با این 7 روش، اتفاقات سفر را مدیریت کنید

به گزارش مجله باهام، راه هایی برای مدیریت مسائل در سفر

باید همیشه در سفر مجهز و آماده بود. معمولا نمی توان حدس زد که در سفر چه اتفاقاتی پیش روی شماست. در واقع ترک خانه و رفتن به مکانی ناآشنا همان ویژگی ای است که سفر را هیجان انگیز می کند. به هنگام سفر در هر روز امکان وقوع اتفاقات بسیاری وجود دارد؛ حوادث خوب و بد. مثلا ممکن است روز خود را با تماشای منظره زیبای برج ایفل به پایان برسانید یا احتمال دارد در برلین، از شما سرقت شود؛ ممکن است روز بسیار شادی در سواحل تایلند سپری کنید یا در کاستاریکا دچار مسمومیت غذایی شوید.

با این 7 روش، اتفاقات سفر را مدیریت کنید

اما اگر آمادگی لازم داشته باشید، می توانید با هر نوع اتفاق غیر منتظره ای به درستی روبه رو شوید. با خبرنگاران همراه باشید تا با مرور نکات زیر اتفاقات سفر را مدیریت کنیم.

مطالب نکات زیر از زبان یک کارشناس گردشگری به راحت سفر کردن شما کمک می نماید.

1. چمدان خود را با لوازم و پوشاک چند منظوره مهیا کنید

این کار به شما کمک می کند تا سبک تر سفر کنید. بطور مثال من در سفر، بیشتر شلوار هایی انتخاب می کنم که با یک زیپ، به شلوارک تبدیل می شوند، یا کفش راحتی ای بر می دارم که برای موقعیت های رسمی تر هم مناسب است. یا از شلوارک مخصوص شنای خود، به عنوان شلوارک چند منظوره در موقعیت های دیگر استفاده می کنم. این کار باعث می شود تا هم فضای کمتری از چمدانم اشغال شده و هم برای هر موقعیتی لباس مناسب داشته باشم.

2. جعبه کمک های اولیه کوچکی همراه داشته باشید

از آنجایی که در قرن بیست و یکم زندگی می کنیم و نه قرن نوزدهم، خدمات پزشکی در همه جای دنیا در دسترس است به همین دلیل فقط جهت اطمینان جعبه کمک های اولیه کوچکی همراه خود به سفر می برم که شامل اقلام ضروری است؛ اقلامی از این دست: قرص تب بر، داروی درد معده، قطره ضدعفونی چشم، چسب زخم، قیچی، پماد هیدروکورتیزون، پماد ضد باکتری و قرص آنتی بیوتیک که پزشک تأیید کرده است. معمولا در همه جا، در مواقع نیاز امکان دسترسی به داروخانه برایم فراهم است و این اقلام را تنها برای موارد ضروری با خود به سفر می برم.

3. چراغ قوه کوچکی به همراه داشته باشید

شاید باورتان نشود که تعداد زیادی از مسافران از به همراه داشتن این وسیله غافل اند در صورتی که چراغ قوه در موقیت های بسکمک بکار می آید، مواقعی از این دست: غارنوردی، به طول انجامیدن گردشگری تا شب، قطع شدن ناگهانی برق (که در بسکمک از شهرها اتفاق غیر معمولی بشمار نمی رود.)

4. با خود چتر ببرید

بسکمک از مسافران از بردن چتر به سفر خودداری می کنند زیرا باعث سنگین تر شدن چمدان شان می شود و معتقدند که در هر زمان به چتر نیاز داشتند در همان محل یکی می خرند. اگرچه چتر، کمی وزن چمدان را زیاد می کند اما بیشتر مواقع به همراه داشتن اش برای من به شخصه مفید است. خیلی وقت ها ممکن است بعد از خروج از فرودگاه و سرانجام پرواز با طوفان شدیدی رو به رو شد، در این زمان من به راحتی چتر خود را باز کرده و با آرامش به راستا خود ادامه می دهم و این درحالی است که بقیه مردم در پی پیدا کردن سرپناهی به این سو و آن سو می دوند.

5. عبارت ها و جملات ابتدایی زبان کشور مقصد را یاد بگیرید

مردم کشور مقصد تان از شما انتظار ندارند که بتوانید زبان شان را به خوبی بلد باشید اما دانستن کلماتی نظیر: سلام، خداحافظ و متشکرم، به شما کمک می کند تا نزد بومی های یک کشور عزیزتر شوید. خودتان را در موقعیت مشابه تصور کنید که شخصی خارجی به کشورتان آمده و انتظار دارد که شما زبان اش را بلد باشید، آیا برایتان آزار دهنده نیست؟ دانستن چند عبارت کلیدی نه تنها تعامل کردن را برایتان راحت تر می کند، بلکه در موقعیت های بسکمک به کارتان می آید مانند: چانه زدن به هنگام خرید، سفارش دادن غذا، گم کردم راستا و در خواست کمک در موقعیت های مختلف. زمانی که سفر می کنم آخرین نسخه نرم ا فزار زبان کشور مقصد را در تلفن همراه خود بارگیری و نصب می کنم. اما برای کسانی که از تلفن های هوشمند استفاده نمی کنند کتاب های آموزش زبان در سفر در بازار موجود است که می توانند به راحتی از آن ها استفاده کنند.

6. درباره ارتباطات غیر کلامی مطالعه کنید

بسکمک از مردم از هر دو روش کلامی و غیر کلامی برای برقراری ارتباط استفاده می کنند. بنابراین حتی اگر بخش کلامی را متوجه نشوید توجه به حالات چهره در تشخیص درست موقعیت به شما کمک می کند. زمانی که متوجه گفتار گوینده نشدید، آرامش خود را حفظ کرده و سعی کنید حس گوینده را تشخیص دهید. در موقعیت هایی که تنش ارتباطی پیش می آید مثلا در ارتباط با راننده تاکسی، فروشنده یا صاحب هتل، این روش به شخصه به من کمک کرده است تا بتوانم شرایط را به حالت عادی بر گردانم. گفتنی است که درک ارتباط غیر کلامی اتفاقی نیست که یک شبه بیافتد. این مهارت نیاز به تمرین دارد که می توان از طریق وب سایت های آموزشی در اینترنت در این زمینه آموزش دید.

7. شماره تلفن نزدیکان تان را به همراه داشته باشید.

اگر اتفاقی برایتان افتاد این شماره ها ممکن است لازم شود. مثلا در مواقع ضروری، پزشکان با دسترسی به شماره تلفن نزدیکان شما می توانند با آنها تماس بگیرند. همچنین فهرستی از موادی که به آنها آلرژی دارم را در سفر با خود دارم تا در مواقع فوریت های پزشکی، پزشکان به آن نکات توجه کنند. معمولا دو کپی از این فهرست تهیه می کنم، یکی را در هتل نگه داشته و دیگری را همیشه همراه خود دارم.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2167

به "با این 7 روش، اتفاقات سفر را مدیریت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 7 روش، اتفاقات سفر را مدیریت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید