چین علیه رئیس سابق اینترپل اعلام جرم کرد

به گزارش مجله باهام، دادستانی چین روز آدینه 10 مه (20 اردیبهشت) علیه مِنگ هونگوی، رئیس سابق اینترپل به اتهام سوءاستفاده از قدرت و دریافت رشوه اعلام جرم کرد.

چین علیه رئیس سابق اینترپل اعلام جرم کرد

به گزارش یورونیوز، پلیس بین الملل، اینترپل که مقر آن در شهر لیون فرانسه است، اکتبر گذشته گفت که آقای منگ از سمت خود به عنوان رئیس این سازمان کناره گیری نموده است. این خبر در حالی اعلام شد که همسر وی، از گم شدن آقای منگ پس از سفر به کشورش چین در آخرین روزهای ماه سپتامبر خبر داده بود.

مقام های دولت چین پس از انتشار خبرهای مربوط به گم شدن رئیس سابق اینترپل گفتند که منگ به اتهام نقض جدی قوانین چین، بازداشت شده است.

حزب حاکم کمونیست چین در ماه مارس در بیانیه ای تاکید نمود که تحقیقات درباره آقای منگ نشان می دهد وی مقدار زیادی از بودجه دولتی را خرج و از قدرتش سوءاستفاده نموده و نیز از اجرای دستورات حزب خودداری می نماید. همسر این مقام سابق اینترپل، این اتهام ها را رد کرد و گفت که بازداشت شوهرش همراه با انگیزه های سیاسی است.

اما امروز دادستانی چین در بیانیه کوتاهی گفت که علیه آقای منگ اعلام جرم شده است.

در این بیانیه آماده است آقای منگ که پیش از ریاست بر اینترپل، معاون وزیر امنیت عمومی چین و رئیس گارد ساحلی این کشور بود از قدرت سوءاستفاده و مبالغ بسیار زیادی رشوه دریافت نموده است. این بیانیه به جزییات بیشتری در این زمینه اشاره ننموده است.

آقای منگ در نوامبر سال 2016 میلادی و در جریان پنجاه و هشتمین مجمع عمومی پلیس اینترپل در اندونزی به عنوان رئیس اینترپل انتخاب شده بود.

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 195

به "چین علیه رئیس سابق اینترپل اعلام جرم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین علیه رئیس سابق اینترپل اعلام جرم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید