کاروان ایران در المپیک های لندن و ریو بدون روانشناس!

به گزارش مجله باهام، درحالی که کاروان اعزامی ایران به المپیک 2008 پکن از حضور دو روان شناس بهره می برد اما در المپیک های 2012 لندن و 2016 ریو از حضور روان شناس همراه در المپیک؛ چه درون دهکده المپیک و چه خارج از آن محروم بود.

کاروان ایران در المپیک های لندن و ریو بدون روانشناس!

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید. از شهرهای زیبایی همچون لندن و منچستر دیدن کنید، سوار چرخ فلک چشم لندن شوید و از تعطیلات حسابی لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، ورزشکاران به منظور حضور هرچه قدرتمندتر در رقابت های بین المللی احتیاجمند افزایش هرچه بیشتر توان جسمی و ذهنی خود هستند و در این بین المپیک بیش از هر رویداد ورزشی دیگری با روانی ورزشکاران را سنگین می نماید چراکه کسب مدال در این رقابت ها بار روانی سنگینی را ایجاد می نماید.

طبق اعلام مسئول سازماندهی کمیته روانشناسی چین در رقابت های المپیک پکن، اعلام نموده بود که کاروان 800 نفره چین در المپیک 2008 پکن از 60 روانشناس بهره برده و کاروان آمریکا نیز در المپیک ریو 21 روانشناس را با خود همراه داشت است.

با این وجود کاروان ایران در المپیک 2008 دو روانشناس را به المپیک اعزام نموده بود؛ یکی از این دو روانشناس همراه با تیم کشتی فرنگی و روانشناس دیگر به منظور گره گشایی لحظه ای اعزام شده و در راستای ارائه مشاوره به تمامی رشته های ورزشی بود که به طور حتم جوابگوی تمامی احتیاجها نبوده است.

این در حالی است که همیشه یک یا دو روانشناس کاروان پاراالمپیکی های ایران را در المپیک های مختلف همراهی نموده است و در این زمینه نگاه مثبت تری نسبت به کمیته ملی المپیک وجود دارد.

یوسف کرمی یکی از ورزشکارانی است که عدم پیروزیت خود را در المپیک 2012 لندن ناشی از بار روانی بیش از حد قبل از مسابقه عنوان و اظهار داشت که شب مسابقه تا دیر وقت نخوابیده است و روز مسابقه نیز به دلیل استرس بالا زودتر از موعد به سالن مسابقات رفته تا از فضای روانی بوجود آمده برای خود بکاهد. وی در حالی تمامی حریفان خود را سال قبل از المپیک شکست داده بود در رقابت های المپیک به دلیل بار روانی سنگین و عدم مدیریت ذهنی نتوانست پیروز باشد.

بنابراین لزوم حضور روانشناس همراه با کاروان اعزامی ایران به المپیک یکی از مسائل ضروری به نظر می رسد و کمیته ملی المپیک حتما باید به این مسئله توجه جدی داشته باشد. علاوه بر این احتیاج است که روانشناسان از چند ماه قبل از شروع المپیک در کنار رشته های المپیکی فعالیت خود را شروع نمایند و چه در تمرینات و چه در فضای مسابقه ورزشکاران را همراهی نمایند تا شاهد عملکرد هرچه بهتر آن ها در المپیک 2020 توکیو باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 775

به "کاروان ایران در المپیک های لندن و ریو بدون روانشناس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروان ایران در المپیک های لندن و ریو بدون روانشناس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید