آمریکا در بازداشت بچه ها مهاجر رکورد زد

به گزارش مجله باهام، بنا بر آمارهای رسمی منتشر شده، طی یک سال گذشته بیش از 69 هزار کودک مهاجر در بازداشت آمریکا به سر می برند.

آمریکا در بازداشت بچه ها مهاجر رکورد زد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اطلاعات جدید دولت آمریکا در ماه جاری نشان می دهد که طی یک سال گذشته 69 هزار و 550 کودک مهاجر در این کشور در بازداشت به سر می برند.

در ماه های اخیر، موجی از اخبار در مورد شرایط اسفناک مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک منتشر می گردد و گزارش ها نشان می دهد که نوجوانان و بچه ها مهاجر در بازداشت مأموران آمریکایی جان خود را از دست داده اند.

در یکی از داستانهای مربوط به سرنوشت غم انگیز مهاجران در مرز آمریکا، آنطور که خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش نموده است، جسد آلبرتو مارتینز رامیرز مرد 25 ساله اهل سالوادور و دختر 23 ماهه وی به نام والریا در ساحل ریو گراند در ماتاموروس مکزیک در حالی پیدا شده است که سعی داشتند از این رود به سمت براونسویل ایالت تگزاس آمریکا بروند، اما غرق شدند. سر کودک همچنان در زیر لباس پدرش پنهان شده بود و دستان وی به دور گردن پدرش حلقه زده شده بود و بعضی از تحلیلگران و گروه های حقوق بشری می گویند که این نشان می دهد این کودک تا آخرین لحظات، محکم پدرش را در آغوش گرفته بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که با شعار مقابله با مهاجرین غیرقانونی و بستن مرزهای آمریکا روی کار آمد، بارها علیه مهاجرین موضع گرفته و آن ها را به اخراج تهدید نموده است.

وی ماههاست که دولت مکزیک را تهدید نموده که در صورتیکه اقدامی در مورد جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا اتخاذ نکند، با تعرفه های سنگین واشنگتن روبرو می گردد.

در پی این تهدیدات آمریکا، در نهایت مکزیک با دولت ترامپ توافق کرد تا حدود 6 هزار گارد ملی به مرزهای جنوبی با گواتمالا اعزام کند و آمریکا نیز در مقابل قرار است که پناهجویان را به مکزیک برگرداند و در آنجا به درخواست پناهندگی این افراد رسیدگی گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 639

به "آمریکا در بازداشت بچه ها مهاجر رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در بازداشت بچه ها مهاجر رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید