6روش برای افزایش موفقیت رهبری سازمانی

به گزارش مجله باهام، اگرچه به باور بسیاری اغلب رهبران بزرگ سازمانها مدیر به جهان آمده اند، اما در حقیقت رهبری پیروز مستلزم یادگیری مستمر، پذیرش بازخورد و تمرین مداوم آموخته ها است.

اگر فردی در برخورداری از دانش و تجربه کامل رهبری افراد ادعا دارد، به طور حتم او دچار غرور شده است. این خبر بدی است، چرا که افراد تمایل کمتری به پیروی از این روش های ارتباطی در میان رهبران دارند. در این مقاله به معرفی 6 استراتژی برای ارتقای اثرات رویکرد رهبری سازمانی می پردازیم. با خبرنگاران همراه باشید.

6روش برای افزایش موفقیت رهبری سازمانی

1. در پی مربیان بزرگ و پیروز باشید

چند نفر را می شناسید که پیروان و وفادارانی در محیط کار و خارج از آن داشته باشند؟ فرقی که میان رهبران و مدیران می توان قائل شد اینکه که رهبران عنوان رسمی خاصی نداشته اما همواره گروهی هستند که با انگیزه فراوان از آنها تبعیت می نمایند.

2. دیدگاه و بینش روشن داشته باشید

درصورتی که بمیرید، دوست دارید افراد در خصوص شما چه بگویند و چه صفت هایی را به عنوان یک رهبر سازمانی درباره استفاده نمایند؟ من تمایل دارم در چنین شرایطی افراد از من به عنوان رهبری صحبت نمایند که چشم اندازی روشن و مثبت از آینده دارد و به خوبی از ارزش کارکنان و مشتریانش آگاهی دارد و همواره سپاسگزار و بخشنده است و البته تمایل بسکمک برای رسیدن به اهداف مشتری داشته است. معین منظره، شما را در شناختن حوزه هایی که به رشد و بهبود احتیاج دارند و بخش هایی که احتیاج به تمرین بیشتر دارند، کمک می کند.

3. از اشتباهات خود درس بگیرید

اخیرا در جشن بازنشستگی یکی از اطرافیان شرکت داشتم. وی در این مراسم جمله ای استفاده کرد که برای من جذابیت داشت، برترین رهبران برترین یادگیرندگان هستند. وقتی بر تقویت توانایی تمرین و یادگیری تمرکز دارید، اشتباهات، دیگر تنها یک اشتباه نیستند.

4. ایجاد هوش هیجانی

آی کیو معکمک برای سنجش سطح هوشی افراد است. هوش هیجانی با همه جوانب در نحوه سخن گفتن فرد و توانایی ایجاد روابط قوی و دستیابی به اهداف تاثیر دارد.

5. با اطرافیان رفتار مناسبی داشته باشید

همه بر تاثیرات مثبت برخورد مناسب با اطرافیان باور دارند. آنچه کمتر موضوع بحث بوده، این است که برخورد با افراد مختلف باید به روش های متفاوتی باشد. لازمه برقراری ارتباط با بعضی از افراد ستایش و درک بیشتر آنان است. بعضی دیگر تمایل دارند در فعالیت تیمی نتایج فعالیت های شغلی خود را به نمایش بگذارند و گروهی دیگر دوست دارند با انجام منظم و روزانه وظایف شغلی خود فرایند را به جاو ببرند. شناخت افراد و برخورد با آنان در رفتاری که ترجیح می دهند، بخش زیادی از پیروزیت رهبران را شامل می گردد.

6. متعهد باشید

مربیان همواره با شما از اهمیت فعالیت های پیوسته در رشد استعدادها و مهارت ها صحبت می نمایند. هر روز بخش زیادی از کوشش و انرژی شما برای انجام وظایف اجرایی صرف می گردد. انجام این اعمال اغلب آسا بوده و از نظر رسیدن به نتایج نیز کوتاه مدت است. وظایف رهبری به تفکر بیشتر احتیاج داشته و خسته نماینده نیز هستند، چراکه زمان بیشتری را به خود اختصاص داده و بیشتر اوقات در بلند مدت به نتیجه می رسد. رهبران بزرگ بیشتر تمایل به انجام کار های درست دارند و تمرکزشان بر منظره رهبری شان است.

مکولم گلد ول در کتاب خود به قاعده ای 10 هزار ساعته اشاره می نماید. براساس تحقیقات وی از افرادی که به عنوان رهبران پیروز و بزرگ نام برده می گردد، به طور معمول حدود 10 هزار ساعت از زمان خود را صرف مطالعه و تمرین اصول رهبری نموده اند. این مدت زمان معادل پنج سال فعالیت کاری تمام وقت است که به طور کامل به تمرین مهارت های رهبری داده شده است. استادان و بزرگان رهبری سازمانی تمرین را هیچ گاه از یاد نمی برند.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2081

به "6روش برای افزایش موفقیت رهبری سازمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6روش برای افزایش موفقیت رهبری سازمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید