چگونه در طبیعت حشرات را از خود دور نگه داریم؟

به گزارش مجله باهام، فضای باز به ویژه طبیعت قلمرو حشرات است. انواع مختلفی از آنها در طبیعت وجود دارند، اما مدنظر ما انواع پشه ها، زنبورها، کنه ها و تمام حشراتی هستند که نیش می زنند و می توانند تبدیل به یک مزاحمت واقعی شوند. روش های زیادی برای دور نگه داشتن آنها وجود دارد، از مواد طبیعی دافع حشرات گرفته تا لباس های مقاوم در برابر حمله حشرات و نیش آنها.

چگونه در طبیعت حشرات را از خود دور نگه داریم؟

چرا پشه ها نیش می زنند؟

سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که تقریباً 20 هزار نفر در سال به دلیل مار گزیدگی می میرند، اما مالاریا سالانه پنجاه برابر بیش از این تعداد از افراد را می کشد. با وجود مقدار آنها، پشه ها در واقع کشنده ترین موجودات روی زمین هستند. مطالعات زیادی برای تعیین کردن راه های جلوگیری از گزش پشه صورت گرفته است. در مورد چرایی نیش زدن حشرات باید بدانید، پشه های نر و ماده هر دو ترجیح می دهند از شهد گل تغذیه کنند. با این حال، پشه های ماده وقتی آماده تولید مثل می شوند، تغذیه خود را به یک رژیم پروتئین خونی تغییر می دهند. موضوع عجیب اینکه مطالعات نشان می دهد که پشه ها ترجیح می دهند مردان را بیش از زنان گاز بگیرند. عجیب تر اینکه افراد دارای اضافه وزن در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

پشه ها می توانند از دی اکسید کربن ساطع شده از نفس و پوست شما، متوجه حضورتان شوند. پنهان کردن خود یا نگه داشتن نفس شما عملی نیست، پس با انجام اقدامات مناسب خطر گزش را کاهش دهید.

حشرات جذب بو می شوند، آن را حذف کنید

چند نکته که باید هنگام پیک نیک به خاطر بسپارید این است که حشرات به چیزهای دارای بو مانند لوسیون های معطر و مواد غذایی جذب می شوند. عدم استفاده از هرگونه محصولات بهداشتی که دارای عطر هستند به شما کمک می کند تا حشرات را از خود دور کنید. میز یا سفره مواد غذایی خود را تمیز نگه دارید. بعد از هر وعده غذایی، بلافاصله پس از پخت و پز ظرف های خود را بشویید. زباله ها را دفع کنید و مواد غذایی را در جایی دور از دسترس حشرات نگهداری کنید.

از محیط های مرطوب دور بمانید

حشرات علاوه بر اینکه جذب بو و مواد ساطع کننده بو می شوند، به حضور در محیط ها و منطقه ها مرطوب نیز علاقه دارند. در صورتی که می خواهید از حمله حشات دور بمانید، تا حد ممکن از اردو زدن و پیک نیک کردن در نزدیکی چمنزارهای مرطوب، مزارع، دریاچه ها، مرداب و هر منطقه ای که آب در آن راکد است، خودداری کنید.

پوست خود را بپوشانید

اگر قصد ماندن و گشت و گذار در طبیعت را دارید، تا حد امکان پوست خود را بپوشانید. از آنجا که حشرات در فصول گرم و منطقه ها گرمسیری بیشتر دیده می شوند، پوشیدن چند لایه لباس ممکن نخواهید بود، هر لباس آستین بلند و سبکی به شما کمک می کند تا از حمله شدید حشرات دور بمانید. می توانید در کنار آن از کلاه های دارای توری استفاده کنید یا کلاه لبه دار خود را با وصل کردن توری به لبه آن، شبیه کلاه زنبورداران، در برابر حشرات مجهز کنید.

فانوس دافع پشه نصب کنید

فانوس یا همان چراغ های دافع حشرات وسیله دیگری برای دور کردن آنها در پیک نیک هستند. این فانوس ها بو و عطر خاصی منتشر می کنند که حشرات از آن فراری هستند. همچنین، دستگاه های تولیدکننده صدا نیز مبارزهای خوبی در برابر حشرات هستند. این دستگاه با تولید صدایی با فرکانس قابل تشخیص از سوی حشرات و آزاردهنده برای آنها، محیط را برای شما امن می کند.

از محصولات دارویی استفاده کنید

اگر فکر می کنید تمام این راه ها نمی تواند حشرات را از شما دور کند یا به دلیل وجود حساسیت به نیش حشرات، امکان ریسک ندارید، از محصولاتی که در داروخانه ها یا عطاری ها برای مقابله و دفع حشرات وجود دارد تهیه کنید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1980

به "چگونه در طبیعت حشرات را از خود دور نگه داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در طبیعت حشرات را از خود دور نگه داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید