یک برنامه ریزی کامل برای سفری راحت با اتوبوس

به گزارش مجله باهام، اگر مسافرت با اتوبوس، با برنامه ریزی همراه باشد، یک سفر فراموش نشدنی خواهد بود.

یک برنامه ریزی کامل برای سفری راحت با اتوبوس
سفر با اتوبوس، مانند مسافرت با هواپیما و قطار، قطعا با یک سری مزایا و موانع همراه است، اما مسافرت با اتوبوس دو مزیت اصلی نسبت به دیگر روش های مسافرتی دارد. یک اینکه مسافرت با اتوبوس مقرون به صرفه قیمت بوده، دو، سفر با اتوبوس راحت تر و قابل دسترس تر در بیشتر منطقه ها و شهرها است. به همین علت مسافرت با اتوبوس، هواداران زیادی در بین مردم دارد.

اگر می خواهید مسافرت تان با اتوبوس به سفری راحت و خاطره انگیز تبدیل گردد، اولین کاری که باید بکنید، برنامه ریزی برای سفر است. با یک برنامه ریزی کامل، هیچ دغدغه ای نداشته و با آرامش و بدون استرس، از مسافرت تان لذت خواهید برد. مراحل زیر می تواند به شما در برنامه ریزی مسافرت با اتوبوس یاری کند.

مرحله اولقبل از هر کاری، باید برای خرید بلیط تان برنامه ریزی کنید. یک سفر راحت و بدون دغدغه با برنامه ریزی برای خرید بلیط در زمان مناسب آغاز می گردد. به هیچ وجه خرید بلیط اتوبوس را به لحظات آخر موکول نکنید، چون امکان اینکه بلیطی برای شما موجود نباشد، وجود دارد. بنابراین در یک زمان مناسب بلیط مورداحتیاجتان را بخرید تا نگرانی بابت مسافرت تان نداشته باشید. برترین روش برای تهیه بلیط، خرید بلیط اتوبوس از علی بابا است. با خرید اینترنتی، نگرانی بابت نبود بلیط در روز و ساعت موردنظرتان نخواهید داشت.

مرحله دوم

مهم ترین وسایل و لوازمی که مورد احتیاج سفرتان خواهد بود را در چمدان بگذارید. می توانید یک کیف کوچک نیز برای همراه داشتن وسایل ضروری مانند: خوراکی، شارژر گوشی، قرص های مسافر، بطری آب، هدفون و کتاب مورد علاقه تان، همراه تان داشته باشید، تا در صورت احتیاج، بتوانید از آنها بهره ببرید. دیگر وسایلی که برای استفاده در اتوبوس احتیاج ندارید را در چمدان بگذارید.

مرحله سوم

قبل از اقدام به خرید بلیط اتوبوس از علی بابا، باید ابتدا مسیری را برای مسافرت انتخاب کنید، که با توجه به مسافت، نقاطی برای توقف داشته باشد. حتی همین توقف های چند دقیقه ای و کشش عضلات پاها و دستان، می تواند بسیار برای بدنتان و حال تان مفید بوده و حس و حال تان را عوض کند. در جاهایی که امکان توقف طولانی نیز وجود دارد، می توانید یک خوراکی بخورید و یا کمی در محل توقف قدم بزنید و یا به دستشویی بروید.

مرحله چهارم

آنالیز کنید ببینید زمانی که به مقصد می رسید، ترمینال آن جا باز خواهد بود یا خیر. چون معمولا ترمینال های شهرهای کوچک، در نیمه شب بسته هستند و در ساعت های محدودی از شب، باز هستند. اگر احتمال باز نبودن ترمینال بود، می توانید از حمل و نقل عمومی برای رسیدن به مقصد نهایی تان بهره ببرید. حتما باید با تاکسی و حمل و نقل عمومی، در سطح شهر خصوصا در شب به مقصد بروید در غیر اینصورت باید قبل از اقدام به مسافرت، برنامه ریزی نموده باشید تا یک نفر آشنا دنبال تان بیاید.

مرحله پنجم

اگر احتمال می دهید که در شب و خصوصا در ایام سرد مسافرت می کنید، باید قبل از اقدام به خرید بلیط اتوبوس، پتو مسافرتی در چمدان تان گذاشته باشید، تا در صورت احتیاج بتوانید از آن بهره ببرید. پتو را در بالای چمدان قرار دهید. بنابراین با توجه به آب و هوا حتما برای همراه داشتن پتو، برنامه ریزی کنید.

مرحله ششم

سعی کنید برای چمدان ها و کیف های همراه تان، یک برچسب و قفل تهیه کنید. حتما باید همه کیف ها و چمدان هایی که همراه تان دارید را از قبل قفل نموده باشید. زدن برچسب نیز به کیف ها و چمدان ها، خصوصا در مسافرت های طولانی مدت، می تواند به شما یاری کند تا مانع اشتباه برداشتن آنها به وسیله دیگر مسافرین گردد.

مرحله هفتم

زیاد از حد، وسایل همراه خودتان نبرید. فقط وسایل ضروری مناسب سفرتان را، همراه تان داشته باشید. همراه داشتن وسایل غیرضروری، بعد از رسیدن به مقصد، می تواند کمی برایتان مشکل ساز گردد. قبل از اقدام به سفر، وسایل ضروری که احتیاج دارید را نوشته و مطابق با آن، وسایل را همراه خودتان ببرید.
نکات
1. لباس مناسب با شرایط آب و هوایی بپوشید.

2. در صورتی که بیمار هستید، حتما داروهایتان را همراه تان داشته باشید.

3. ملاحظه دیگر مسافران را هم بکنید. از ادکلن و عطر و یا زیربغل استفاده نکنید. قبل از سوارشدن به اتوبوس، سعی کنید دهانتان را مسواک بزنید تا بوی دهانتان دیگر مسافرها را اذیت نکند.

4. سعی کنید وقتی که در حال استفاده از گوشی تان هستید، آن را بی صدا کنید تا هنگام زنگ خوردن، مزاحم دیگر مسافرین نگردد.

در نگاه کلی می توان گفت که داشتن سفری راحت و بدون دغدغه با اتوبوس، به شما و برنامه ریزی تان بستگی دارد. هرچه برنامه ریزی بهتری برای سفر داشته باشید، می توانید بیشتر از سفرتان لذت ببرید. به عبارتی، خرید بلیط اتوبوس تنها بخشی از این برنامه ریزی بوده و دیگر مراحل نیز که در بالا به آنها اشاره کردیم، اهمیت بیشتری دارند.

بنابراین، هنگام مسافرت با اتوبوس، خصوصا در سفرهای طولانی، اگر برنامه ریزی مناسب و کاملی داشته باشید، مطمئن باشید، سفرتان به یکی از برترین سفرها تبدیل خواهد شد و همواره با سفری هیجان انگیز از آن یاد خواهید کرد.

منبع: راسخون
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2023

به "یک برنامه ریزی کامل برای سفری راحت با اتوبوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک برنامه ریزی کامل برای سفری راحت با اتوبوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید