گشت گذار در جزیره بالی اندونزی

به گزارش مجله باهام، دیدنی هایی بی شمار در زیباترین جزیره اندونزی

جزیره بالی (Bali) یکی از 14 هزار جزیره ای است که مجمع الجزایر اندونزی را تشکیل می دهد. مردم این جزیره بسیار خونگرم و میهمان نواز بوده و متاثر از فرهنگ هندو و دارای ویژگی های منحصر به فرد و جالب توجهی هستند. کوه های آتشفشانی با شکوه، مزارع برنج، قصرهای باستانی و معابد متعدد ساخته شده در بخش های داخلی این سرزمین در کنار سواحل زیبا، چشمه های آب درخشان؛ مراکز ماساژ و هتل های خوب در خط ساحلی، همه و همه سبب شده اند تا جزیره بالی به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در دنیا شناخته شده و توریست های فراوانی از گوشه و کنار دنیا به این سرزمین سفر نمایند. سواحل زیبا و مراکز اقامتی لوکس را می توان از جمله اصلی ترین جاذبه های بالی دانست، اما این سرزمین دارای آثار دیدنی و جاذبه های فرهنگی متعددی است که دیدن آن خالی از لطف نبوده و تجربه ای ارزشمند محسوب می گردد. با خبرنگاران همراه شوید:

گشت گذار در جزیره بالی اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

سواحل

اصلی ترین مناطق ساحلی بالی عبارتند از: (Kuta)، (Seminyak)، (Legian)، (Sanur) و (Nusa Dua). سه ساحل (Kuta)، (Seminyak) و (Legian) مشهورترین سواحل بالی محسوب شده و به ویژه برای موج سواران شناخته شده است. این منطقه دارای طیف وسیعی از مراکز اقامتی با قیمت های مختلفی است و انواع رستوران ها، کافه ها و کلوپ ها در کنار مغازه ها و مراکز عرضه محصولات مختلف، دفاتر مسافرتی، مراکز اجاره خودرو و موتور سیکلت، بانک ها و مراکز اقتصادی و خدمان ماساژ و… در این منطقه وجود دارد.

منطقه ساحلی (Nusa Dua) به نسبت دارای محیطی آرام تر بوده و تعدادی هتل 5 ستاره، باغ های بسیار زیبا و خانه های ساحلی لوکس فراوانی در این محل قرار دارند. بنای مذهبی بسیار زیبا و دیدنی (Uluwati) در نزدیکی این ساحل قرار داشته و در مجاورت آن، صخره هایی زیبا و سرسبز و شگفت انگیز واقع شده است که می توانید در آن قدم زده و لذت ببرید، فقط مراقب میمون های بازیگوش و شیطنت های آن ها باشید.

در بین ساحل (Nusa Dua) و فرودگاه، یک منطقه ساحلی طولانی و پوشیده از ماسه واقع شده است که با نام (Jimbaran) شهرت داشته و شما می توانید در رستوران های آن از انواع غذاهای دریایی لذت ببرید. توصیه می کنیم این تجربه را از دست نداده و پیش از غروب خورشید به این محل رفته، روی جایگاه های ساحلی لم داده و پایتان را در ماسه ها فرو کنید، به فراخور حال تان یک نوشیدنی خنک یا داغ سفارش داده و از منظره شگفت انگیز غروب لذت ببرید. سپس می توانید شام خوشمزه ای مانند یک خرچنگ یا ماهی تازه را در کنار ساحل و زیر نور شمع سفارش داده و شبی استثنایی برای خود رقم بزنید.

ساحل (Lovina) در ضلع شاقتصادی جزیره قرار داشته و دیگر ساحل شلوغ و شناخته شده محسوب می گردد. این ساحل به جهت دارا بودن سواحل پوشیده از صخره های مرجانی و مرجان های دریایی دارای شهرت است و گزینه ایده الی برای غواصی و زیرآبی با لوله های مخصوص تنفسی (snorkelling) به شمار می رود.

فرهنگ و مردم بالی

ساکنان بالی، مردمی مهربان و مغرور نسبت به سرزمین خود بوده و فرهنگ و آداب و رسوم آن ها زیر شاخه ای از فرهنگ هندی است. در سفر به جزیره بالی حتما زمانی را برای تماشای آداب و رسوم و فرهنگ مردم این سرزمین گذاشته و چگونگی رسوخ این فرهنگ در تار و پود مردم را مشاهده کنید، آداب و رسوم و تشریفات عجیب و غریب و مراسم مذهبی آن ها در نوع خود تماشایی است. هنرمندان محلی که انواع صنایع دستی را فراوری می نمایند، نشان از سنتی کهن و استادانه داشته و آثار این هنر در گوشه و کنار خانه ها، شهرها و معابد این سرزمین به راحتی قابل مشاهده است. در این جزیره تعداد زیادی گالری های فروش آثار هنری، بی شمار مراکز فروش نقاشی روی پارچه ، چوب و خراطی و کنده کاری روی سنگ و چوب و مجسمه های دست ساز در کنار ظروف و آثار شیشه ای و سرامیکی و جواهرات و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ساخته شده و به فروش می رسد.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 596

به "گشت گذار در جزیره بالی اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت گذار در جزیره بالی اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید