75 درصد دبیرستانی ها هنوز در مدرسه ثبت نام نکردند، سی وچهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش وپرورش برگزار می گردد

به گزارش مجله باهام، معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش گفت: سی و چهارمین اجلاس مدیران و رئسای آموزش و پرورش مناطق کشور برای اعتماد سازی بیشتر در راستای آغاز سال جدید در 11 و 12 شهریور برگزار می گردد.

75 درصد دبیرستانی ها هنوز در مدرسه ثبت نام نکردند، سی وچهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش وپرورش برگزار می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، نشست خبری قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس و رئیس ستاد سی و چهارمین اجلاس رئسای آموزش و پرورش مناطق کشور ظهر امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

احمدی لاشکی در ابتدای این نشست با تسلیت ایام سوگواری محرم گفت: سی و چهارمین اجلاس مدیران و رئسای آموزش و پرورش مناطق کشور برای اعتماد سازی بیشتر در راستای آغاز سال جدید در 11 و 12 شهریور برگزار می گردد. همین جا یادی کنیم از شهدای دولت و بنیان گذار این حرکت اثرگذار شخص شهید رجایی بودند که در ایام نخست وزیری در سال 1359 همزمان سرپرستی وزارت آموزش و پرورش بودند این کار را انجام دادند با این نگاه که همه کشور در یک جا جمع شوند و نگاه ها به هم نزدیک گردد و فاصله صف و ستاد را به حداقل برساند.

وی ادامه داد: آنچه امروز مدنظر است تفاوت اجلاس سی و چهارم است. در اجلاس های گذشته همه به صورت حضوری در مرکز کشور برپا می شد. کرونا تغییرات جدی در حوزه آموزش و پرورش داد و همه دنیا دنبال تدابیر آموزش به شیوه های جدید هستند. ما آموزش مجازی را در پیش داریم و اجلاس ما نیز به صورت مجازی برگزار می گردد. مستقیم با 32 مرکز استانی از ستاد تماس گرفته خواهد شد. در هر مرکز رئسای شهرستانی را داریم و هر استانی که زیر 20 نفر رئسا دارند می توانند یک مکان را در مرکز استان تهیه نمایند تا آنجا جمع شوند و اگر مثلاً 50 رئیس منطقه بود باید دو سالن را تهیه نمایند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در این اجلاس دو روزه از متولیان و مسئولان، چون آقایان دکتر نوبخت، اردکانیان، رحمانی فضلی، انصاری و … خواستیم مستقیم با مدیران استانی صحبت نمایند. محور های برگزاری این دوره از اجلاس فناوری های نوین، استمرار یادگیری، تربیت تمام ساحتی، حمایت از معلمان، دانش آموزان و خانواده ها در سال تحصیلی آینده، عدالت آموزشی در زیست بوم جدید، اقتصاد آموزش و پرورش و تحول در بهره برداری از منابع و … است.

احمدی لاشکی اظهار کرد: اگر قرار است کرونا موجب گردد آموزش در سه سناریو دنبال گردد؛ ما تربیت تمام ساحتی را بر مبنای سندتحول نیز در نظر گرفته ایم. تهیه ابزار و ادوات لازم در دست پیگیری و انجام است و امیدواریم با یاری خیرین بتوانیم تا حدودی این احتیاج را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه برای اولین بار پیش از آغاز سال جدید معاونین به تمام 32 نقطه کشور سرکشی کردند تا نقاط ضعف و قوت آموزشی با توجه به شیوع کرونا آنالیز گردد، گفت: معاونین به استان ها سرکشی کردند و شرایط را آنالیز نموده اند و به دنبال برطرف نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت هستیم. همه نقاط قرمز نیست. سه سناریو را آموزش و پرورش درنظر گرفته است. در شرایط سفید مسئله ای برای حضور دانش آموزان نیست و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی به مدرسه بروند. در شرایط قرمز هم مدرسه غیرحضوری است، اما نگرانی ما در شرایط زرد است که چطور دانش آموزان تقسیم بندی شوند، فاصله و تعداد آن ها چگونه باشد. در مناطق روستایی و عشایری نیز بیشتر شرایط سفید است و ما از تمام امکانات برای گسترش عدالت آموزشی استفاده می کنیم. آموزش های تلویزیونی و ارسال درسنامه ها انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1296

به "75 درصد دبیرستانی ها هنوز در مدرسه ثبت نام نکردند، سی وچهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش وپرورش برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "75 درصد دبیرستانی ها هنوز در مدرسه ثبت نام نکردند، سی وچهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش وپرورش برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید