کدام استان کانادا برای زندگی مناسب است؟

به گزارش مجله باهام، شما به دو صورت برنامه های فدرال (سراسری) و استانی می توانید به کانادا مهاجرت کنید. اگر به روش فدرال اقدام به مهاجرت کنید، به جز استان کبک، برای انتخاب استان های محل سکونت خود مسئله ای ندارید. اگر در ایالت یا استان خاصی فامیل و یا دوست نزدیک دارید که قطعاً پیشاپیش محل سکونت خود را انتخاب نموده اید. اما اگر برایتان فرقی ندارد که به کدام استان بروید و اطلاعات کافی نیز ندارید، بهتر است در خصوص آنها اطلاعات کلی به دست آورید. در حقیقت پیش از مهاجرت خیلی بهتر است که شما بدانید هر استان کانادا چه ویژگی هایی دارد که برای اقامت در آنها بهتر برنامه ریزی کنید.

کدام استان کانادا برای زندگی مناسب است؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتیپل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

استان های کانادا

کانادا دارای 10 استان است. کلمۀ استان در انگلیسی (Province) است که با منطقه (Territory) تفاوت دارد. منطقه های کانادا شامل نوناوت (Nunavut)، نورث وست (Northwest) و یوکان (Yukon) هستند که از نظر آب و هوا برای زندگی مناسب نیستند.

1. استان های شرقی کانادا

بخشی از استان های کانادا در شرق این کشور و در منطقۀ اقیانوس اطلس قرار دارند. این استان ها عبارتند از: نیوبرانزویک (New Brunswick)، نوا اسکوشیا (Nova Scotia)، جزیرۀ پرنس ادوارد (Prince Edward Island) و نیوفانلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador). این استان ها از نظر آب و هوا بهتر هستند و از نظر شرایط زندگی نسبتاً مناسب هستند.

2. استان کبک

استان کبک پهناورترین استان کانادا است. زبان رسمی کبک فرانسوی است. بنابراین استان کبک بیشتر برای کسانی مناسب است که به زبان فرانسه تسلط دارند. اقامت و زندگی در استان کبک، با توجه به اینکه آب و هوای نسبتاً سردی دارد، در شرایطی خاص، مانند پذیرش دانشگاه و یا کاریابی برای شما مناسب خواهد بود.

3. استان بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا (British Columbia) غربی ترین استان کشور کانادا است. ونکوور شهر معروف و عظیم ترین شهر این استان است. اغلب ونکوور را به عنوان بهترین شهر دنیا می شناسند. در ونکوور امنیت زیادی برقرار است، شهر آب و هوای معتدل و طبیعتی زیبا دارد و جایی مناسب برای زندگی به شمار می آید.

4. استان های چمنزار کانادا

سه استان منیتوبا (Manitoba)، سسکچوان (Saskatchewan) و آلبرتا (Alberta) به استان های چمنزار معروفند. درصد بیکاری در استان منیتوبا پایین است. در دو استان دیگر نیز کارهای صنعتی نیروی مهاجر زیادی را به خود جلب نموده است.

استان انتاریو

معروف ترین شهرهای کانادا در استان ثروتمند انتاریو (Ontario) قرار دارند. شهرهای اتاوا، تورنتو، همیلتون، آبشار نیاگارا، لندن، ویندزور، برلینگتون، شهرهایی هستند که بارها و بارها اسم آنها را شنیده ایم. در میان آنها اتاوا پایتخت کانادا نیز واقع است. انتاریو پرجمعیت ترین استان کانادا است و مهاجران ایراین زیادی را در خود جای داده است. بیش از هفتاد هزار نفر ایرانی یا ایرانی تبار ساکن انتاریو هستند. بیشتر این افراد در شهر تورنتو و شهرک های اطراف آن زندگی می نمایند. نخستین نمایندگان ایرانی راه یافته به مجلس کانادا، ساکن این استان بوده اند.

شاید به جرات بتوان گفت انتاریو بهترین استان برای زندگی در کانادا است. شهر تورنتو مرکز این استان است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری زیادی است و حتی اگر قصد بازدید از کانادا را دارید، ما سفر به تورنتو را به شما پیشنهاد می کنیم.

استان انتاریو، قطب مالی کانادا

خوب است بدانید که استان انتاریو پیشروترین استان کانادا در زمینۀ فراوری و قطب مالی این کشور است. بیش از نیمی از کل فراوری کشور متعلق به استان انتاریو است. از آنجایی که اولین مناطق صنعتی در کانادا استان انتاریو بوده است، پر سابقه ترین شرکت های کانادایی در این استان واقع هستند. انواع صنایع در تورنتو و دیگر مناطق شهری استان انتاریو مشغول به فعالیت هستند که می توان به صنایع زیر اشاره نمود:

1. صنعت اتوموبیل

2. صنایع معدن از جمله نیکل و آهن

3. صنعت چوب

4. صنعت گردشگری

5. صنعت برق و نیروی هسته ای (نیروگاه هسته ای براوس، دومین نیروگاه عظیم هسته ای دنیا، نیروگاه هسته ای دارلینگتون و نیروگاه هسته ای پیکرینگ در انتاریو قرار دارند).

کار و استانداردهای زندگی در انتاریو

آمار بیکاری در انتاریو از میانگین آمار بیکاری در کشور کمتر است. به دلیل این که انتاریو ثروتمندترین و صنعتی ترین استان کشور است، موقعیت های شغلی زیادی در آن یافت می گردد. هم چنین تنوع تقاضاهای شغلی در این کشور بالا است. شما می توانید در جستجوی کارهایی از حوزۀ کشاورزی گرفته تا فناوری اطلاعات باشید. بر این اساس درآمد ساکنین استان انتاریو نسبت به سایر استان های کانادا بالاتر است. این استان دومین نرخ پایۀ حقوق در کشور و پنجمین رتبۀ مالیات در کانادا را دارا است. دو شهر تورنتو و اتاوا، شهرهای تمیز و ایمن هستند و خدمات شهری و زندگی در آنها به خوبی ارائه می گردد. کافی است بلیط هواپیما تورنتو را خریداری کنید و به این شهر سفر کنید تا نه تنها استانداردهای زندگی در آن را ببینید، بلکه امکان زندگی در یکی از بهترین شهرهای دنیا را نیز برای خود فراهم کنید.

باید در نظر داشته باشید که قیمت مسکن در شهرهای تورنتو و اتاوا نسبت به دیگر شهرهای کانادا بیشتر است. که البته درآمد بالاتر به جبران این موضوع برمی آید و مسئله ای برای شهروندان این دو شهر عظیم پیش نمی آید. هم چنین با وجود 211 بیمارستان در سرتاسر استان انتاریو، می توان گفت که خدمات درمانی در این استان به صورت قابل توجهی خوب و مناسب است. در بیمارستان های استان انتاریو، خدمات اورژانس و خدمات تخصصی ارائه می شوند و چندین بیمارستان تحقیقاتی نیز در این استان وجود دارد. استان انتاریو دارای هشت بیمارستان خصوصی نیز هست.

استان انتاریو دارای یک طرح بیمۀ مخصوص به خود است که طرح بیمۀ درمانی انتاریو (OHIP) نامیده می گردد. این طرح تمام مخارج خدمات درمانی شامل هزینۀ معاینه پزشک، آزمایش های پزشکی، فوریت های پزشکی، بستری در بیمارستان و فوریت های دندان پزشکی را برای تمام شهروندان این استان، شامل می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1208

به "کدام استان کانادا برای زندگی مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام استان کانادا برای زندگی مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید