550 میلیارد تومان گردش اقتصادی با اجرای طرح جهش تجارت فناوری محقق شد

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، طرح جهش تجارت فناوری که به وسیله شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اجرا درآمده است در پی افزایش مبادلات فناورانه و افزایش فراوری محصولات دانش بنیان و خلاق در کشور است. این طرح با یاری 53 بروکر و کارگزار این شبکه شروع شد و تا خاتمه دی ماه سال جاری، عددی حدود 550 میلیارد تومان گردش اقتصادی را ثبت نموده است.

550 میلیارد تومان گردش اقتصادی با اجرای طرح جهش تجارت فناوری محقق شد

محمدصالح خالقی دبیر شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره دستاوردهای این طرح تا به امروز در کشور، گفت: فن بازار این طرح را با یاری کارگزاران خود شروع کرد. کارگزارانی که در 4 زمینه خرید و فروش محصول، سرمایه گذاری و سرمایه پذیری، انتقال دانش فنی و تامین نیازهای فناورانه به این حوزه ورود کردند.

وی اضافه نمود: با کوشش کارگزاران توانستیم تا مردادماه سال 1400 یعنی انتها دولت پیشین حدود 500 میلیارد تومان گردش اقتصادی وعده داده شده را محقق کنیم و از آن تاریخ تا انتها دی ماه نیز 50 میلیارد تومان دیگر نیز محقق شد و پیش بینی می کنیم تا انتها سال 50 میلیارد تومان دیگر نیز به این عدد اضافه نموده گردد.

به گفته خالقی، طی این مدت در طرح جهش تجارت فناوری، استان های یزد، اصفهان و گلستان بیشترین هم افزایی عرضه و تقاضا را به ثبت رساندند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2118

به "550 میلیارد تومان گردش اقتصادی با اجرای طرح جهش تجارت فناوری محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "550 میلیارد تومان گردش اقتصادی با اجرای طرح جهش تجارت فناوری محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید