کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، از مورد عجیب وزن المپیکی تا ریسکی که رکورد به همراه داشت، قهرمانی مقتدرانه ایران با یک وزن کمتر

به گزارش مجله باهام، اگر از مورد عجیب و ناراحت کننده وزن 87 کیلوگرم بگذریم تیم ملی کشتی فرنگی نتیجه قابل قبولی در دهلی به دست آورد و حالا باید به کسب سه سهمیه باقی مانده المپیک امیدوار باشیم.

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، از مورد عجیب وزن المپیکی تا ریسکی که رکورد به همراه داشت، قهرمانی مقتدرانه ایران با یک وزن کمتر

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین آشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا طی دو روز سه شنبه و چهارشنبه (29 و 30 بهمن) در دهلی هند برگزار گردید که تیم ایران با 5 مدال طلا، یک نقره و سه برنز و کسب 190 امتیاز، مقتدرانه بر بام کشتی آسیا ایستاد. این نتیجه در شرایطی به دست آمد که بهروز راهنمایی در مبارزه نیمه نهایی وزن 87 کیلوگرم از ادامه کشتی به دلیل خبری که از تهران مبنی بر مثبت شدن آزمایش دوپینگش اعلام شده بود، منع شد و با تظاهر به مصدومیت از دور رقابت ها کنار رفت تا امتیاز 9 کشتی گیر ایران در رده بندی نهایی لحاظ گردد.

ملی پوشان اعزامی به این رقابت ها را در 9 وزن نفرات اول جام تختی تشکیل می دادند. تنها در وزن 130 کیلوگرم بود که محمد بنا در روزهای پایانی اردو تصمیم گرفت امین میرزازاده را جایگزین علی اکبر یوسفی نفر اول سنگین وزن جام تختی کند.

این ریسک هم به خوبی در آسیا جواب داد و میرزازاده علاوه بر اینکه مدال طلا گرفت، رکورد جالبی را برای ایران رقم زد، ایران در 5 دوره متوالی مسابقات قهرمانی آسیا، مدال سنگین وزن را از آن خود نموده است. رکوردی که سایت اتحادیه جهانی نیز روز گذشته در گزارشی به آن اشاره نمود.

از بین نفراتی که محمد بنا سال جاری برای حضور در مسابقات جهانی نورسلطان انتخاب نموده بود، 4 کشتی گیر در ترکیب آسیایی حضور داشتند. از این جمع 4 نفره، پویا ناصرپور در 55 کیلوگرم که رفته رفته به یکی از مدعیان جهانی تبدیل می گردد، به مدال طلا رسید.

طلای او در شرایطی به دست آمد که کشتی غیرتمندانه ای مقابل حریف هندی ارائه کرد و با وجودی که از حریف عقب افتاده بود، با همه توانش تا لحظه آخر جنگید و به پیروزی رسید، به طوری که در انتهای کشتی از حال رفت و روی دوش مربی اش از محل مسابقه خارج شد.

میثم دلخانی که ملی پوش 63 کیلوگرم مسابقات جهانی بود، در دهلی به مدال برنز رسید. او برای کسب دوبنده تیم ملی پیش از نورسلطان در رقابت نزدیک با سامان عبدولی و محمد نوربخش بود اما محمد بنا درنهایت به دلخانی اطمینان کرد.

امین کاویانی نژاد نیز که در جدالی سخت با محمدرضا گرایی، در جهانی صاحب دوبنده تیم ملی در وزن 72 کیلوگرم شد، در قهرمانی آسیا طلا گرفت، درحالیکه به نظر می رسد کادرفنی تیم ملی در نظر دارد دیگر مدعی جدی این وزن رضا گرایی را در وزن 67 کیلوگرم راهی مسابقه گزینشی اول المپیک کند.

محمدهادی ساروی نیز چهارمین ملی پوش جهانی بود که در تیم آسیایی حضور داشت. او در وزن 97 کیلوگرم فینال بسیار قدرتمندانه ای را برابر حریف کره ای برگزار کرد و طلایی شد.

اما اگر بخواهیم معیاری از کشتی گیران اوزان المپیکی داشته باشیم، در 6 وزن 60، 67، 77، 87، 97 و 130 کیلوگرم، صاحب 2 طلا (محمد هادی ساروی و امین میرزازاده)، یک نقره (پژمان پشتام) و 2 برنز(مهدی محسن نژاد و حسین اسدی) شدیم.

بهروز راهنمایی در وزن 87 کیلوگرم نیز علاوه بر اینکه از رده بندی نهایی مسابقات آسیایی خارج شد، شانس محک زدن یک گزینه در این وزن المپیکی را از ایران گرفت.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با مدال برنز علیرضا نجاتی و محمدعلی گرایی و پنجمی امیر قاسمی منجزی، در سه وزن المپیکی 60، 77 و 130 کیلوگرم سهمیه المپیک 2020 توکیو را به دست آورده و در سه وزن 67، 87 و 97 کیلوگرم در دو مسابقه گزینشی به دنبال سهمیه خواهیم بود.

اگر از مورد عجیب و ناراحت کننده وزن 87 کیلوگرم بگذریم که شکست مشکوک بهروز راهنمایی در 6 ثانیه پایانی مسابقه با حریف قرقیزستانی حتی در سایت اتحادیه جهانی نیز بازتاب داشت و در ادامه رستم آساکولوف ازبک نیز به آن اعتراض کرد، تیم ملی کشتی فرنگی نتیجه قابل قبولی در مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورد و حالا باید به کسب سه سهمیه باقی مانده المپیک در مسابقات گزینشی پیش رو امیدوار باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 789

به "کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، از مورد عجیب وزن المپیکی تا ریسکی که رکورد به همراه داشت، قهرمانی مقتدرانه ایران با یک وزن کمتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، از مورد عجیب وزن المپیکی تا ریسکی که رکورد به همراه داشت، قهرمانی مقتدرانه ایران با یک وزن کمتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید