات به وسیله 2 خانه خدمات شامل خانه خدمات زنده یاد زهتاب زاده درمیدان شهید شیرودی و خانه خدمات مطهری جنوبی به رانندگان ارائه می گردد .

ریس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر بیان کرد : ارایه خدمات به رانندگان طبق پیمایش جهت و امتیازهای کسب شده تعلق میگیرد و هر راننده ای که بیشترین تراکنش را کسب نماید قطعا از امتیازهای بیشتری برخوردار هست که در این روش خدمات براساس عدالت در عملکرد بین رانندگان توزیع می گردد .

باباخانی از ارائه تخفیف ها به رانندگان با توجه به قیمت های مصوب در مرکز خانه خدمات تاکسی اشاره نمود و ادامه داد : برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی برنامه ریزی جهت اختصاص وام نوسازی هزار دستگاه تاکسی در مرحله اول در دستور کار سازمان قرار گرفته است و این امتیاز براساس ناوگان فعال و غیر فعال معین میگردد که از دیگر مزایای هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی است .

باباخانی بعلاوه از فاز دوم هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی شامل کرایه براساس پیمایش جهت اطلاع داد و بیان کرد: با پرداخت کرایه براساس پیمایش جهت ، اختلاف کورس که مورد چالش بین مسافر و راننده است مرتفع خواهد شد که با نصب نرم افزار برروی تاکسی ها ، ورود مسافر به راننده تاکسی اعلام می گردد و در سرانجام جهت نیز کرایه محاسبه می گردد .

او بعلاوه از اختصاص اپلیکیشن سرو برای تاکسی تحت نظارت سازمان اطلاع داد و گفت : اپلیکیشن تاکسی های اینترنتی شهرداری به نام سرو یک اپلیکیشن واحد است که اتوبوس ها و تاکسی ها می توانند خدمات را به مسافران بصورت اینترنتی ارائه دهند.

باباخانی از رونمایی اپلکیشن سرو در اردیبهشت و هفته شیراز اطلاع داد .

ریس سازمان تاکسیرانی با تاکید بر این مطلب که شهرداری متولی حمل و نقل عمومی در شهرشیراز است خاطر نشان کرد : تاکسی ها در سطح شهر ویترین هستند ، پس توجه به زیبایی و فرهنگی بودن تاکسی ها ،د در انتقال فرهنگ بسیار تاثیر گذار است .

وی بعلاوه از نوسازی و هوشمند سازی ناوگان اتوبوسرانی یا همان BMS که ازبرنامه های در دستور کار سازمان است اطلاع داد و توضیح داد : فاز اول این سیستم سال 92 آغاز شد اما فاز اول دوم تا به امروز محقق نشده است و هم اکنون طرح کامل و جامع فاز دوم آماده سازی شده است و در دستور اجرا قرار گرفته است .

ریس سازمان حمل و نقل مسافر توضیح داد :

با نصب این اپلیکیشن علاوه بر نظارت بر عملکرد رانندگان ناوگان اتوبوس زمان رسیدن به مبدا و مقصد ، عدم توقف درطول جهت ، سرعت زیاد و کم به وسیله مرکز مانیتورینگ ساز مان رصد می گردد .

او ادامه داد : با توجه به نظارت هوشمند بر عملکرد ناوگان اتوبوسرانی کلیه رفتارهای راننده اتوبوس آنالیز می گردد و هرگونه تخلف با جریمه همراه میباشد .

باباخانی با اشاره بر این مطلب که در سال 94 و براساس اخرین سرشماری 12/8درصد شهروندان از اتوبوس برای تردد استفاده می نمایند بیان کرد : به علت شیوع کرونا و تعطیلی چند باره اتوبوس ها این درصد پایین امده است که با تزریق واکسن و کنترل شیوع بیماری کرونا امیدواریم در سال آینده سفرها به 12/8درصد برسد

باباخانی بعلاوه از تزریق 50 دستگاه اتوبوس به ناوگان اطلاع داد و گفت :

این اتوبوس ها نو وارد خطوط می شوند اتوبوس های نو گازسوز نیستند

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2137

به "چهارمین روش پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی کیف پول الکترونیکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین روش پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی کیف پول الکترونیکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید