یک هفته رژیم شادی

به گزارش مجله باهام، شادی عنصر گمشده زندگی امروزی است عصر نو با تمام پیشرفت های فنی و دستاورهای تکنولوژی که به همراه آورده، شادی را برای انسان امروزی به ارمغان نیاورده است. ماشین آلات مدرن و اختراعات حیرت انگیز و اعجاب آوری چون اتومبیل، هواپیما، تلویزیون، اینترنت و هزاران اختراع و پیشرفت حیرت انگیز در حوزه های علم و پزشکی و

یک هفته رژیم شادی

یک هفته رژیم شادی

نویسنده: سیمین موحد

شادی عنصر گمشده زندگی امروزی است عصر نو با تمام پیشرفت های فنی و دستاورهای تکنولوژی که به همراه آورده، شادی را برای انسان امروزی به ارمغان نیاورده است. ماشین آلات مدرن و اختراعات حیرت انگیز و اعجاب آوری چون اتومبیل، هواپیما، تلویزیون، اینترنت و هزاران اختراع و پیشرفت حیرت انگیز در حوزه های علم و پزشکی و فضانوردی و ... زندگی انسان امروزی را به نقطه ای رساند که تا دو قرن پیش نمی شد خوابش را هم دید. سطح زندگی ما انسان ها به حدی بی سابقه در تمام طول خلقتمان رسیده است. اما کیفیت زندگیمان نه. چرا؟

چون کیفیت زندگی ما ربطی به چیزهایی که داریم و مواهب مادی ای که از آن بهره مندیم ندارد، بلکه به توانایی شاد بودنمان بستگی دارد. قابلیت شاد بودن هم ناشی از توجه کردن به زمان حال است. توجه نموده ای که وقتی تمام توجه ات را به همین لحظه معطوف می کنی تمام نگرانی ها و ناراحتی هایت از بین می رود؟

ما گذشته و آینده را مثل دو چمدان سنگین با خودمان حمل می کنیم. چطور می گردد در حال حمل دو چمدان سنگین در طول مسیری پرپیچ و خم شاد بود؟ فقط وقتی چمدان ها را زمین می گذاریم و از افسوس خوردن درباره گذشته و نگرانی درباره آینده دست می کشیم می توانیم نفس راحتی بکشیم و سبکبال پیش برویم. شادی همان احساس سرخوشی و سبکبالی است که می گوید همه چیز روبه راه است. شادی در زندگی کردن در زندگی حال است.

از آنجا که مشابه، مشابه را جذب می نماید شادی هم شادی بیشتر جذب می نماید. آدم شاد، آدم های شاد و رویدادهای شاد را به زندگی اش جذب می نماید. بسیاری از ما فکر می کنیم اگر این چیزهای تعیین را داشته باشیم شاد می شویم. ما فهرستی طولانی از خواسته هایمان داریم و به خودمان می گوییم هر وقت اینها را داشته باشم شاد می شوم. در حالی که قضیه برعکس است. ما اول باید شاد باشیم تا بعد به خواسته هایمان برسیم چون وقتی شاد هستیم تمام هستی دست به دست هم می دهد تا آرزویمان را برآورده کند.

پس هر کاری که ضروری است بکن تا شاد باشی. ببین چه جیزهایی در زندگی شادت می نماید. این در خصوص آدم های مختلف فرق می نماید. برخی ها با شنیدن موسیقی دلخواهشان شاد می شوند؛ برخی ها با رفتن به میهمانی و مصاحبت با دیگران ؛ برخی ها با درست کردن غذای دلخواهشان؛ عده ای با تماشا فیلم محبوب شان؛ عده ای با وقت گذراندن با اعضای خانواده؛ برخی با تنها بودن در دل طبیعت شاد می شوند و عده ای هم از بازی با بچه ها یا انجام دادن کاری خلاق و درست کردن چیزی با دست و فکرشان شاد می شوند. از هر راهی که شاد می شوی از همین امروز مدتی از وقتت را به انجام دادن کاری که از آن لذت می بری و شادت می نماید، اختصاص بده. شاد بودن علت نمی خواهد. فقط باید شادی را انتخاب کنی پس بی علت شاد باش.

تمرین

این هفته رژیم شادی بگیر و هر روز هفته، دست کم یکی از کارهایی را که شادت می نماید انجام بده. مثلا:

شنبه: یک کتاب خنده دار می خوانم یا فیلم کمدی می بینم.

یک شنبه: غذای مورد علاقه ام را می پزم و ظرفی هم به همسایه می دهم.

دو شنبه: به سی دی موسیقی دلخواهم گوش می کنم یا نیم ساعت آواز می خوانم.

سه شنبه: به دل طبیعت می روم.

چهارشنبه: به دیدار دوستی می روم.

پنج شنبه: یک نفر را شاد می کنم و می بینم که خودن هم شاد می شوم.

آدینه: به آدینه بازار می روم و برای خودم هدیه ای می خرم.

در تمام طول هفته توجه ات را روی زمان حال متمرکز کن و ببین چه چیزهای دیگری به تو احساس شادی می بخشد. طی روزهای بعد آن را امتحان کن. شاد بودن را به روش زندگی ات بدل کن. نعمت و برکت، سلامت و ثروت هم به طور طبیعی به دنبالش می آید. بر خلاف باورهای رایج خیلی ها در گذشته، شاد بودن مغایرتی با معنوی بودن ندارد. پس شاد باش. شادی و شکر گزاری درها را باز می کنید.

موفقیت در شاد بودن است.

منبع: راز موفقیت شماره 187

منبع: راسخون
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1932

به "یک هفته رژیم شادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هفته رژیم شادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید